|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Les HI! | |||
| ja, det skulle jeg kunne gjøre. |
|
62 | 36,47% |
| Nei, men helt greit at andre gjør det. |
|
40 | 23,53% |
| Nei, det skjønner jeg virkelig ikke at noen kan gjøre! |
|
68 | 40,00% |
| Rabarbra |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJeg hadde ikke sendt min (snart) 9-åring alene, men det er mange faktorer som er med på å avgjøre det.
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenVeldig usikker, kanskje |
|
|
|
|
|
#65 |
|
|
Sv: Sende en 9-åring alene over Atlanteren
Ja, hele veien.
Jeg er enig med deg. Men jeg husker at jeg tenkte at det måtte ha vært fryktelig for gutten som fløy alene med Air France og ikke minst for foreldrene etterpå oag at jeg nok aldri skulle kunne gjøre noe slikt. Sist redigert av Pelen : 27-05-11 kl 13:58. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Glamorøs
|
Selvsagt er det absurd. Flyskrekk er gjerne det. Jeg hadde ikke greid å slappe av i det hele tatt, om barnet mitt var på et fly over Atlanteren, og 7-9 timer er lenge å sitte med dødsangst på vegne av barnet sitt. Sånn sett så ville det gått lettere på kortere flighter, men jeg er fullstendig klar over at problemet sitter i mitt hode.
|
|
|
#67 |
|
Leser
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJeg ble så overrasket da jeg så spørsmålet ditt at jeg måtte skjekke opp retningslinjene fra flyselskapene - fordi jeg var helt sikker på at barna måtte være eldre for å reise som UM internasjonalt, men det er altså helt OK.
|
|
|
#68 |
|
Epikur
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJa, det ville jeg. Jeg synes det var skumlere å sende henne fire timer alene på rutebuss som åtteåring enn jeg ville syntes det ville være å sende henne fra Oslo til New York med kjente i hver ende. Man kan jo ikke gå av på feil sted, det er kabinpersonale som passer på osv.
|
|
|
#69 |
|
Ringskrømt
|
Jeg har flyskrekk, men jeg er klar over at frykten min er irrasjonell, så det tok jeg med i betraktningen når jeg stemte. Jeg vet at å fly er trygt, så å stemme at jeg kunne ikke gjort det og ikke skjønne at andre kan gjøre det heller, blir helt merkelig i mitt hode hvis vi utelukkende snakker transportmiddel. At ungen ikke er klar, at en selv ikke er klar, at det blir for mange timer alene osv. blir noe annet.
|
|
|
#70 |
|
Peppy!
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJeg hadde neppe gjort det. Jeg gjorde meg, som flere her, noen tanker rundt det etter at Air France-flyet styrtet. En flystyrt er jo usannsynlig, men det er mange ting som kan skje ombord som gjør at jeg ville vegret meg. Jeg ville tenkt på matforgiftning, massiv turbulens og denslags. Det er jo ikke farlig, men det kan være mange timer for en niåring å være alene på. Jeg husker bl a i fjor, hvor det skjedde et-eller-annet ombord på Continentals fly fra Oslo til NY hvor varmen i flyet gikk føyken, og folk følte de holdt på å fryse ihjel. De hadde ikke nok tepper ombord til å holde folk varme. Slike ting kan jo også skje. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Off the map.
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJeg tror kanskje det kunne ha blitt aktuelt. Men nå er det fortsatt to år igjen til jeg har niåring, så det er vanskelig å sette seg inn i.
|
|
|
#72 |
|
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJa, ut fra det du forteller om gutten og reisen, så hadde jeg fint sendt ham med fly alene. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja for all del, jeg skjønner utmerket godt hva du mener. Den risikoen jeg måtte ha vurdert og tatt alvorlig hvis det var snakk om så mange timer ville vært om jeg ville overleve den fysiske og mentale påkjenningen det utvilsomt ville ha påført meg
|
|
|
#74 |
|
Ringskrømt
|
Jepp, samme her!
|
|
|
#75 |
|
Glamorøs
|
Jeg er også der. Jeg har for øvrig opplevd både svært kraftig turbulens, fyll og slosskamper på fly, og det er alle situasjoner som barn kan bli kraftig skremt i, uten at de har noen ved sin side som kan beskytte og trøste. Det er jo ikke slik at de har en flyvertinne som kun har som ansvar å sitte ved siden av dem.
|
|
|
#76 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJeg hadde ikke vurdert det med min tiåring, muligens med trettenåringen, men jeg syns det er veldig lenge og langt.
|
|
|
|
#78 |
|
Stiv
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJeg ville nok kunne gjort det, forutsatt at jeg reiser alene-opplegget er kan brukes på så lange flystrekninger, at det ikke er snakk om flybytte og at barnet er reisevant. Faren for flystyrt er så minimal at den ikke kan være med som et vurderingsmoment. Andre forhold som kan oppstå (turbulens, forsinkelser osv) kunne vi snakket gjennom på forhånd og forberedt barnet på.
|
|
|
|
#79 |
|
koko
|
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenDet er ikke akkurat en spontan hoppe på-tur det er snakk om. Du og dere har tenkt gjennom det og slik jeg ser det ligger alt til rette for at det vil bli en vellykket tur.
|
|
|
#80 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sende en 9-åring alene over AtlanterenJa det tror jeg. Selv fikk jeg reise til Spania tur retur som fjortenåring med flybytte i Barcelona og i Madrid. Og siden dette er nonstop og hvis han er komfortabel så hvorfor ikke? Hva er dere redde for?
|
![]() |
|
|