Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sende en 9-åring alene over Atlanteren

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Les HI!
ja, det skulle jeg kunne gjøre. 62 36,47%
Nei, men helt greit at andre gjør det. 40 23,53%
Nei, det skjønner jeg virkelig ikke at noen kan gjøre! 68 40,00%
Rabarbra 0 0%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-11, 11:33   #11
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sende en 9-åring alene over Atlanteren

Hvis man begrunner det i frykt for at flyet skal falle ned så blir det litt absurd synes jeg. Vil det da si at barnet aldri får lov til å sitte på med andre folk i bil for eksempel? Sjangsene for at noe skjer med et fly er jo så minimale at det overhode ikke finnes tryggere transportmiddel. Bil derimot, tar jo livet av veldig mange barn per år.
Ja selvfølgelig, fly over atlanteren er følelsesmessig noe helt annet en en biltur fra Oslo til Kristiansand men faren for at noe skal skje, en ulykke, er jo minimal på flyreisen i forhold til en biltur, så her må man skille på følelser og ren skjær fakta synes jeg.
Personlig vet jeg at jeg vil antakeligvis kveles av frykt når vesla flyr til London alene i august (jeg har jo også flyskrekk) men jeg burde jo være mye mer bekymret når hun sitter i bilen til mamma fra Oslo til Gjøvik på helger. Statistisk sett er ikke de to situasjonene engang sammenlignbare mtp risiko for at noe faktisk skal skje hvis vi tenker worst case scenario.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:33.