Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor ille er banan?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-11, 12:09   #30
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ille er banan?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er både enig og ikke enig. Jeg tror det er litt andre mekanismer som slår til når noen vil overspise på sjokolade enn på en ellers normal matvane.
Jeg får med noen års mellomrom feks en ekstrem melketørst. Etterhvert som jeg har blitt mer vant til at kroppen er litt rar så har jeg lagt merke til at dette skjer samtidig med at neglene mine blir sprø og brekker lett. (De er normalt pansersterke.)
Samme med appelsiner - jeg kan få et brutalt behov for appelsiner. Eller sushi.

Når jeg sjekker så henger trangen til sushi sammen med vitamin D. Synker den så får jeg veldig trang til fisk, særlig da sushi eller makrell i tomat. Jeg har dog ikke sjekket om jeg mangler noe når det er trangen til appelsin som kommer, men nå er det mange år siden sist - og de siste årene har jeg spist mye grønnsaker, så jeg antar det har hengt sammen med mangel på vitamin C eller noe sånt.

Joda, vi har nok endel "craving" etter ett behov for noe ofte, det kan nok jeg også tro. Men jeg tror også at mat med mye salt, sukker og diverse usunne greier setter opp en utrolig unaturlig craving etter disse produktene uten at det har noe som helst med at man trenger noe av eller i disse produktene.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.