Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har "alle" småjenter bunad nå?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-05-11, 18:33   #81
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har "alle" småjenter bunad nå?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg bor jo i en ordentlig heisann-for-pokker-skolekrets, og der var det en god del bunader, men ganske få festdrakter. Det var i hvert fall helt akseptabelt å gå i vanlig penkjole. Og nesten ikke en gutt i bunad, faktisk.

Litt sånn _ekte bunad eller ingenting_ med andre ord. Og litt interessant at hos dere så var penkjole helt vanlig, mens her løper folk kvinne av huse for å få tak i festdrakt eller liknende.

Gammel 18-05-11, 19:20   #82
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

i forhold til arv og utlån tenker jeg egentlig at mangel på andre som kan bruke den etter ham er et argument MOT å skaffe Knerten ekte bunad når jeg tenker meg om. For det jeg leser her er det vanlig at de kan syn inn og ut og opp og ned slik at de varer i maaaange år. Og fetteren hans er 1,5 år yngre enn ham, altså ville brukstiden sammenfalt mye. Dersom den neste babyen i min svigerinnes mage viser seg å være en gutt også, så kanskje, den blir drøyt tre år yngre enn min sønn. Er det jente blir det i alle fall sammenfallende med brukstid for evt jentebunad til Mikro, de blir jo født med bare et halvt års tid mellom.

Festdrakta i str 86 som Knerten først hadde som langbukse, siden som nikkers som den jo egentlig skulle være, fra han selv var str 68 til han passerte 86, har altså nå fetteren tatt i bruk, og nettopp det at den kan brukes av flere er jo med på å forsvare utgiften på en måte. Men han får ikke arve den Knerten nå har fått før han har vokst helt fra den, og det er nok etter at fetteren vokser ut av den forrige, så helt hvordan dette blir får tiden vise.

Men jeg synes i alle fall at dyre plagg som bunader "bør" brukes rundt i slekta av flere, for å forsvare innkjøpet jeg da. Det er jo litt dumt om den bare blir brukt noen helt få ganger... Men da sier det seg også selv at man må ta godt vare på dem. De er jo ofte laget i materiale som ikke kan slenges i vaskemaskina (i motsetning til de fleste festdraktene) og da er det jo en fordel om de ikke er for hardt brukt...

Gammel 18-05-11, 19:35   #83
livit
Duracell

livit sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi er så heldige å ha en bestemor (svigermor) som har sydd en haug med stakker og bunader. Disse syes inn eller ut etter behov og vi har derfor hatt ekte bunad/stakk siden hun var lita. Hun har min gamle bunad i skapet fram til den passer (ca 13 år), vi kommer til å være klare på at dette er konfirmasjonsgave uansett.... (mulig det blir noe i tillegg da men...)

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-11, 23:31   #84
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Her omtales alt som "dugnad".

................

Her også!!

Lille E har arvet en bunad som vi har fått fra pappas(morfars)slektninger i USA/Australia. Den er laget under krigen, med de materialene som fantes. Forkleet er laget av en sukkersekk, skjorten er av fallskjermsilke. Det er en lett blanding av Hardanger og Setesdalsbunad.

Det er siste året hun kan bruke den nå, og det er ikke med lett hjerte jeg lar den gå videre. Foreløpig er det ingen som har yngre jenter enn lille E.
Kanskje "dugnaden" må gå i glass og ramme!

Gammel 19-05-11, 10:05   #85
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilith, her.

Ja, akkurat dette er jeg streng på. Farmoren og oldermoren har lagt mange timer ned i disse draktene, og jeg har ikke sånne unger som blir litt støvete på knærne når de leker. Jeg har unger som må spyles med høytrykkspyler for at man i det hele tatt skal kunne få av nok drit til å fastslå kjønn og alder etter lek. Og så klart de løper rundt og styrer på som alle andre, men vi har tre regler: Ingen sandkasse, ingen ketchup og ingen sykling i bunad, og ser jeg dem sette snuten mot klatrestativene så hanker jeg dem inn igjen. Å nekte dem å klatre i klatrestativet en gang i året for å ta vare på bunadene står jeg inne for altså.

Her er det også lagt ned mye arbeid i bunadene og støv er ukjent i lek. Men vi pårioriterer annerledes uten at det går utover bunadene.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 10:17   #86
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Litt sånn _ekte bunad eller ingenting_ med andre ord. Og litt interessant at hos dere så var penkjole helt vanlig, mens her løper folk kvinne av huse for å få tak i festdrakt eller liknende.

Ja, det er interessant. Det var jenter i festdrakt også, altså, men klart færre enn i penkjoler. Og altså en del nydelige little league-bunader, perfekt til minste detalj.

Hvis jeg skal synsegjette, så er ikke se-hva-vi-har-råd-til et issue i min hood, fordi de fleste har råd til det de vil prioritere (mens arvestykker er status).

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 15:26   #87
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er egentlig ikke så glad for at min flotte barnebunad blir lånt bort til datteren til brodern. Men i følge mamma så har jeg ikke noe valg. Alle har sett på det som en selvfølge at hun skal låne den siden jeg har gutter.

Du bruker den ikke selv da?
Aldri i verden om jeg låner bort bunaden min. Den er sydd til meg, til mine mål, og jeg bruker den selv hvert eneste år. (omtrent)

Jeg syns det er litt forskjell på en voksenbunad og en barnebunad. Min bunad koster rundt 30 000 med alt jeg har til den. Min sønns bunad (og kusinen som har jentestakken) koster kanskje en 1000 lapp.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 15:58   #88
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Mine jenter har ekte hardangerbunader. De er 2 og 4 år. De brukte de samme bunadene i fjor og har de nok enda noen år, før de flytter over i ekte bergensbunader.
Dette er samme bunadene som jeg og min søster brukte da vi var små. Mamma har sydd de

For meg som har vokst opp i bunad så er det mest naturlig og bruke bunad både på meg og ungene på høytidsdager.

Gammel 19-05-11, 16:21   #89
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Aldri i verden om jeg låner bort bunaden min. Den er sydd til meg, til mine mål, og jeg bruker den selv hvert eneste år. (omtrent)

Jeg syns det er litt forskjell på en voksenbunad og en barnebunad. Min bunad koster rundt 30 000 med alt jeg har til den. Min sønns bunad (og kusinen som har jentestakken) koster kanskje en 1000 lapp.

Det er vel sjelden man kan bruke en barnebunad etter at man har blitt voksen? Eller hva mente du?

Barnebunaden der jeg kommer fra er ganske dyr, tror jeg. Mange tusen. Bare sølvet er jo kjempedyrt. Nå skal visst jentungen få sunnmørsbarnebunad, og da tror jeg vi har til konfirmasjonen (det finnes en slektsbunad i størrelsen nesten-konfirmant).

Gammel 19-05-11, 16:23   #90
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes festdrakter er veldig fine jeg da, sønnen fikk en fra NameIt. Den er kanskje av de aller fineste, men siden jeg ikke var helt sikker på om den fremdeles kom til å passe fra navnefesten som var i mars til 17. mai, ble det noe som ikke var så dyrt.

Kommer til å fortsette med festdrakt så lenge han ikke nekter, men etterhvert kanskje jeg syr noe selv. Å betale for en ekte bunad er helt fullstendig uaktuelt så lenge han er barn, men jeg håper virkelig han vil ta i mot bunad fra oss foreldre når han blir voksen.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 18:00   #91
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Barnebunaden der jeg kommer fra er ganske dyr, tror jeg. Mange tusen. Bare sølvet er jo kjempedyrt. Nå skal visst jentungen få sunnmørsbarnebunad, og da tror jeg vi har til konfirmasjonen (det finnes en slektsbunad i størrelsen nesten-konfirmant).

Barnebunaden fra mitt hjemsted er ganske dyr. Ullstoffet koster mellom 800 og 1000 kroner meteren, og det går noen meter til stakk og liv. I tillegg kommer vevde bånd som hadde en pris som fikk meg til å gispe, og man trenger en del meter. Så bare i materialer er man oppe i en tre-fire tusen. Og så kommer sølvet i tillegg, og det er man oppe i tilsvarende mange tusen, minst. Og så skal man få noen til å sy, brodere og slikt, og det går med en del timer, for å si det sånn.

Gammel 19-05-11, 18:24   #92
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnebunaden min kunne jeg bruke frem til rundt 13-års alderen. Mamma bruker voksenbunaden min, den har jeg arvet etter mormor, men har aldri passet til meg som voksen. Jeg har alltid vært for brystfager.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 22:25   #93
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Ja, hvis det er sydd av noen i familien så tenker jeg at det er "familiens eie". Men hva med dyre festdrakter (1500 kr) som jeg selv har kjøpt til min jente?

Jeg mener at du selvsagt selv kan bestemme hva du vil gjøre med klær som du har kjøpt til dine barn. Hvis du vil ha dem på loftet til fremtidige barnebarn, så er det selvsagt opp til deg. Personlig hadde jeg ikke brydd meg om å gjemme på en festdrakt type Maxemillia. De er såpass motepreget at jeg tviler på om de vil falle i smak om 25 år, men det er jo bare hva jeg synes og absolutt ikke et argument for at du skal være forpliktet til å gi drakten videre.

Barnebunadsvarianten av min bunad koster 16 000, ser jeg nå. Og det er uten sølv og sko. Særlig at jeg er villig til å prioritere så mye penger på et plagg som de til sammen kanskje kan bruke åtte ganger. Og da må jeg sy den om flere ganger i tillegg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 22:29   #94
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Personlig hadde jeg ikke brydd meg om å gjemme på en festdrakt type Maxemillia. De er såpass motepreget at jeg tviler på om de vil falle i smak om 25 år, men det er jo bare hva jeg synes og absolutt ikke et argument for at du skal være forpliktet til å gi drakten videre.

Skjønner hva du mener, men den kan jo faktisk bli enda kjekkere å eie om 25 år enn nå. Mange av klærne jeg har satt aller mest pris på, er de moren min tok vare på etter meg. Ikke bare bunader, men både kjoler og litt hverdagsklær.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 22:31   #95
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde alltid festdrakt (eller bunad som vi sa) på 17. mai frem til jeg ble 12. Mange av disse har vi fortsatt i familien, i tillegg til at vi arver festdrakter fra søskenbarn. Både min mor, min svigermor og min tante har strikket festdrakter til jentene og jeg syns det er stas at de har dem på seg. Selv fikk jeg ordentlig bunad til konfirmasjonen og det skal jentene mine også få - såfremst at de vil ha en da.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 23:13   #96
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Det er vel sjelden man kan bruke en barnebunad etter at man har blitt voksen? Eller hva mente du?

Jeg tenkte at om Anne C hadde fått sydd en bunad til seg, til feks konfirmasjonen.

Det er tydligvis stor forskjell i pris på barnebunader ja.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 23:24   #97
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte at om Anne C hadde fått sydd en bunad til seg, til feks konfirmasjonen.

Bunaden er sydd til meg, men jeg fikk den når jeg var rundt ni år. Den var aldri beregnet på å vare livet ut. Farmor lagde den til meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 23:27   #98
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Absolutt, og når mange snakker om "deler som den og den og den har laget og brukt" så tenker jeg at de må være annerledes enn den bunaden jeg kjenner til, altså barneutgaven av den jeg har. Den består av tre deler pluss skjorte. Og en av de delene er lua, som vel nesten ingen bruker, eller er det "hel kjole" (alså liv og stakk, men det er, som på voksenmodennel, sydd sammen) og forkle. Liksom ikke mange deler å hente her og der, selve bunaden og forkleet er i samme ullstoff, og det er ikke noe poeng i å bytte dem hit og dit og rundtomkring... men jeg skjønner at andre bunader må være annerledes, siden det stadig neves "deler" på omløp...

Gammel 19-05-11, 23:34   #99
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange bunader har liv og stakk som, selv om de er sydd sammen, er separate deler som lett kan tas fra hverandre. Og så er det forkle, bringeduk, belte, skjorte.

Gammel 19-05-11, 23:35   #100
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et voksende behov for å lære meg å sy guttebunader. Jeg lurer på hvor man lærer sånt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.