|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Passiv
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Godteri har ikke vi noen kultur for å spise på 17 mai heller. Det hører ikke til på en måte? |
|
|
|
#102 |
|
kamerat
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Min yngste spiste ti is i går. Det ser jeg på som helt uproblematisk.
|
|
|
#103 |
|
I mål
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?
Enig, og det er faktisk en av de dagene jeg ikke forstår når jeg skulle fått inn noe godteri, det er da mer enn nok annet godis. |
|
|
|
|
|
#105 |
|
Epikur
|
Ja, det er noe sånt.
|
|
|
#106 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er pussig hvordan man ser så forskjellig på ting. Vi har alltid gitt seperate skåler etter ymse erfaringer med unger som kaster seg over den felles godteskålen og kaster innpå så fort som mulig for å få i seg mest mulig. Jeg syns det er mest ryddig og avslappet når barna har sin egen sål med den mengden jeg syns er ok å spise. mer avslappende og forutsigbart
|
|
|
#107 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Det er pietisten i deg, HV.
|
|
|
#108 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Det er fritt frem på slike dager, men det ble 1 brus og en is. Storesøster spiste 3 små kakestykker i tillegg, lillesøster ingen.
|
|
|
#109 |
|
Bedreviter
|
Det er vår erfaring også. Felles godteskål er grobunn for krangling og grådighet, mens når de har hver sin, er det ofte de bare spiser en del og gjemmer resten til søndag morgen. (Og de får ikke store mengder altså, så det er ikke fordi de ikke klarer å stappe det i seg heller.) |
|
|
|
|
|
#111 |
|
Glamorøs
|
Jeg lagde godteposer og stappet inn i pinataen. Bare pass på at dere får stort nok hull. Jeg måtte grave inn i den benløse kroppen til Buzz Lightyear for å få dem ut.
|
|
|
#112 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Vi spiser frokost (brødskiver), grillet kjøtt og salat og havregryn til kvelds. I tillegg fikk de det de måtte ønske av is, kaker, brus, godis etc. Det er bare 17. mai en gang i året og den dagen har vi ikke regler. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
Bedreviter
|
Vi laget vår egen pinjata, og den klarte ungene å slå aldeles i stykker, så akkurat det var ikke noe problem. (Et romskip, laget av elektrokabel, gaffa-tape og aluminiumsfolie, i anledning Frøknas romvesenbursdag. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Fisker dere ikke godtepose? |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Glamorøs
|
Sv: Inntak av søtsaker/usunn mat på festdager?Teo; Det hørtes vanvittig kult ut! Jeg kjøpte en ferdig Buzz Lightyear, som man skulle dra i noen tråder for å få den til å eksplodere. Vel, det funket ikke. I stedet kastet 11 blodtørstige barn seg over ham og rev ham i filler i stedet. etterfulgt av den tørre kommentaren "Nå ern dau".
|
|
|
#116 |
|
Bedreviter
|
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
Prettiest mess ever seen
|
|
|
|
#120 |
|
Glamorøs
|
Jeg liker godteposer og skulle gjerne ha fisket en. Alt dette smågodtsnakket har gjort at jeg tror jeg må unne meg en pose til i kveld.
|
![]() |
|
|