Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Oppfordre jenter til å velge realfag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-11, 16:28   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfordre jenter til å velge realfag?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg husker ikke helt hvem som skremte barna med at de ble dotømmer om de ikke gjorde lekser, men jeg har altså en bekjent i dotømmingsbransjen og de jobber faktisk med mye spennende innen miljøfremming. Alt fra katastrofeberedskap ved naturkatastrofer og oljelekkasjer til sanering av forurenset havbunn og masse annet. Septikk er ikke så vanlig lenger og dotømmerne i dag jobber med mye annet i tillegg til dotømmingen.

Det var meg, og jeg vet godt at bransjen er noe helt annet enn det jeg hevder overfor Frøkna altså, men akkurat til det formålet, der og da, fungerte det veldig greit med dotømmer.

Jeg hadde snakket meg inn i et hjørne, og ble i beit da hun plutselig spurte "Hva blir de som aldri gjør leksene sine da?", og da kunne jeg jo ikke godt svare med et yrke som noen hun kjenner eller har møtt har, så derfor kom jeg opp med "dotømmer". Jeg tenkte i grunnen ikke så nøye over at det faktisk var et yrke. Jeg får ta en forklaring på hva folk i septikbransjen gjør, og innrømme at de som jobber der nok har gjort leksene sine, de også. Men de kaller seg neppe for "dotømmere", altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.