Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai - en viktig dag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-11, 08:57   #1
Albertine
Passiv

Standard

Sv: 17. mai - en viktig dag?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Får du betalt for å stille, da?

Vi slutter en dag tidligere før sommeren.

Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 08:58   #2
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vi slutter en dag tidligere før sommeren.

Dårlig deal.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 09:00   #3
Albertine
Passiv

Standard

Dårlig deal.

I know.

Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 08:58   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, i svaret ditt hørtes det ut som om du ble snurt over at hun svarte slik.

Ja, kjempesnurt.

Gammel 01-05-11, 09:02   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Ja, kjempesnurt.

Jeg tolket dette : peker ned: som om du mente at "det er da det minste de kan gjøre", men det er mulig jeg tok feil.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Joda, jeg også, men det er tydelig at enkelte lærere ikke ser på det som en belastning å tilbringe tid med elevene sine, selv om de ikke får betalt.

Gammel 01-05-11, 10:27   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som jeg har nevnt før så må mitt svar ses i sammenheng med hun som skrev at hun ikke gadd å gjete andres unger uten betaling. Da skrev jeg at vår lærer (og jeg vet ikke om hun får betaling, kanskje, kanskje ikke) er med elevene sine på 17. mai, så alle lærere deler kanskje ikke dette synet. Det var IKKE ment som et angrep på lærere og det var ikke meningen å insinuere at lærere bør jobbe dugnad. : presisere:

Gammel 01-05-11, 10:56   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teflona, er det der et sitat fra siden, eller din mening? Litt vanskelig å vite når du ikke bruker sitatfunksjonen.

Så vidt meg bekjent har det aldri skjedd noe grusomt med barn i noe som helst barnetog, så jeg vil tro en gjeng foreldre kan gjøre en like god jobb som lærere.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:39   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så vidt meg bekjent har det aldri skjedd noe grusomt med barn i noe som helst barnetog, så jeg vil tro en gjeng foreldre kan gjøre en like god jobb som lærere.

Jeg gjorde noe litt grusomt en gang. Jeg mistet en elev etter toget uten å merke det. Jeg antok han var hentet, eller, jeg merket antakelig ikke at han var borte. Så kom foreldrene for å hente ham. Jeg ser ennå for meg ansiktet på den mora. Etter det lovet jeg meg selv å aldri mer gå i tog med elever uten liste og blyant.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:49   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg gjorde noe litt grusomt en gang. Jeg mistet en elev etter toget uten å merke det. Jeg antok han var hentet, eller, jeg merket antakelig ikke at han var borte. Så kom foreldrene for å hente ham. Jeg ser ennå for meg ansiktet på den mora. Etter det lovet jeg meg selv å aldri mer gå i tog med elever uten liste og blyant.

For en grusom opplevelse, for dere begge! Det gikk bra, ja?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 21:04   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

For en grusom opplevelse, for dere begge! Det gikk bra, ja?

Ja, de fant ham, men jeg følte meg kjempedum i lange tider etterpå.

Gammel 01-05-11, 21:25   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, de fant ham, men jeg følte meg kjempedum i lange tider etterpå.

Det skjønner jeg veldig godt. Men etter å ha vært klassekontakt i 1. klasse to år på rad, ser jeg jo at det er litt i overkant vanlig at foreldrene plutselig henter ungene ut av toget uten å gi så mye som et lite vink. Stort sett får man det jo med seg, men dette er en større utfordring enn å passe på at ungene holder seg i toget. Med unntak av når det kommer russ forbi. Men da fyker i det minste alle seksåringene i samme retning. Underholdning av ventende seksåringer på angitt meget lite barnevennlig sted i ei bakgate er også en utfordring. Man trenger litt plaster, godt humør og pastiller. I fjor var det jo rene parademasjen forresten, der kom nemlig læreren og gikk sammen med oss. Av en eller annen grunn medførte det orden i rekkene uten at hverken hun eller vi gjorde noe særlig for å få det til. Noe sier meg at hun har jobbet litt med å få dem til å gå på rekke før 17. mai.

Gammel 02-05-11, 08:09   #12
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Vår lærer mistet storesøster i fjor. Vi fant henne etter en times tid, ca. Gråtende og fortvila.

Gammel 01-05-11, 11:02   #13
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

For noen naut!

Gammel 01-05-11, 11:30   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det mulig?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 11:51   #15
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 11:52   #16
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Hvorfor skal jeg måtte ta meg av mine egne unger, egentlig? :melder meg inn:

Gammel 01-05-11, 12:00   #17
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Kommentarene på veggen er enda bedre:

Har aldri hørt om sykepleiere som ber familien ta vare på sine nærmeste i jula, har heller aldri hørt om politi som ber voldsofre ta vare på sine gjenrningsmenn til over nyttår eller brannmenn som ber folk slukke brannen fordi de leter etter påskeegg..........Hei alle dere lærere, hva er da en "helligdag" i året???????

Er helt uaktuelt å la barna gå i tog når ikke lærerne er der. Lærerne har betalt for den dagen, og hvis foreldre stiller opp så burde de vaffal få lønn som vikarer med 100% overtidstilegg!!!

De har 25 medlemmer, men ingen innlegg siden 16.mai i fjor, merkelig nok.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 12:43   #18
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Kanskje det bare er 25 personer i Norge som er dumme? :håper:

Meldte du deg inn forresten, Skremmern?

Gammel 01-05-11, 23:17   #19
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

I fjor leverte jeg masteroppgaven min 18. mai og tilbragte det meste av dagen innendørs. I år skal dagen feires. Vi sender de to eldste guttene i toget i Oslo sentrum og tar med oss minstegutt ned for å se på. Etterpå er det leker og moro på skolen.

For meg har alltid 17. mai vært en stor dag, og det kommer det nok til å fortsette å være!

Ellers er jeg lærer og har i løpet av 11 år kun gått en gang i toget. For oss er det frivillig om vi vil gå og det har stort sett alltid vært nok lærere som har sagt ja til å delta.

16. mai, derimot går vi tog i nærmiljøet rundt skolen. Og det er egentlig bare stress. Da er også barnehagene med.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-11, 20:37   #20
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Kommentarene på veggen er enda bedre:

Har aldri hørt om sykepleiere som ber familien ta vare på sine nærmeste i jula, har heller aldri hørt om politi som ber voldsofre ta vare på sine gjenrningsmenn til over nyttår eller brannmenn som ber folk slukke brannen fordi de leter etter påskeegg..........Hei alle dere lærere, hva er da en "helligdag" i året???????

Er helt uaktuelt å la barna gå i tog når ikke lærerne er der. Lærerne har betalt for den dagen, og hvis foreldre stiller opp så burde de vaffal få lønn som vikarer med 100% overtidstilegg!!!

Og det er jo her synsingen deres kommer til uttrykk. De burde ha sjekket fakta før de skrev noe som helst om dette på den siden sin.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:34.