|
|
#741 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: PannekakerDu startet en tråd for å hate på folk som serverer pannekaker til sønnen din når han er på besøk hos de.
|
|
#743 |
|
Passiv
|
Sv: PannekakerAbsolutt det Kitty sa. |
|
|
#744 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PannekakerSer den med juicen, at det går som en om dagen osv, var bare jeg som var opphengt/oppgitt over pappan's reaksjon, når jeg kom hjem. Ikke dermed sagt at det er usunt og at han ikke vet bedre. Min feil.
|
|
|
#745 |
|
Passiv
|
Sv: PannekakerGrøten - om jeg var Nips nabo så ville jeg ment at hun var sær fordi hun hadde meninger om kostholdet hjemme hos meg uten å ane hva hun snakket om. Og jeg ville ikke vært misunnelig på at de hadde hjemmelaget mat der i heimen. |
|
|
#746 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaker
Jeg har skjønt det med presentasjonen, jeg synes jeg har lagt mye tid og innsats på å skrive på en bedre måte jeg nå da, mulig jeg ikke får det til men... Jeg tar da til meg det meste som skrives her, selvom jeg synes det er utrolig synd med alle spydige kommentarene, det er vel ikke nødvendig, samme hvor irritert man blir? |
|
|
|
|
#747 |
|
Jeg mener jo ikke noe om maten jeg ikke vet noe om, jeg mener noe om det jeg får med meg og ser. Stor forskjell på det da. |
|
|
|
|
#748 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var kun ment ut ifra hva HI skriver, om naboer og venner. Hun kjenner ikke særlig med sunne folk. Etter som jeg har klart å lese meg fram til. Var derfor jeg så for meg at de synes hun var sær, dersom de var veldig forskjellig med tanke på mat, og kanskje litt misunnelig. (Skjønner ikke meg selv akkurat nå, får klarer ikke uttrykke meg.
|
|
|
#749 |
|
Live and let live
|
Sv: PannekakerJeg var bekymret da Admini begynte i en vegetarbarnehage. De synes de hadde et sunt og riktig kosthold, jeg var bekymret for proteininntaket (hvordan skal ungene bli mette på bare grønnsakssuppe?! Ingen byggesteiner! Hvordan skal de kunne vokse? ). Jeg landet ganske kjapt og sto stødig igjen med tanken på at han ville kose seg med masse grønnsaker, og at totalt sett ville dagen bli ganske balansert, for han ville jo få frokost, middag og kveldsmat hjemme. (Og heldiggrisen ham, som fikk all den deilige varmmaten i barnehagen!)
|
|
#750 |
|
maler
|
Noe av problemet er at vi får inntrykk av at du mener noe om det du ikke ser ut fra det du ser. Altså ut fra pannekakemiddag på onsdag ekstrapolerer du at vi har et kosthold bestående av sukker og raske karbohdrater resten av tiden.
|
|
#751 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PannekakerNoe som kan være greit å vite om barn før du "dømmer" andres kosthold nord og ned ut fra hvor kresne barna deres er - er at MANGE barn er veldig skeptiske til mat borte. Hjemme kan de spise både bra og variert, men når de er borte kan de bli skeptiske på hva maten inneholder, om den smaker likt, og er derfor forsiktige. Mange syns også det er litt flaut å ikke spise opp maten man har forsynt seg med, og vil derfor helst ikke forsyne seg med mat de er litt usikre på.
|
|
#752 |
|
Sånn passe sane
|
Jeg synes det lyser litt arroganse av nettopp det du skriver her. Du er så overbevist om at du ser hele bildet. Hvordan kan du være så sikker på at du gjør det? Du kan sikkert se en hel del, men at du kan konkludere ut fra dine observasjoner (og nå antar jeg du ikke renner ned dørene til folk..) stiller jeg meg kraftig tvilende til.
|
|
#753 |
|
Jepp, det skjønner jeg. |
|
|
|
|
#754 |
|
hehe.. jeg skriver jo akkurat i setningen at jeg ikke nødvendigvis vet ALT, men jeg ser hva jeg ser, og det er utifra det jeg snakker. |
|
|
|
|
#755 |
|
Passiv
|
|
|
|
#756 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det har du rett i. Og på samme måte som man mener Nip skal ta til seg det folk skriver til henne, fordi mange ulike mennesker har sagt det samme mange ganger, bør vi ta til oss at vi fort oppfører oss som hakkete høns (nei, ikke burugler) hver gang en nybegynner sier noe dumt på en ikke-optimal måte og ikke legger seg langflat for kritikk med en gang. Veldig mange oppfatter FP slik av og til, (undertegnede inkludert) og da bør man kanskje ta det til etterretning? |
|
|
|
|
#757 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: PannekakerNip er ikke nybegynner lenger, og hun har vært ute i hardt vær før her. Og da av akkurat samme grunn som i denne tråden. |
|
|
|
|
#758 |
|
|
Nå er ikke jeg Nip, men svarer likevel. Vi spiser såpass annerledes fra andre folk, såpass vidt forskjellig fra andre folk virker det som av og til, at det kanskje kunne vært interessant å se Sist redigert av m^2 : 29-04-11 kl 11:47. |
|
|
|
|
#759 |
|
Sånn passe sane
|
Men du konkluderer ut i fra det (lille) du ser. Jeg antar du ikke kan se alt, hvilket du også skriver. Jeg synes det er veldig arrogant.
|
|
#760 |
|
Personlig pessimist
|
Men så er det ikke alt man ser som oppfattes riktig, og veldig ofte farges synet vårt av egne holdninger og meninger.
|
![]() |
| Emneord |
| ugler |
|
|