Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-11, 23:46   #401
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pannekaker

http://dinmat.fvn.no/content/view/full/44016

millact er ikke aktiv  
Gammel 15-04-11, 23:52   #402
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Disse er forøvrig død-og-dratt-til-et-bedre-sted-digge.
Finnes ikke sunne, men jeg blir om ikke annet veldig, veldig lykkelig av å lage de, og de som måtte være med meg på hytta (de er hytte-pannekaker for oss, ser dere) blir veldig, veldig lykkelige av at jeg lager de.

Gammel 16-04-11, 00:03   #403
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

pannekaker!

Gammel 17-04-11, 01:46   #404
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Blir pannekaker laget på egg fra burugle særlig gode?

Ordboka sier at det er en bister, meggete kvinne; hurpe, så nei.

Gammel 17-04-11, 10:34   #405
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Disse er forøvrig død-og-dratt-til-et-bedre-sted-digge.
Finnes ikke sunne, men jeg blir om ikke annet veldig, veldig lykkelig av å lage de, og de som måtte være med meg på hytta (de er hytte-pannekaker for oss, ser dere) blir veldig, veldig lykkelige av at jeg lager de.

Oooo, men hvis du slenger oppi litt havregryn, dropper sukkeret og erstatter noe av melet med sammalt, topper den varme pannekaka med en skive brie, sprøstekt bacon, lønnesirup og hjemmeplukkete blåbær, blir de ... eh, fortsatt ikke kjernesunne, men ikke helt gale, og veldig, veldig gode.

Gammel 17-04-11, 11:18   #406
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Oooo, men hvis du slenger oppi litt havregryn, dropper sukkeret og erstatter noe av melet med sammalt, topper den varme pannekaka med en skive brie, sprøstekt bacon, lønnesirup og hjemmeplukkete blåbær, blir de ... eh, fortsatt ikke kjernesunne, men ikke helt gale, og veldig, veldig gode.

Mmmm! Høres godt ut! Jeg har nettopp fortært arme riddere (av grovt brød) med brie og honning til frokost. Det beste som finnes!

Kanina er ikke aktiv  
Gammel 17-04-11, 11:20   #407
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Arme riddere er super mat for slike som har kastevegring når det gjelder mat. Og selvsagt er de av grovt brød. Vi har jo aldri annet i hus.

Forøvrig virker denne tråden mot sin hensikt. Jeg får veldig lyst på pannekaker hver gang den dukker opp.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 17-04-11, 12:00   #408
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt pannekaker til middag to ganger etter at denne tråden startet.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 17-04-11, 12:10   #409
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Vi har hatt pannekaker til middag to ganger etter at denne tråden startet.

Vi har fremdeles ikke hatt pannekaker, men skal lage i dag. Med masse sirup og sukker og nok til at overnattingsgjesten til lillesøster skal få smake.

007 er ikke aktiv  
Gammel 17-04-11, 12:14   #410
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har pannekaker hver søndag til frokost!

Gammel 17-04-11, 12:21   #411
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er rart at ingen har startet en sanke inn pannekakeoppskrifs-tråd enda.

Når alle andre hadde grøt til middag på lørdager når jeg vokste opp, så hadde vi fleskepannekaker med fruktsuppe. Jeg synes jeg var så mye heldigere enn alle andre.

Gammel 17-04-11, 12:24   #412
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Vi har pannekaker hver søndag til frokost!

Vi også, hvis man ser på frokost som måltidet etter åbit. Ungene får seg noen skiver når de står opp, og så lager jeg pannekaker når jeg begynner å våkne (dvs etter 10).

Gammel 17-04-11, 12:32   #413
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Mannen har begynt å putte raspet gulrot i ukritiske mengder oppi pannekakerøra, for å gjøre den sunnere
- kan noen bidra med en ordentlig sunn pannekakeoppskrift som ikke smaker gjøk?

Gammel 17-04-11, 12:32   #414
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pannekaker er en slager her i huset iallefall. Men jeg prøver lage de litt grove, og hive i litt havregryn feks. Og bacon (Ikke til suppe!)
Men vi har det ikke fast, men nå og da. Og jeg stresser ikke veldig.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 17-04-11, 12:35   #415
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Mannen har begynt å putte raspet gulrot i ukritiske mengder oppi pannekakerøra, for å gjøre den sunnere

Jeg lager pannekaker i kjøkkenmikseren (den med kniv), og har en til to gulrøtter oppi, når kniven kjører blir den omgjort til væske, og gir søtsmak, og det smaker ikke slik det gjør når man har raspet gulrot i.

Gammel 17-04-11, 12:35   #416
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

4 stk. egg
2 ½ dl sammalt hvete, fin eller grov. jeg tar det jeg har eller blander litt.
1 dl havregryn, jeg har aldri annet enn store i hus, men små funker garantert like bra
3 ½ dl hvetemel - sjonglere mellom hvetemel og sammalt hvete. Jeg slumper en del her, og bruker nok ikke så mye hvetemel, men mer sammalt.
1 l melk
½ ts salt
2 ss smeltet smør

Gjør det slik:

Bland alt i en bolle, la svelle i ca 15 min. Ha i smør og stek tynne pannekaker.

Røra blir stor, men holder seg flere dager i kjøleskapet. Enkelt og greit om man vil ha frokostpannekake feks, de er jo ikke akkurat usunne disse.

Gammel 18-04-11, 01:35   #417
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, da var det gjort - jeg har stekt pannekaker. Hvordan noen kan ha dette fa**nskapet til middag flere ganger i uken, er for meg en gåte, det er jo et hel**te å steke. For ikke å snakke om når fa**skapet skal snues.

007 er ikke aktiv  
Gammel 18-04-11, 01:36   #418
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 18-04-11, 08:22   #419
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bare flipper de med panna, jeg.
Du løfter panna, rister litt for å se at pannekaka er løs, og :flipp:.

Gammel 18-04-11, 08:32   #420
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig flink til å steke pannekaker.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
ugler

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:41.