Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Invitert til kaffe

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-11, 23:23   #41
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitert til kaffe

men er det ikke litt merkelig dette fenomenet med å be til halve selskapet i bryllup? Jeg har aldri vært borti kaffegjester i andre forbindelser enn bryllup, tenker da på sammenliknbare selskaper som f.eks 50-årsdager, sølvbryllupsfeiringer o.l.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 23:37   #42
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes også kaffegjester jevnt over er kjipt. Og i likhet med noen andre her, så kan jeg bare se en ordning som funker: at man har nærmeste familie + forlovere på middag, og deretter har en fest med flere seinere.
Å kun ha et fåtall til kaffe ser jeg ikke poenget i.
Jeg har vært kaffegjest en gang, og da var det kun familien til brudeparet som spiste middag sammen, mens alle vennene kom etterpå.
Jeg har også takket nei til å være kaffegjest når det har vært langt å reise.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 00:03   #43
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er vel litt enig i at det er litt småkjipt med kaffegjester, men i noen tilfeller kan det går bra. F.eks om man kun har forlovere og nærmeste familie til middag og venner, naboer o.l til kaffe. Da er det helt greit, ingen føler at man er mindre verdt, for alle er i samme båt. Enten er man familie og til middag eller man er som alle andre venner, bedt til kaffe og fest.

Og ja, men er nødt til å være litt streng på tiden, for at man skal være ferdig med middagen og kunne ønske kaffegjester velkommen etterpå.

Vi feiret 2 timer unna der vi bor og hadde derfor alle gjestene til middag. Vi ba de vi ønsket å dele dagen med og hadde det helt supert.

Kunne ikke ramle meg inn å be noen til kaffe når vi hadde valgt å gifte oss såpass langt unna der vi og vennene våre bor. Familien er en annen ting, for de bor over hele landet, så flesteparten måtte reise uansett.

Men altså, jeg har full forståelse for at man ønsker å feire den store dagen med alle man kjenner, men ikke har råd til å be alle til middag. Men man bør kanskje tenkte over hvordan man deler opp middagsgjester og kaffegjester. Og be kun 2 stykker til kaffe mens alle andre er til middag (slik som nevt lenger opp her) er helt hinsides i min verden.....

Og å be noen som bor 80 mil unna til kaffe, synes jeg nesten er litt smålig.....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 00:22   #44
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Føler man seg virkelig mindre verdt? Jeg tror det er det jeg reagerer på. Jeg klarer helt fint å se at mine relasjoner til andre er nære og mindre nære. Dersom en mindre nær venninne ber meg til kaffen og festen etter middagen, så føler jeg meg da absolutt ikke mindre verdt, men at det er hyggelig at jeg blir bedt. Alternativet hadde jo å ikke fått deltatt i feiringen i det hele tatt pga plassmangel, og det har jeg full forståelse for. Det er jo sånn at det er brudeparets dag og hvis noen kanskje ikke har lyst til å ha det på grendehuset med oransje plaststoler og det ikke er flust av alternativer som passer til et bryllup, så er det et helt fint opplegg. Men jeg skjønner at for noen er faktisk en feiring av noens dag noe helt annet enn det jeg tenker.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 01:10   #45
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om man føler seg mindre verdt tror jeg kommer an på hvordan det gjøres. Hvis man får en invitasjon til "kaffe" når man bor 80 mil unna uten forklaring ala at det kun er forlovere til middag, vil man føle at det er litt rart og smålig. Men å ha et bryllup hvor kun nærmeste familie er bedt til middag og alle vennene kommer til kaffe og fest er helt greit og har ikke noe mindreverdig over seg. Det kommer også an på hvordan bryllupet arrangeres. Er det middagen som er festen og kaffen er oppbremsinga etterpå, eller er det middag først og så begynner festen? Og er det en logisk overgang eller føler kaffegjestene at de må snike seg inn for ikke å forstyrre de ordentlige gjestene?

Uansett synes jeg man bør be alle som reiser langt på middag. Noe annet er kjipt. Å be dem ha med dyr gave og bruke mye penger på reise uten å koste på dem festmiddag synes jeg er kjipt, ja. Derfor ble endel logiske kaffegjester invitert til middag hos oss, nettopp fordi det ikke går an å invitere folk med 60 mil reisevei til kaffe.

Og hvis man splitter venneflokken skal man også være varsom. Da kan man virkelig skape såre tær. Det er ikke alltid at man er enig om hvor grensen mellom nære og mindre nære venner går.

Gammel 15-04-11, 07:09   #46
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk inviterer langveisfarende på kaffe. Hvis de vil ha halve landet i bryllupet, men ikke har råd til det, har de valgt feil type fest tenker jeg. Men å invitere naboer og venners foreldre og vaktmesteren og tidligere barnevakter som bor i nabolaget på kaffe er hyggelig. Hvis folk bor langt unna, er det bedre med et "vi skulle gjerne hatt dere med, men har ikke råd".

Akkurat. Feil type fest. Jeg personlig synes det er hyggelig å få med med hele bryllupet når jeg har lagt ut en tusenlapp i fly, en i hotell og nesten en i gave, og lurer veldig på om brudeparet i det hele tatt reflekterer over at det blir en fryktelig dyr halv fest.

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Ja, det er vel ikke en hemmelighet at mange synes det. Men jeg klarer bare ikke å se hva som er så utrolig kjipt. Har blitt bedt som kaffegjest i to bryllup selv, begge døtre av nabo av mine foreldre og ene gangen var fordi vi ikke var nære venner, men såpass at det var hyggelig å bli bedt og andre gangen litt for å være "dansejente" for kompisene til brudgommen. Men jeg drikker jo gjerne mye vin og danser hele natten, så jeg ser det fra den siden. Jeg er også vant til at det ikke er helt uvanlig i mine kretser å gjøre det sånn, og folk er vant til det og gjerne samler seg til et lite lag mens middagen står på og kommer blide og fornøyde til fest. Vi sparte også noen taler til kaffen og de fikk med seg kakeskjæring, brudedansen etc.
.

Som sagt, jeg synes ikke det er kjipt når man bor i nærheten, men jeg ville ikke gått for den varianten selv. (Så litt sånn halvkjipt synes jeg nok den er. :innrømmer: )

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

men er det ikke litt merkelig dette fenomenet med å be til halve selskapet i bryllup? Jeg har aldri vært borti kaffegjester i andre forbindelser enn bryllup, tenker da på sammenliknbare selskaper som f.eks 50-årsdager, sølvbryllupsfeiringer o.l.

Jepp. Synes folk det er status å ha mange gjester i bryllupet sitt, selv om de åpenbart ikke har råd til det?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 08:11   #47
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg forutså reaksjoner. Og det var ikke meningen å gjøre noen lei seg. Men jeg mener det jeg skrev likevel. Det er en dårligere deal enn å være til stede på hele festen, ikke minst hvis man bor et stykke unna. Det betyr jo ikke at det kan være en bra fest likevel, spesielt ikke hvis man gjør det som dere og inviterer en stor gjeng til kaffen, sparer på taler og polonese og sånt.

Jeg ser det tvert i mot som en god deal, hvis man er litt mer perifere venner som nok ikke har like stort utbytte av å sitte i timesvis og høre på taler. Vi hadde ca 20 kaffegjester i vårt bryllup, ingen var kom langveisfra, og ingen hadde blakket seg på ballkjoler, og nesten alle fortsatte festen på byen etter at vi hadde dratt (det hjalp så klart at alle kjente noen, opptil flere fra før).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 08:15   #48
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jepp. Synes folk det er status å ha mange gjester i bryllupet sitt, selv om de åpenbart ikke har råd til det?

Kan bare svare for meg selv: vi var studenter, og vi hadde mange studievenner det var naturlig å invitere, men samtidig ikke naturlig å invitere til tale-bonanza med familien. Bryllupet var særdeles upretensiøst, og det ble en bra fest (og sikkert også nachspiel). Ingen satt og tvinnet tommeltotter på kafe iført taft og tyll, og gavene var typiske spleise-ting.

Gammel 15-04-11, 08:16   #49
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Og be kun 2 stykker til kaffe mens alle andre er til middag (slik som nevt lenger opp her) er helt hinsides i min verden.....

Og å be noen som bor 80 mil unna til kaffe, synes jeg nesten er litt smålig.....

Det er jeg helt enig i.

Gammel 15-04-11, 08:22   #50
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis man bor i nærheten, er invitert til kaffe før kl. 20 om kvelden, og middagen faktisk er ferdig presis, så er kaffeinvitasjon helt greit.

Men når kaffen er satt til kl. 21, man møter opp 21:02 og blir sittende i foajeen og vente til kl. 22:15 fordi middagen trekker ut, og alle middagsgjestene er godt i farta når man endelig får slippe inn. For ikke snakke om når man er én av to(!) inviterte kaffegjester, som ikke kjenner hverandre fra før, og som må sitte og tvinne tommeltotter i pinlig taushet mens de venter på å få komme inn å være med på festen. Da er det ikke egentlig en invitasjon å trakte etter. (True story. Ikke min, heldigvis.)

OK, hvis det er dette som er folks erfaringer med kaffe-invitasjon, så forstår jeg jo at dere synes det er kjipt. Hos oss, derimot, funka det utmerket. (Det hjelper såklart at festen avholdes i et chambre separé på et sted som i utgangspunktet er en livlig restaurant/bar. )

Gammel 15-04-11, 08:43   #51
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aldri hørt om kaffegjester til bryllup en gang jeg, det er i alle fall ikke vanlig i min familie/omgangskrets.

I vårt bryllup satt vi til bords i ganske så mange timer, og jeg tror kaffe ble servert nærmere midnatt. Litt kjipt tidspunkt å invitere folk til kaffe på.

Tar jeg helt feil når jeg tenker at kaffe-fenomenet må være et bygdefenomen, eller for dem med diiiger familie? Forøvrig hadde jeg aldri reist milevis for et kaffeslabberas hos perifere venner eller slekt. Selv ikke med vinservering. I alle fall ikke om halvparten av gjestene fikk middag. :ikke så glad i kake og får kviser av kaffe:

Seriøst. Om noen langt borte i km og mil hadde invitert meg på kaffe og ikke selve bryllupsfesten Hadde jeg trodd de gjorde det kun for å kunne si at jeg var invitert. Og jeg er ikke typen som tolker alt i verste mening til vanlig.

Gammel 15-04-11, 08:54   #52
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Aldri hørt om kaffegjester til bryllup en gang jeg, det er i alle fall ikke vanlig i min familie/omgangskrets.

I vårt bryllup satt vi til bords i ganske så mange timer, og jeg tror kaffe ble servert nærmere midnatt. Litt kjipt tidspunkt å invitere folk til kaffe på.

Tar jeg helt feil når jeg tenker at kaffe-fenomenet må være et bygdefenomen, eller for dem med diiiger familie? Forøvrig hadde jeg aldri reist milevis for et kaffeslabberas hos perifere venner eller slekt. Selv ikke med vinservering. I alle fall ikke om halvparten av gjestene fikk middag. :ikke så glad i kake og får kviser av kaffe:

Seriøst. Om noen langt borte i km og mil hadde invitert meg på kaffe og ikke selve bryllupsfesten Hadde jeg trodd de gjorde det kun for å kunne si at jeg var invitert. Og jeg er ikke typen som tolker alt i verste mening til vanlig.

det Mindy sa!

Gammel 15-04-11, 09:38   #53
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaffe er greit nok hvis man bor i nærheten, men det er likevel noe jeg ville unngå i vårt bryllup. Vi inviterte så mange budsjettet tillot, og de fikk være med på alt. Vi måtte derfor kutte ut alle vennene våre (bortsett fra forlovere, så klart) og inviterte bare familie. Vi var vel 18 stykker til sammen, tror jeg. Venner fikk beskjed om å gjøre seg klar til en heidundrande vennefest ved en senere anledning.

Jeg har vært kaffegjest fra langveis i fra og i samme by, og ingen av delene var optimalt i mine øyne. Det var ikke en løsning jeg og mannen ville gå for.

Gammel 15-04-11, 09:44   #54
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg må innrømme at jeg ble skuffet der og da da jeg i en nær venninnes bryllup ble invitert til kaffen. Hun hadde familie og venner utenbys fra til hele festen. Totalt var det ikke mange gjester og det ble holdt i et lokale hvor det var god plass.
Maten ble laget av "private" Jeg dekket bryllups bordet og sang i vielsen samt bakte kaker. Hun var også i mitt bryllup noen år før og da på hele festen. Vi få som skulle inn til kaffen måtte vente svært lenge før middagen endelig var ferdig og vi kunne komme inn.
Jeg har i et par andre bryllup også vært invitert til kaffe men da var det andre omstendigheter og relasjoner og helt greit
En skal ha tunga rett i munnen når en planlegger og velger hvem som skal inviteres til hele festen eller kaffen. Og jeg kan skjønne at det i iveren og bryllups stresset kan skje en glipp. Når det gleder gave så gir jeg ikke mindre om det kun er til kaffen.

Sist redigert av Michelle : 15-04-11 kl 09:55.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 09:59   #55
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer jo an på opplegget. Jeg ville aldri invitert til kaffe kl 22 liksom. Men som sagt. Her var det kaffe i 18.30 tiden, og de siste gjestene dro kl 06 på morgenen, så jeg tror de fikk MYE ut av festen.

For å være helt ærlig synes jeg det (iallefall her) er kaffen og festen som er mest gøy i bryllup. Jeg synes den langtekkelige middagen med taler fra alle mulige slektninger kan bli vel kjedelig.

For vår del valgte vi kun 25 til middag, og totalt 100 til kaffe og fest. Det handlet mye om økonomi akkurat der og da.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 10:06   #56
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

For vår del valgte vi kun 25 til middag, og totalt 100 til kaffe og fest. Det handlet mye om økonomi akkurat der og da.

Synes ikke det var "kun". Totalt var det jo 125 gjester. Høres helt greit ut slik dere gjorde det.
I det bryllupet jeg nevnte så var det kanskje i underkant av 20 til middag og ca 10 til kaffen.
Og som jeg sa det kan være ok med kun invitasjon til kaffen men det kommer an på relasjonen en har og omstendighetene.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 10:08   #57
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville aldri hatt gjester bare til kaffe. Heller færre gjester som er med på hele moroa.
Jeg har en tidligere kollega som bad ganske mange venner og kolleger i i bryllupet sitt. Men han bad oss ikke med partner, bare den han kjente. Dermed fikk både brud og brudgom bedt ganske mange venner uten å bli ruinert.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 10:12   #58
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ikke rest over hele landet for å være med på kaffeselskapet. Men har reist fra Trondheim til Inderøya for en kaffefest som likner det Nessie skisserer. Da var vi en god gjeng som var invitert til kaffe, vi stilte i kirka - og pyntet oss til festen etterpå. Overnattet i et samfunnshus eller noe.

Vi valgte også å invitere de fastboende og nyere vennene våre til kaffe i eget bryllup. Det var viktig for oss å gjøre nettopp det på en skikkelig måte, at de var mange nok til å ikke bli de tre som ikke fikk plass ved bordet og at toastmaster hadde stram regi på middagen sånn at de ikke måtte vente så lenge.

Vurderte aldri verdien av gavene som ble gitt av familie, nære og litt fjernere venner, men vi fikk mye fint i alle prisklasser. Det vi ikke forutså var at to av parene flyttet fra byen mellom invitasjon og festen. Men de kom faktisk, det hadde jeg virkelig ikke forventet. Men det var selvsagt veldig hyggelig.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 10:14   #59
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg ville aldri hatt gjester bare til kaffe. Heller færre gjester som er med på hele moroa.
Jeg har en tidligere kollega som bad ganske mange venner og kolleger i i bryllupet sitt. Men han bad oss ikke med partner, bare den han kjente. Dermed fikk både brud og brudgom bedt ganske mange venner uten å bli ruinert.

Igjen, akkurat dette ville jeg synes var litt kjipt. Men sånn er det, vi er forskjellige. Eneste unntaket er når man er invitert som en del av en vennegjeng enten fra fotballlaget eller studietida. Da har man uansett mange man kjenner på festen.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 10:14   #60
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ingen fan av kaffegjester, men ville ikke gitt noe annerledes gave selv om jeg var invitert kun til kaffe.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:00.