Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Invitert til kaffe

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-11, 07:09   #9
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitert til kaffe

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk inviterer langveisfarende på kaffe. Hvis de vil ha halve landet i bryllupet, men ikke har råd til det, har de valgt feil type fest tenker jeg. Men å invitere naboer og venners foreldre og vaktmesteren og tidligere barnevakter som bor i nabolaget på kaffe er hyggelig. Hvis folk bor langt unna, er det bedre med et "vi skulle gjerne hatt dere med, men har ikke råd".

Akkurat. Feil type fest. Jeg personlig synes det er hyggelig å få med med hele bryllupet når jeg har lagt ut en tusenlapp i fly, en i hotell og nesten en i gave, og lurer veldig på om brudeparet i det hele tatt reflekterer over at det blir en fryktelig dyr halv fest.

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Ja, det er vel ikke en hemmelighet at mange synes det. Men jeg klarer bare ikke å se hva som er så utrolig kjipt. Har blitt bedt som kaffegjest i to bryllup selv, begge døtre av nabo av mine foreldre og ene gangen var fordi vi ikke var nære venner, men såpass at det var hyggelig å bli bedt og andre gangen litt for å være "dansejente" for kompisene til brudgommen. Men jeg drikker jo gjerne mye vin og danser hele natten, så jeg ser det fra den siden. Jeg er også vant til at det ikke er helt uvanlig i mine kretser å gjøre det sånn, og folk er vant til det og gjerne samler seg til et lite lag mens middagen står på og kommer blide og fornøyde til fest. Vi sparte også noen taler til kaffen og de fikk med seg kakeskjæring, brudedansen etc.
.

Som sagt, jeg synes ikke det er kjipt når man bor i nærheten, men jeg ville ikke gått for den varianten selv. (Så litt sånn halvkjipt synes jeg nok den er. :innrømmer: )

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

men er det ikke litt merkelig dette fenomenet med å be til halve selskapet i bryllup? Jeg har aldri vært borti kaffegjester i andre forbindelser enn bryllup, tenker da på sammenliknbare selskaper som f.eks 50-årsdager, sølvbryllupsfeiringer o.l.

Jepp. Synes folk det er status å ha mange gjester i bryllupet sitt, selv om de åpenbart ikke har råd til det?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.