Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hurra! Vi har kjøpt hus

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-11, 10:22   #21
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hurra! Vi har kjøpt hus

Opprinnelig lagt inn av Solå, her.

Takk for lærerike svar. Synes det er litt skummelt med badet. Takstmann skrev at det var vanskelig å kontrollere membran gjennom sluk. Den ene sluken er også innefliset under badekaret. Jeg liker ikke fliser jeg, synes det er skummelt.

Det står at det er fagmann som har gjort rørleggerarbeidet da, heldigvis.

Dersom sluket ligger under badekaret skal det være en inspeksjonsluke. Dette er somregel fliser eller plater festet med magneter. Se etter felt som har silikonfuge eller ikke fuget.

Gammel 03-03-11, 10:27   #22
Solå
Aktiv

Solå sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Solå er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Gratulerer med hus! Jeg ble litt fascinert av at mannen din hadde annen maksgrense enn deg jeg da.

Ville normalt sett vært litt sur for noe slik, men jeg er bare så glad for at han valgte å tenke med hjertet og ikke fornuften her....det hadde ikke jeg klart, og nå skal jeg endelig få flyttet hjem til det stedet jeg har lengtet etter siden vi flytter derfra.... Og så er det et fantastisk nærmiljø for minien vår.

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Dersom sluket ligger under badekaret skal det være en inspeksjonsluke. Dette er somregel fliser eller plater festet med magneter. Se etter felt som har silikonfuge eller ikke fuget.

Det burde jo takstmann ha visst om? Jeg har tenkt litt på det i etterkant. Om det ikke er en slik luke, hva gjør man når sluken blir tett liksom???

Kjenner jeg er litt småskeptisk til badet.... God forsikring absolutt.

Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 10:47   #23
PeggyO
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2010
PeggyO har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Fritar kjøperforsikring kjøper fra undersøkelsesplikten?

Det er et interessant spørsmål. Jeg vil tro at det ikke gjør det.

PeggyO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 15:32   #24
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tviler sterkt på at eierskifteforsikringen fritar kjøper fra undersøkelsesplikten. Uansett er man, som eier, ansvarlig i 5 år jamfør avhendingsloven om man har unndratt å oppgi informasjon om mangler/feil eller burde ha visst om disse. Siden takstmannen har kommentert dette vil det jo stå sort på hvitt, og da bør kjøper selv undersøke dette grundigere. Det har ofte stått oppfordringer om dette i takstrapportene som jeg har lest.

(...)
Synes forøvrig det er skikkelig kjipt av dere å flytte, men dette er kanskje ikke plassen for å surmule over det

Sist redigert av Odelia : 04-03-11 kl 03:02.
Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 15:45   #25
Solå
Aktiv

Solå sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Solå er litt kul
Standard

Kjenner du dem som vi har kjøpt av, Odelia? De har i så fall tjent syke penger på kort tid

Det er ikke dem som har utført arbeidet på badet, men de som eide det før dem igjen. Skal snakke med mannen om dette. Burde kanskje undersøke litt nøyere.

Jeg var innstillt på hjemmeliv her et år til jeg, Odelia, men er kjempeglad vi skal flytte. Blir bedre plass til treff i vårt nye hjem- trengs det når vi etterhvert er blitt en sånn stor gjeng.

Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 13:19   #26
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

...dvs. membranen skal være min. 10 mm tykk, og oppfylle visse damptetthetskrav.

Skal membranen være 1 cm tykk??????!!!!!!!!!!?????????: confused:

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 08:05   #27
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Skal membranen være 1 cm tykk??????!!!!!!!!!!?????????: confused:

Wæææææææ - beklager beklager!! Feil info!! Tykkelseskravet er 1 MM tørrfilm!! *lover og lese korrektur bedre heretter* *utrolig pinlig*

Gammel 30-03-11, 15:58   #28
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

ehm... pr 18.3.2011 kom følgende pressemelding:

Prosess for endring av regler ved oppussing av bad
Som varslet fredag 18.03.11, vil reglene knyttet til søknadsplikt for å pusse opp bad i eksisterende bygg bli endret.

Forenklinger for våtromsarbeid krever forskriftsendring. Planen er å ha et forslag klar til høring like over påske slik at nye regler kan gjelde fra sensommeren.
Inntil nye regler er på plass, kan de som skal bygge om bad søke ansvarsrett som selvbygger. Det betyr enkelt sagt at de selv står ansvarlige for kvaliteten på arbeidet.

Kommunal- og regionaldepartementet arbeider nå med den konkrete utformingen av endringen i regelverket og tar sikte på å sende ut et forslag på høring etter påske.

Målsetningen er at de nye reglene skal tre i kraft fra sensommeren i år.
I mellomtiden kan man søke kommunen om ansvarsrett som selvbygger dersom man skal bygge om bad. Tiltakshaver vil da selv stå ansvarlig for kvaliteten på arbeidet som utføres.

Utspillet fra Departementet innebærer ikke at søknadsplikten er opphevet! Vi anbefaler at du tar kontakt med byggesakskontoret i kommunen der jobben skal utføres om hva de krever av søknaden.

Få lavere gebyr på byggesøknader!

Flere kommuner blant annet Oslo har innført lavere gebyrer på byggesøknader som
sendes elektronisk gjennom byggsøk.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.