|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: BarnehagematI Klumpen sin bhg er det veldig flott. De har storsatsing på mat og helse og de har stoooort kjøkken med langbord og egen kokk som er ansatt kun for å ta seg av kjøkken og mat. De har svenske eiere, eller hadde opprinnelig, så kanskje det er derfor de satser på dette.
2003-2008 Sist redigert av SpetakkelRandi : 27-03-11 kl 13:51. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
maler
|
Sv: Barnehagemat
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: BarnehagematVi betaler 200 i mnd og de får da alle måltidene i bhg. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Barnehagens matbudsjett skal være et 0-budsjett som foreldrene skal ha fullt innsyn i. Det betyr at pengene kun skal gå til mat og at alt skal dokumenteres. At man klarer å forsvare et 0-budsjett hvor hvert barn betaler 750,- i måneden synes jeg er villt. Etter at maksprisen ble innført er det strengt forbudt å snikinnføre merkostnader gjennom matprisen. Be om å få se budsjettet/regnskapet for maten.
De skal være veldig forsiktig med å kalle dette aktivitetspenger, all den tid det ikke er lov å ta ekstra betalt for turer/aktiviteter etc. Matpenger er nettopp matpenger og skal gå kun til dette!!
|
|
|
#65 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: BarnehagematEn kan vel velge å ha høyere matbetaling for å lønne noen for å lage maten? |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Jeg vet, men det er nå engang aktivitetspenger det står på regninga.
|
|
|
#68 |
|
Borte
|
Sv: BarnehagematVi betaler 395 kr i mnd. for to daglige måltider. To ganger i uka er det varmmat og det er skikkelig middagsmat hver gang. Godt variert og med mye grønnsaker og friske råvarer. Jeg tror de ansatte lager maten på rundgang. Brødmaten ser også ut til være variert etter hva jeg kan bedømme ut fra flekkene på barnet når hun kommer hjem.
|
|
|
#69 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2011
![]() |
Jeg betaler ikke 750/mnd nå, men fra neste barnehage år får ikke barnheagen penger til å lønne en deltidsansatt "kokk" fra kommunen lengre. Hvis vi da ønsker vidreføring av mat i barnehagen må matpengene også dekke lønnskostnader til kokken. Det blir fort 750+ det i mindre barnehager. Defor var jeg interresert i å høre hvilke tilbud det finnes på barnheage catering i bærum. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: BarnehagematTrond,
|
|
|
|
#71 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2011
![]() |
Sv: BarnehagematDa har jeg ringt litt rundt. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Her står det tur/matpenger på regningen tror jeg (e-faktura så jeg ser ikke så nøye på det). Rart at det står det på regningen fra kommunen hvis det ikke er lov? Er det en ny regel? |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: BarnehagematNå har jeg sjekket regningen som kom i dag. Vi betaler 450 kr pr mnd i matpenger og får da 3 måltider daglig: Frokost, middag daglig og ettermiddagsmat samt frukt. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Regelen kom etter at maksprisen ble innført. Det skal ikke koste mer enn maksprisen og regelen kom for å forhindre "snikinnføring" av andre kostnader på den måten.
|
![]() |
|
|