Sv: Bursdag - kresne unger?
Opprinnelig lagt inn av Minni, her.
Da har vi forskjellige definisjon på kresen.
Av nysgjerrighet, hvordan definerer du kresen? Hvis man bare spiser et lite utvalg matvarer er det jo egentlig likegyldig om de er sunne eller ikke.
Vi har alltid opplevd bursdager hvor noen ikke liker noe, men jeg har aldri opplevd at noen har sutret over det. De har gjerne vært fornøyd med å få pølsebrød med ketchup, eller vi har fikset en brødskive med gulost eller noe slikt. Ikke voldsom tilrettelegging, men vennlig spørsmål om det er noe vi kan fikse. Noen har i grunn ikke vært særlig sultne, og det er også greit. Et barn likte bare cola, og det serverer vi ikke, men han var da fornøyd med vann. Problem fixed.
Sønnen min sier ofte at han ikke liker. Vi terper på det, men for ham så er det en saksopplysning, ikke å være uhøflig. Vi regner med at det faller på plass etterhvert, men det ville ikke falle meg inn i måneskinn å reagere på at seksåringer sier at de ikke liker noe, i stedet for kun et høflig nei takk.
Angående grill vs. wiener, så liker både barn og foreldre best wiener her i huset, og sånn har det vært med de fleste vi har møtt også. Grill i vann hørtes fryktelig ut. Personlig liker jeg aller best skikkelige kjøttpølser fra slakteren, og nå skal jeg begynne å lage pølser selv!