|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdag - kresne unger?Det hørtes ganske vanlig ut, ja. Til bursdagen til lillesøster lagde jeg calzone - med vanlig kjøttdeig. Plutselig utbrøt en av jentene høyt noe om at æsj, dette var ikke noe godt. Og vips var det ingen barn som spiste lenger. Det synes jeg ble ganske dumt, men hva skal man gjøre? |
|
|
|
|
|
#22 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Bursdag - kresne unger?Min yngste gutt liker ikke kaker, og svært lite annet.
|
|
|
#23 |
|
maler
|
Sv: Bursdag - kresne unger?Det høres ganske vanlig ut. Men det betyr ikke at man nødvendigvis skal fikse det. Jeg synes ikke det er noe problem så lenge de ikke furter over manglende særbehandling. Wienerpølser er det endel unger som ikke liker fordi de er harde å tygge. Pølsebrød er safere enn lomper. Og kullsyre er den noen som ikke takler. Godteposer har jeg dog aldri opplevd å få i retur, men hva som skjer med dem hjemme vet jeg ikke. Kaker kan de være supersære på, men ingen dør av å pirke i kaka tenker jeg. "Nei vel, det var synd" er min respons. Ikke noe mer mikkmakk. "Vi har rød saft, melk og vann, vil du ha noe av et i stedet? Neivel.".
|
|
|
#24 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Bursdag - kresne unger?
Her hadde de jo blitt tilbudt både brus og saft. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Drømmer
|
Ja å om de ikke liker det så er det vel ikke noe problem å sette frem vann? |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdag - kresne unger?Jeg sier også neivel, og ferdig med det. Liker de ikke gul saft eller brus får de vann. Er det krise med maten kan jeg strekke meg til å lage en brødskive. Er ikke det bra nok kan de jo spise når de kommer hjem. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
flisespikker
|
Nei, jeg tror ingen har påstått at det er noe problem å sette frem vann.
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Bursdag - kresne unger?Det jeg synes er så rart, er at så mange unger kommer i en bursdag, sier "æsj, det liker jeg ikke" og forventer å få noe annet. De forventer tilrettelegging og særoppvartning selv i en annens bursdagsselskap! Det forundrer meg stort. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Bursdag - kresne unger?Vi har sagt til poden at det er greit at han gir beskjed om han ikke liker, men at han ikke trenger å utbrodere, dramatisere eller understreke med kroppsspråk. Vi må bare jobbe med å få ham til å be om vann, ikke bare takk nei til brus/saft. Han blir så tørst...
|
|
|
|
#30 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bursdag - kresne unger?Det der kunne gutten min ha sagt nei takk til også. Han er kresen, det vet jeg, men han drar aldri sulten i bursdag og han kommer heller ikke for å spise, så det spiller ikke noen stor rolle. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
I mål
|
Enig med Katta. Jeg hadde en ifjor som ikke likte pølser, så han spiste 7 lomper isteden. Det er da helt greit. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Bursdag - kresne unger?Ganske vanlig, vil jeg tro? Hos oss er det som regel også pølser og lomper/brød eller pizza og det er alltid noen som sier "liker ikke" mens de ser forhåpningsfullt på deg. Som den onde person jeg er, sier jeg bare "neivel, vil du ha en skive, kanskje" og lar det bli med det. (De vil aldri ha skive...) Det har hendt flere ganger at unger som ikke liker spiser likevel når de ikke får et mer fristende alternativ. Synes ikke det er noen big deal. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Bursdag - kresne unger?Enig med røkla.
|
|
|
#34 |
|
Halloen!
Sv: Bursdag - kresne unger?Jeg liker ikke grillpølser i vann! |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Halloen!
Sv: Bursdag - kresne unger?Ja, det gjør vi nok. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Bursdag - kresne unger?I neste bursdag til tassen skal jeg ihverfall ikke ha brus. Nesten ingen ville jo ha. Så vi drar med oss litt lærdom.
|
|
|
#40 |
|
Tittel og tittel....
|
Nei, si det. Jeg for min del er oppvokst med det, og da fotsetter man vel i det sporet. Dvs jeg spiser veldig sjelden kokte pølser, men ungene mine foretrekker dem kokt eller kald.
|
|
![]() |
|
|