Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Barnehagemat

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-11, 12:14   #41
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagemat

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Det der er delvis tull. Mye handler om å integrere mat i hverdagen. Dersom man setter vekk pulvekaffen og pepsi max flaskene på personalmøtet og heller setter seg ned og utaarbeider en egen plan for å gjøre mat og matlaging til tema, så er det faktisk mulig å SPARE penger OG få noe annet enn tørre, næringsfattinge blingser og pulvermat. Dette handler veldig mye om matINTERESSE blant de ansatte. Har man ansatte som er fornød med hveteboller fra 10-kronerspose til lunsj så kan man ikke forvente seg underverker.

Men selvsagt, det ALLER beste hadde vært om det forelå detaljerte forskrifter fra myndighetene om krav til matkvalitet for å få lov til å drive barnehage. Slik det er i dag har man bare noe gode råd. Praksisen er sjokkerende variabel, dessverre.

jeg vet ikke helt om jeg gidder og ta deg alvorlig, for dette er bare bullshit, rett og slett. Tror du virkelig at vi gir barna boller til lunsj? Nei, vi gjør ikke det, lille venn. Men fakta er at vi har mange barn pr avdeling, det å lage mat tar faktisk lang tid, dvs at det blir mindre ansatte til å være sammen med barna og gjøre det som skal gjøres med dem,. Ja selvsagt er alt en prioriteringssak, men i forhold til alt rammeplanen sier at vi skal igjennom så må det faktisk være sånn at man prioriterer det man skal gjøre.

Ja, myndighetene må gjerne komme med krav, men da må de faktisk også følge opp med penger slik at vi har kapasitet til å gjøre det også.

Når man da i tillegg vet at veldig mange barnehager sliter med høyt sykefravær og dermed også er mindre ansatte pr barn enn det som er meningen, så er det ikke rart at man heller velger brødmåltid. Og i vår barnehage er iallefall disse helt ok. Sunt pålegg og et ok sunt brød, og grønt til måltidene.

Gammel 22-03-11, 12:31   #42
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg orker ikke engang prøve å ta Brutus seriøst.

Da rusler jeg heller på kjøkkenet og finner meg lunsj... muligens varm mat, siden jeg jo bare er en voksen og et spedbarn her, sistnenvt sover i fanget mitt og kan antakelig overføres til vugga, så da har jeg to frie hender og ingen barn å passe, meget annen situasjon enn hva de ansatte i barnehagen har.

Gammel 22-03-11, 15:38   #43
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

jeg vet ikke helt om jeg gidder og ta deg alvorlig, for dette er bare bullshit, rett og slett. Tror du virkelig at vi gir barna boller til lunsj? Nei, vi gjør ikke det, lille venn. Men fakta er at vi har mange barn pr avdeling, det å lage mat tar faktisk lang tid, dvs at det blir mindre ansatte til å være sammen med barna og gjøre det som skal gjøres med dem,. Ja selvsagt er alt en prioriteringssak, men i forhold til alt rammeplanen sier at vi skal igjennom så må det faktisk være sånn at man prioriterer det man skal gjøre.

Ja, myndighetene må gjerne komme med krav, men da må de faktisk også følge opp med penger slik at vi har kapasitet til å gjøre det også.

Når man da i tillegg vet at veldig mange barnehager sliter med høyt sykefravær og dermed også er mindre ansatte pr barn enn det som er meningen, så er det ikke rart at man heller velger brødmåltid. Og i vår barnehage er iallefall disse helt ok. Sunt pålegg og et ok sunt brød, og grønt til måltidene.

Snakker om ansattes vaner og synergieffekten det har på barna, ikke om du i ditt virke serverer langtidskonserverte hveteboller til barna. Å lære seg gode matvaner bør være en del av rammeplanen, kanskje er det vel også det for alt jeg vet. Som en skriver over her kan man ha grupper av barn som er med på skift og lager lunsj hver dag. Men det er foreløpig avhengig av hva slags stilling mat har hos de ansatte. Vil tro det er ganske mange ulike barnehagehverdager der ute, i en by med 600.000 innbyggere og full dekning, så godt som, er det langt mellom pedagogene og enda lenger mellom matkjennere. Ofte har hver avdeling en overarbeida leder som fyker rundt på møter i ett sett. Barna er størsteparten av tida hos unge og ufaglærte som er på gjennomtrekk i starten av sitt arbeidsliv. Det er prisen for popen. Full barnehagedekning, men graverende variabel standard. På mattilbudet som alt annet. Et ressursspørsmål. Ja. Men mye kan gjøres med mindre enn det man tror. Og det starter hos dem som står midt oppi det.

Gammel 22-03-11, 15:44   #44
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Snakker om ansattes vaner og synergieffekten det har på barna, ikke om du i ditt virke serverer langtidskonserverte hveteboller til barna. Å lære seg gode matvaner bør være en del av rammeplanen, kanskje er det vel også det for alt jeg vet. Som en skriver over her kan man ha grupper av barn som er med på skift og lager lunsj hver dag. Men det er foreløpig avhengig av hva slags stilling mat har hos de ansatte. Vil tro det er ganske mange ulike barnehagehverdager der ute, i en by med 600.000 innbyggere og full dekning, så godt som, er det langt mellom pedagogene og enda lenger mellom matkjennere. Ofte har hver avdeling en overarbeida leder som fyker rundt på møter i ett sett. Barna er størsteparten av tida hos unge og ufaglærte som er på gjennomtrekk i starten av sitt arbeidsliv. Det er prisen for popen. Full barnehagedekning, men graverende variabel standard. På mattilbudet som alt annet. Et ressursspørsmål. Ja. Men mye kan gjøres med mindre enn det man tror. Og det starter hos dem som står midt oppi det.

Ansattes vaner? Synergieffekt? Jeg går utifra at du har jobbet i barnehage, og vet nøyaktig hvordan det står til i barnehager rundt omkring. Det er mulig det er slik som du beskriver i OSlo eller hvor du nå enn holder til, men jeg kjenner meg ikke igjen fra min erfaring i barnehage.

Gammel 22-03-11, 18:00   #45
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er opptatt av mat laget fra bunn av med gode råvarer.

I barnehagen jeg jobbet i serverte vi dem varm mat 1 dag i uken per avdeling. Innimellom laget vi havregrøt eller ostesmør brød til de andre måltidene men ellers var det brødskiver/knekkebrød, evt grøt til de aller minste.

Jeg ønsket å lage mat fra bunnen av men fikk beskjed at vi ikke hadde økonomi til det. Så jeg måtte gjøre så godt jeg kunne med utgangspunkt i billige råvarer.

Jeg trivdes godt på kjøkkenet og jeg brukte aldri "toro poser" (Ikke stygt om dem men jeg ønsket å vise at man kan lage billig mat fra bunn uten toro). Jeg laget mye forskjellig med fisk og kjøtt.

De andre avdelingene sine ansatte hadde mindre mat interesse og dermed ble det ofte lettere løsninger.

De andre på min avdeling hadde heller ingen stor mat interesse og når dem laget så ble det ofte pølse, spagetti og ketchup.

(Jeg fikk bare lage mat 1 gang i mnd, vi måtte rulere på det)

Så jeg tror det litt er på interessen til de ansatte men mest på at det tar lengre tid og ofte koster litt mer (mange tror vertfall det..).

På min avdeling hadde vi en ekstra person fra 9-14 hver dag. Vi var 5 voksne på 13 barn så det var ingen problem om en hadde laget mat, men jeg fikk som sagt ikke lov

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 18:26   #46
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Kamp: Det går på økonomi og tiden man bruker på å lage maten.
Vi var 2 ansatte på 8 barn,så det sier seg selv at man ikke kan bruke lang tid på matlaging da.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 21:12   #47
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes ikke Brutus er helt på vidda her, jeg. Det er kanskje ikke bestandig gjennomførbart, men som regel går det faktisk veldig fint å ha med en gruppe barn på matlaging, slik at det ikke blir en belastning for avdelingen at noen "går i fra" for å lage mat. Det er kanskje ikke den aller mest tidseffektive måten å lage mat på (det kan ta tid å kokkelere med tre-fire medhjelpere ), men tiden er heller ikke så viktig hvis matlaginga er den del av et pedagogisk prosjekt. Vi har kjøkkenassistent, men vi andre ansatte bruker også en god del tid på matlaging. Det er et bevisst valg - mat er noe vi ønsker å bruke tid på. Det er super-attraktivt å delta i matlaging! De får eierforhold til maten de lager, får bruke skarp kniv, og masse matematikk i praksis.

Det jeg synes spiser mest tid er (kjøkken)opprydding og oppvask, der synes jeg det er litt vanskeligere å involvere ungene.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 21:58   #48
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes heller ikke Brutus er helt på vidda. Jeg har jobbet i barnehage, og mat(u)kulturen blant de ansatte preger selvsagt prioriteringene i barnehagehverdagen. Om flertallet av de ansatte ikke har videre begrep om sunn mat og matlaging, så skal det noe til at dette står høyt på agendaen. Hvilket det ikke gjorde. Det skal selvsagt sies at barnehagen ikke hadde de best tilrettelagte forholdene for matlaging, men det var mest de ansattes fokus det skortet på. Jeg jobbet f eks. med ei som hele året hadde topakning skoleboller og cola til lunsj. Hver dag.

Jeg er sikker på at de aller fleste barnehager er gode på dette, men det finnes noen som er veldig dårlige.

Sist redigert av Niobe : 22-03-11 kl 22:04.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 23:01   #49
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg synes heller ikke Brutus er helt på vidda. Jeg har jobbet i barnehage, og mat(u)kulturen blant de ansatte preger selvsagt prioriteringene i barnehagehverdagen. Om flertallet av de ansatte ikke har videre begrep om sunn mat og matlaging, så skal det noe til at dette står høyt på agendaen. Hvilket det ikke gjorde. Det skal selvsagt sies at barnehagen ikke hadde de best tilrettelagte forholdene for matlaging, men det var mest de ansattes fokus det skortet på. Jeg jobbet f eks. med ei som hele året hadde topakning skoleboller og cola til lunsj. Hver dag.

Jeg er sikker på at de aller fleste barnehager er gode på dette, men det finnes noen som er veldig dårlige.

I de barnehagene jeg har jobbet i har det rett og slett ikke vært tilrettelagt for at vi skulle ta barna med på kjøkkenet for å lage mat. Trangt og lite benkeplass. Jeg opplever ikke at de ansatte er så fryktelig usunne, men mer det at alt tar veldig lang tid, og dersom vi skal prioritere å lage varm mat hver dag så går det faktisk utover ungene. Vi har 9 barn, 7 av dem mellom 1 og 1.5 år og 2 som nylig har fyllt 2 år. Om vi skulle laget varm mat til dem hver dag så hadde det blitt fryktelig strevsomt for de 2 som var igjen på avdelingen. Det er ikke bare maten som skal lages, man skal jo også rydde opp også.

Når det gjelder vedkommende som drikker cola og spiser skoleboller hver dag så hadde jeg faktisk ikke brydd meg så lenge h*n hadde spist i egen lunsj. HAdde vedkommende spist inne på avdelingen sammen med barna så hadde jeg ikke tillatt det.

Gammel 22-03-11, 23:03   #50
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var en friluftsavdeling, så vi spiste lunsj i skauen sammen med barna, ja.

Gammel 22-03-11, 23:11   #51
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Dette var en friluftsavdeling, så vi spiste lunsj i skauen sammen med barna, ja.

Da hadde jeg ikke tillatt det.

Gammel 22-03-11, 23:15   #52
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi betaler 300 kroner i matpenger pr måned.
Da får barna:
- frokost (smøremåltid med hjemmebakt brød) hver dag
- lunsj 3 x pr uke (daglig de to første årene). Lunsj = smøremåltid to dager og fiskemat én dag)
- frukt

Brød bakes av trivelskonsulent. Fiskemat bringes fra en lokal fiskematleverandør. God mat.
Forresten så er vel de 300-kronene matpenger/bleiepenger, siden barnehagen holder bleier for bleiebarna.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 23:18   #53
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener vi også betaler 300 i måneden. Da får de frokost, lunsj og fruktmåltid hver dag. Melk, yoghurt, grøt og musli i tillegg til brødmat. En dag er det varmmat, alltid fisk. Jeg er veldig fornøyd med at det er ulike fiskevarianter på menyen. Det var snakk om å øke matpengene for å få en dag til med varmmat, det var oppe til avstemning. Noe sier meg at det ikke ble vedtatt da det ikke har skjedd noe mer. Dessverre.

Gammel 22-03-11, 23:45   #54
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ser poenget her, men min erfaring er at barnehageansatte i dag ikke ligger under snittet når det gjelder kunnskap om sunn mat. De fleste barnehager jeg har vert i har hatt kurser og foredrag om slikt (nettopp kommet hjem fra ett slikt faktisk). De kunne kuttet primen, og kjøpt inn sunnere brød (brødet som kjøpes er ofte av billigeste kneip), ellers syns jeg jevnt over det er ganske bra. Men nå har jeg ikke jobbet i alle landets barnehager da.

Jeg har jobbet i en barnehage der vi laget varm mat fra bunnen av hver dag, og det gikk på bekostning av tid med barna (småbarnsavdeling).

Og det å lære barna om sunn mat og helse står i Rammeplanen ja.

Gammel 23-03-11, 00:04   #55
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Kamp: Det går på økonomi og tiden man bruker på å lage maten.
Vi var 2 ansatte på 8 barn,så det sier seg selv at man ikke kan bruke lang tid på matlaging da.

Det er derfor jeg skrev at en av mange grunner kan være. Vi hadde voksne nok, og vi skulle lage en dag i uken. Mine måltider ble ikke dyrere selv om jeg aldri brukte halvfabrikat. Ikke tok alt så lang tid heller

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 07:39   #56
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Det er derfor jeg skrev at en av mange grunner kan være. Vi hadde voksne nok, og vi skulle lage en dag i uken. Mine måltider ble ikke dyrere selv om jeg aldri brukte halvfabrikat. Ikke tok alt så lang tid heller

Jeg er enig med deg i at dersom forholdene ligger tilrette for det så er det ikke noe problem. Og jeg skjønner vel ikke helt hvorfor matlaging må gå på omgang dersom det er noen som liker det bedre enn andre. Jeg er ikke spesielt glad i å lage mat, og hadde ikke nektet dersom noen andre ville lage den.

Gammel 23-03-11, 14:50   #57
trond.strom
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2011
trond.strom har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi betaler 250 kroner tror jeg og har en deltidsansatt som lager mat, er vel i utgangspunktet misfornøyd med kvaliteten på maten han lager da det er mye pitabrød pizza eller fiskepinner det går i.
Fra høsten er det forandringer i støtten fra kommunen så da vil maten gå opp til 750 kroner/måned.

Jeg er interresert i å høre fra andre her om hva som er tilbudet på barnehagemat catering i Oslo/Bærum. Mener Bogstad Catering hadde et tilbud på 20 kroner per kuvert, men finner ikke noe om det på deres hjemmeside lenger

trond.strom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 14:53   #58
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

200 kr pr mnd.
Daglig veksler de mellom grøt med frukt, diverse frokostblandinger, brød/knekkebrød, yoghurt, frukt etc.
Og ca 1 gang i uka har de varmmat som de lager selv.
Får alle måltid, untatt at vi har med matpakke 1 dag i uka.
Godt fokus på sunn mat, og vi er fornøyd og føler vi får mye igjen for pengene

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 14:56   #59
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi betaler forøvrig 300 kroner for det som altså er lunsj og frukt. Men de kaller det "aktivitetspenger".

Gammel 27-03-11, 12:24   #60
blåmeis
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2011
blåmeis har et hav av muligheter foran seg
Standard

I minstemanns barnehage er det mye knekkebrød og smøreost. Varm lunsj (tomatsuppe eller havregrøt) en gang i uka. Foreldrene kjøper frukt på rundgang, en uke av gangen.

blåmeis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:28.