Sv: Vitenskap og tarmskylling (kronikk, aftenposten)
Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.
Godt blogginnlegg selv om jeg innser at jeg nok må være en smule konspiratoriske selv eller i det minste dypt uenig i konklusjonen om at Aspartam ikke er skadelig, all den tid jeg mener jeg har sett forskning som viser at det er jukset ganske kraftig når man hevder at det er fullstendig ufarlig.
Altså, jeg er ingen vaksinemotstander, ganske tvert imot. Men jeg svelger virkelig ikke all forskning som god forskning likevel. Jeg har null tro på at myndigheter i en haug med land gir folk vaksiner som er mer skadelige enn sykdommen. Men at det er mulig for et selskap å forfalske forskning for å få solgt et produkt. Ikke like overbevist. Ikke litt en gang.
:konspiratorisk når det passer seg så.
Opprinnelig lagt inn av Interference, her.
Jeg har og lest forskningsrapporter om skadevirkningene av aspartam, (publisert av helse bergen mener jeg å huske) og det skal mye til for å overbevise meg om at det ikke er farlig etter å ha lest resultatene av forskningen som var gjort.
Men uansett om man er uenig i akkurat den konklusjonen (om at aspartam i doser man får gjennom mat er ufarlig), så er jo også poenget at mengdene som brukes i vaksiner er så små at de umulig kan tenkes å ha noen merkbare skadevirkninger, enten det er snakk om kvikksølv eller aspartam.