Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-11, 11:11   #161
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er epilator lurt? Kan noen anbefale en bra en?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Alle som sier noe annet er pyser.

Adrienne kaller meg pyse!

Gammel 14-03-11, 11:14   #162
Slettet bruker
Passiv

Standard

noen - ikke bry deg om det du. Vi har erklært Adrienne gal for flere innlegg siden.

Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 11:14   #163
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når man epilerer går det fort, akkurat som voksing?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 11:15   #164
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må jo føre maskinen opp og ned etter leggen, for å ta alle hårene. Så tja, kommer vel an på omkretsen på leggen da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 11:16   #165
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

noen - ikke bry deg om det du. Vi har erklært Adrienne gal for flere innlegg siden.

Takk for god trøst.

Hvis dere skulle ha behov for å lure hemmeligheter ut av meg med tortur en gang, er det bare å true med å epilere meg under armene. Jeg kommer til å fortelle alt og litt til.

Gammel 14-03-11, 11:16   #166
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Når man epilerer går det fort, akkurat som voksing?

Næ. Er derfor jeg ikke gidder om vinteren - det tar så lang tid.

Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 11:17   #167
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men voksing tar jo også tid? Pluss at det blir mye klisj og lim og æsj.

Gammel 14-03-11, 11:18   #168
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men napper den ut de enkelte hårene fort, eller draaaar den de ut?

Gammel 14-03-11, 11:19   #169
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De enkelte hårene nappes ut fort-fort. Men selve jobben tar jo litt tid, men det gjør det med voks også.

Gammel 14-03-11, 11:22   #170
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men napper den ut de enkelte hårene fort, eller draaaar den de ut?

Det er en napper-snapper, ikke et torturredskap. Tross alt.

Gammel 14-03-11, 11:23   #171
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

De enkelte hårene nappes ut fort-fort. Men selve jobben tar jo litt tid, men det gjør det med voks også.

Ja, ok. Da fortstår jeg. Jeg trodde først den tok tid fordi den nappet hvert hår sakte, og det hørtes veldig, veldig vondt ut.

Gammel 14-03-11, 11:24   #172
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Det er en napper-snapper, ikke et torturredskap.

Under armene er det et torturredskap!

Gammel 14-03-11, 11:28   #173
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøpte epilator først i fjor sommer, så da epilerte jeg mye, men jeg syntes det går raskest hvis jeg vokser når hårene er litt lange også vedlikeholder jeg med epilator. Jeg har buzzet Lumea i vinter og har hatt "testben". Ett hvor jeg barberte og ett jeg epilerte. Den leggen jeg epilerte har ganske store helt hårløse partier. Jeg returnerte likevel maskinen, dels fordi jeg syntes det tok fryktelig lang tid, og fordi den ikke skal brukes ved føflekker, hvilket begrenset mitt bruksområde kraftig og tilslutt pga prisen.

Personlig syntes jeg hverken voksing eller epilering er vondt. Men huden kan reagere forskjellig. Mange er f.eks veldig sensitive i huden rundt eggløsning.

Jeg peeler leggene minst engang pr uke og smører de inn i fet bodybutter hver dag. På den måten holder jeg inngrodde hår borte, huden myk og hårene slipper lettere. Jeg ville ikke ha bedøvd beina i iskaldt vann siden porene i huden da trekker seg sammen.

Gammel 14-03-11, 11:34   #174
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg har buzzet Lumea i vinter og har hatt "testben". Ett hvor jeg barberte og ett jeg epilerte. Den leggen jeg epilerte har ganske store helt hårløse partier.

Jeg trodde Lumea var hårfjerning med lys, ikke epilering?

Gammel 14-03-11, 11:38   #175
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Men Lumea er ikke en epilator?

Gammel 14-03-11, 11:39   #176
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg trodde Lumea var hårfjerning med lys, ikke epilering?

Du må fjerne hårene først også bruker du Lumea for å hemme videre hårvekst.

Gammel 14-03-11, 11:44   #177
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg returnerte likevel maskinen, dels fordi jeg syntes det tok fryktelig lang tid, og fordi den ikke skal brukes ved føflekker, hvilket begrenset mitt bruksområde kraftig og tilslutt pga prisen.

Epilator må da være den billigste måten å fjerne hår på, hvis man ikke synes pinsett er et alternativ? Voksing koster flere hundre kroner måneden, og ett barberblad koster jo fort 50 kroner.

Jeg betalte 1500 for min epilator, og den regner jeg med at varer i minst fem år.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 11:55   #178
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er veldig fornøyd med min Braunepilator i midtre prissjikt. Den duger, og jeg tar leggene hele året. Gidder ikke å ta dem like ofte når de er lite framme i lyset, men en gang i uka eller noe duger fint for meg.

Sånn bortsett fra det så synes jeg også at Adrienne er helt gal som syns det går greit å epilere under armene. Men kanskje det går greit om man har litt stusslig hårvekst? Tynne hår som sitter spredt? Jeg prøvde nemlig selv, og kroppen rykker til, tårer spretter osv., det er faktisk nærmest umulig akkurat i armhulene.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 11:56   #179
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Epilator må da være den billigste måten å fjerne hår på, hvis man ikke synes pinsett er et alternativ? Voksing koster flere hundre kroner måneden, og ett barberblad koster jo fort 50 kroner.

Jeg betalte 1500 for min epilator, og den regner jeg med at varer i minst fem år.

Lumea koster vel 4.999,- i butikken (vi fikk tilbud til 2.500,-) og epileringen/voksingen/barbering må du jo likevel gjøre. Eneste Lumea gjør er å forsinke hårveksten (hvis du har flaks så kan du oppleve hårløse partier hvor hårene forblir borte, jeg har noen sånne områder foreløpig, men aner ikke for hvor lenge).

Epilering er veldig effektivt, men personlig så syntes jeg voksing går fortere, men det har jeg mer dreisen på føler jeg. Jeg har voks-kassetter, jeg betalte 750,- for selve varmeenhenten, også betaler jeg 50,- pr vokspatron, og den varer i ca 2 runder på legger, bikini og under armene. Men for å vedlikeholde voksingen syntes jeg epileringen er veldig grei, f.eks. når man er på ferie.

Men av og til hender det at man slipper hårveksten litt for langt - og i de tilfellene så syntes jeg voks er effektivt.

Gammel 14-03-11, 12:01   #180
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Kor langt kan/må hår vere for at epilator skal ta det?

Det gjer mindre og mindre vondt for kvar gong, og etter ei stund er det ikkje lengre behov for å gjere det så ofte. Det er mi erfaring.

Det er jo ei belastning på huden, ikkje tvil om det. Huden blir raud, og eg får bittesmå urtecarielle prikkar for kvart hår som blir dratt ut. Det klør! Hudpleiaren som voksa meg i Thailand fekk sjokk.

Eg har Braun-eitt-eller-anna. Den kosta rundt 600 kroner da eg kjøpte den for omlag fire år sidan.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.