Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ta barna ut av skolen i to uker i november

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-11, 15:54   #61
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i november

Jeg synes faktisk det er rart at det ikke stilles strengere krav, fra skolens side, til planleggingen av skolearbeidet i forkant av en slik tur. Vi har lagt planer for gjennomføring av skolearbeid/prosjektarbeid i god tid før reisen, har presentert dette for kontaktlærer/faglærere, de har gitt kommentarer hvis de har ønsket. Dette krever at vi som foreldre har oversikt over pensum og legger ferien rundt barnas planlagte undervisning/prosjekt.
Tror skolebarn kan lære like mye på Lanzarote som på mer eksotiske reisemål. Foreldrenes innsats, engasjement og vilje til planlegging er det som burde vektlegges ved søknad om fritak fra ordinær undervisning.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 19:09   #62
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i november

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Gjør det!

Lærere er som regel veldig flinke til å sende med lekser.

Og det er vel hovedgrunnen til at jeg er mot dette til vanlig. Det er utrolig mye ekstraarbeid dersom vi skal lage lekser og opplegg til alle elever som tas ut av skolen hvert år. For det er maaaange!

Dersom foreldrene selv klarer å hoste opp et opplegg med utgangspunkt i halvårsplanen, unngår man mye ekstraarbeid for lærerne. For den tiden jeg bruker på å lage Karis lekser for to uker, er tid jeg ikke bruker på resten av klassen.

Foreldrene overtar ansvaret for elevens læring i den perioden de er borte, og så lenge de tar dette ansvaret uten å belaste lærer ekstra går det faktisk an å gjøre dette en gang i ny og ne (veldig ny og ne altså).

Gammel 01-03-11, 23:07   #63
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ta barna ut av skolen i to uker i november

Vi har gjort det en gang før, for to år siden, og gjør det igjen ganske snart. Vi skal to uker til Thailand. ()
Datteren vår er 8 og går i tredje klasse. Hun er sterk faglig. Hun har forøvrig en kronsik sykdom som responderer veldig bra på sol og varme, men vi har ikke levert legeerklæring med søknaden om fri denne gangen. Nå kjenner både rektor og klassestyrer til sykdommen hennes, og vet at det er gunstig for henne med litt varme og sol, så det kan ha vært medvirkende til at de har sagt ja til at hun får reise allikevel.
Vi tar med skolebøkene, hun gjør alle lekser og de oppgavene som de andre gjør på skolen når vi er borte. I tillegg har vi laget et lite forskningsprosjekt hun skal gjøre når vi er der, hun skal observere, fotografere og skrive om et tema som er aktuelt dit vi skal, og som handler om noe hun er opptatt av. Dette skal hun legge frem for klassen når vi kommer tilbake. jeg har selv skissert et opplegg for henne som jeg har sendt læreren på mail, og læreren synes det var bra.
Læreren har ikke behøvd å lage noe opplegg for henne annet enn å forskuttere lekseplanene for to uker.

En slik reise kan være veldig lærerik og morsom for barn (og voksne!), så jeg synes du skal svelge kamelene og dra avgårde!

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 23:30   #64
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ta barna ut av skolen i to uker i november

Jeg har ikke lest alle svarene, men det virker som de fleste er enige. Jeg ville helt klart å valgt å reise sånn som du beskriver situasjonen. Håper dere får en fantastisk tur som vil være et fint minne for hele familien.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.