Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ta barna ut av skolen i to uker i november

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-11, 22:28   #21
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i november

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Det hadde nok blitt en lærerik tur ja. Mauritius står øverst på lista og vi skal da bo i bungalow isåfall (ikke digert resort med all inclusive), bli kjent med innfødte, reise på diverse utflukter og oppleve mye. Ja jeg har drømt og planlagt endel, men faller tilbake på Mallorca tur ei uke igjen og igjen pga skolen.

Reis! Jeg hadde mye heller tatt barna ut i 2 uker for en reise som dette, enn en uke for å reise til Mallorca. Dette blir en opplevelse for livet. Og skolearbeid underveis fikser du med glans!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 22:29   #22
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Synes to uker med lærerik tur på eksotisk sted er "lettere å forsvare" enn å ta dem ut ei uke for "sydenferie på resort, 13 på dusinet-typen", på et vis.

(ta dette for det det er, ubegrunnede meninger fra en mor hvis eldste barn er 2,5 år, som altså derfor aldri har hatt behov for å ta noen ut fra skolen)

Jeg synes faktisk ikke det har noen forskjell å gjøre som forsvarer den ene turen noe mere enn det andre. Fordi den er lang, dyr og eksotisk? Alt kan være like viktig for akkurat den familien og deres behov og økonomi fra den korteste tur til den lengste.

Jeg har ikke noe problem med å se at dere har lyst til å ta denne turen. Ville i første omgang søkt skolen. Vi har fått streng beskjed på skolen at ingen skal bestille ferier uten å ha søkt først. De har strammet veldig inn på hvor mye de gi fri, men i utgangspunktet kan de vel ikke nekte?

Har ei venninne som fast tok ut ungene 2 uker i november for langturer (bl.a. Mauritius og Maldivene). Men dette var fast hvert år. De måtte slutte med dette etter at skolen satte foten ned og dra i forbindelse med høsferie eller vinterferien isteden.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 22:32   #23
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Vi får fri fra skolen. Flere av kompisene har vært på to ukers tur. De er heller ikke negative til det. Det er min følelse og kamel det står på.

Gammel 28-02-11, 22:35   #24
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi får fri fra skolen. Flere av kompisene har vært på to ukers tur. De er heller ikke negative til det. Det er min følelse og kamel det står på.

Jeg tenker at som en engangsaffære bør det være en liten, søt kamel som glir glatt ned. Men som fast eller halvfast opplegg bør det være en kamelflokk.

Gammel 28-02-11, 22:37   #25
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tenker at som en engangsaffære bør det være en liten, søt kamel som glir glatt ned. Men som fast eller halvfast opplegg bør det være en kamelflokk.

Ja er sant det. Fast eller halvfast hadde vært helt uaktuelt. Generelt tas de ikke ut i det hele tatt.

Gammel 01-03-11, 00:02   #26
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har gjort det og hadde gjort det igjen. Saken er kanskje annerledes dersom barnet henger etter faglig.
Så lenge dere får fri.
Vi var to uker på charter da storesøster gikk i 2. klasse. Vi jobbet med lekser hver ettermiddag og hun laget dagbok med info om Bulgaria.
Vi reiste på dagsturer med buss og opplevde mange sider av landet. Som man (tro det, eller ei) også kan gjøre om man reiser på chartertur.

Gammel 01-03-11, 08:54   #27
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Hvis dere forbereder denne turen god tid i forveien, planlegger skolearbeidet og er villige til å legge opp turen etter skolebarna og deres læringsutbytte, synes jeg en slik tur er fullt forsvarlig.
Vi har reist mye med skolebarn, og da har vi fokusert mye på læring, og det har vært en veldig spennende form for hele familien.
Vi laget, på eget initiativ, en plan for skolearbeidet på forhånd og presenterte denne for kontaktlærer. Barna gjorde også vanlige lekser underveis, og arbeidet med egne prosjekter som senere ble fremført for klassen.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:26   #28
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

For noen år siden ville jeg ha sagt ALDRI. Nå er jeg litt mindre kategorisk. Dette er en kamel som for meg ikke smaker veldig hårete.

Jeg synes at det er noe rart at de barna jeg kjenner som har vært tatt ut mye fra skolen langt fra er de som sliter akademisk. Tvert imot kan det virke som det har positiv effekt.

Jeg tror ikke det er så veldig vanskelig å få til et opplegg der de mer enn tar igjenn det tapte.

Jeg er også her. Har du barn som normalt henger godt med på skolen, så ser jeg virkelig ikke problemet. Ta med bøker, og kos dere litt under parasollen mens dere er på ferie, slik at de ikke blir hengende etter.

Storebror var borte fra skolen snaut 2 uker i fjor vår, og vi hadde null problemer i forhold til det altså. Han er en smart, oppegående ung mann, som måtte lese og skrive/regne litt mens vi var på ferie også. Han leste høyt for oss fra Rampete Robin bla. til lillebrorens store glede.
Dessuten er det mye man kan flette inn mens man virkelig har ferie også. Historie, geografi, snakke om alt man ser osv.

Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:35   #29
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg synes faktisk ikke det har noen forskjell å gjøre som forsvarer den ene turen noe mere enn det andre. Fordi den er lang, dyr og eksotisk? Alt kan være like viktig for akkurat den familien og deres behov og økonomi fra den korteste tur til den lengste.

Jeg synes at reisemålet har noe å si, helt klart. Jeg er ikke i tvil om at man kan lære noe selv 2 uker på Gran Canaria, men det begrenser seg hvis strandaktivitet og Bamse-klubb blir hovedaktivitetene. Typiske turiststeder med kjøttbullar og fårikål på de rundtliggende "restaurantene" gir en ikke akkurat kultursjokk.

Dessuten kan man reise til Syden når som helst, også i sommerferien så fremt foreldrene har fri sammen. Jeg tror det handler mer om penger, for det er langt billigere å reise utenom sesong.

Vår reise måtte derimot finne sted før sommerferien, da Franske myndigheter nektet å gå med på å flytte den offisielle feiringen for D-dagen, 6. juni. Storesøster skrev dagbok, jeg leste relevante bøker for henne og vi var stort sett innom 5 museum for dagen. Jeg er ikke i tvil om at den type ferie er langt mer lærerikt enn typisk charterferie. At begge deler nok er verdifullt for barna, er jeg derimot veldig enig i.

Jeg synes det blir helt merkelig å ikke skulle skille mellom de forskjellige reisemålene, fravær er nemlig ikke bare fravær. Hva man fyller tiden med samt foreldrenes innstilling til skolearbeid og ny læring har utrolig mye å si.

Gammel 01-03-11, 09:45   #30
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes at reisemålet har noe å si, helt klart. Jeg er ikke i tvil om at man kan lære noe selv 2 uker på Gran Canaria, men det begrenser seg hvis strandaktivitet og Bamse-klubb blir hovedaktivitetene. Typiske turiststeder med kjøttbullar og fårikål på de rundtliggende "restaurantene" gir en ikke akkurat kultursjokk.

Dessuten kan man reise til Syden når som helst, også i sommerferien så fremt foreldrene har fri sammen. Jeg tror det handler mer om penger, for det er langt billigere å reise utenom sesong.

Vår reise måtte derimot finne sted før sommerferien, da Franske myndigheter nektet å gå med på å flytte den offisielle feiringen for D-dagen, 6. juni. Storesøster skrev dagbok, jeg leste relevante bøker for henne og vi var stort sett innom 5 museum for dagen. Jeg er ikke i tvil om at den type ferie er langt mer lærerikt enn typisk charterferie. At begge deler nok er verdifullt for barna, er jeg derimot veldig enig i.

Jeg synes det blir helt merkelig å ikke skulle skille mellom de forskjellige reisemålene, fravær er nemlig ikke bare fravær. Hva man fyller tiden med samt foreldrenes innstilling til skolearbeid og ny læring har utrolig mye å si.

Synes det var merkelig å skrive, men kan da fint oppleve bare strand og bamseklubb på eksotiske steder også.
Det går vel mere på hvordan foreldrene legger opp turen?
Vi har leid bil på de vanlige charterreisemålene og reist rundt og ungene har aldri vært
med i Bamseklubb og de har ikke bare spist kjøttboller i 14 dager heller.
Så akkurat HVOR man reiser synes jeg ikke har så mye å si, mere HVA man gjør.

Jeg har bedt ungene fri 5 dager i juni, pga at mannen går på skole og økonomien ikke er på topp.
Var forberedt på at hvis lærer mente det ikke var forsvarlig med dette
fraværet at vi droppet turen, men de ligger veldig godt an og har hatt
veldig lite fravær generelt så det var ikke noe problem.
Jeg har sagt at de skal ha med bøker og må lese litt hver dag,
og så lager jeg noen matteoppgaver som de kan regne på flyturen opp og ned.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:49   #31
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er merkelig å si? At man ikke opplever mye hvis man bare ligger på stranda?

Gammel 01-03-11, 09:53   #32
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hva er merkelig å si? At man ikke opplever mye hvis man bare ligger på stranda?

Dette:
"Jeg synes det blir helt merkelig å ikke skulle skille mellom de forskjellige reisemålene"

Å bare ligge på stranda kan man gjøre hvor som helst, der det er strand.
Opplevelsene og hva man lærer er hva man gjør det til.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 10:13   #33
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Jeg tror jeg ville reist, for en gangs skyld. Om det eventuelt blir for vanskelig kamel å svelge kan du jo vurdere om dere heller vil reise på vårparten i forbindelse med noen av alle helligdagene eller f.eks med vinterferien som en del av ferien, slik at det totale fraværet fra skolen likevel blir kortere. Det MÅ vel ikke være akkurat på bryllupsdagen, selv om det gjør det ekstra spesielt?

Jeg ser ikke om du har skrevet noe om det, men jeg ville også ha vurdert hvordan ungene ligger an faglig. Om de sliter med å holde følge ville jeg kanskje ha vurdert annerledes enn om de ligger godt an.

Observasjonen om at det er de barna som like vel gjør det godt som gjerne blir tatt ut av skolen for ferie stemmer forøvrig ikke for min del. Jeg gikk i klasse med en jente som var i "syden" hvert år i to uker. Hun slet faglig, og det ble jammen ikke bedre av at hun var borte på ferie to uker hvert skoleår, uten foreldre som evnet å hjelpe med skolearbeidet mens hun var borte.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 10:17   #34
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Dette:
"Jeg synes det blir helt merkelig å ikke skulle skille mellom de forskjellige reisemålene"

Å bare ligge på stranda kan man gjøre hvor som helst, der det er strand.
Opplevelsene og hva man lærer er hva man gjør det til.

Men det sier jeg også i innlegget mitt:

Jeg synes at reisemålet har noe å si, helt klart. Jeg er ikke i tvil om at man kan lære noe selv 2 uker på Gran Canaria, men det begrenser seg hvis strandaktivitet og Bamse-klubb blir hovedaktivitetene.

De jeg kjenner som reiser til sånne steder med barn gjør veldig lite annet enn å slikke sol, bade og handle, det er hvert fall det de forteller meg. Hvis jeg spør en som har vært på "sydenferie" hva hun eller han har opplevd, hører jeg sjelden om annet enn det fine, varme været, avslapping og "all inclusive"-maten de har spist. Men du har helt rett i at det er hva man gjør det til selv. Problemet mitt med charterferie er fornorskingen eller forsvenskingen av området man reiser til, jeg ble hvert fall dypt skuffet da hun som sjekket oss inn på hotellet snakket norsk.

Gammel 01-03-11, 10:26   #35
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg ville ha reist. Vi har tatt ungene ut til en 14-dagers tur til syden som ble brukt til strandliv og underholdning på hotellet I forbindelse med bestemor og bestefar sin 60 års dag ble hele familien invitert. Men de to eldste lærte å svømme da, så det var jo nyttig.

Det sitter langt inne hos oss å søke dem fri fra skolen for å reise på ferie uten at det er noe spesielt. Og en slik reise dere ønsker, hadde vært spesielt for oss.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 11:11   #36
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg tror jeg ville reist, for en gangs skyld. Om det eventuelt blir for vanskelig kamel å svelge kan du jo vurdere om dere heller vil reise på vårparten i forbindelse med noen av alle helligdagene eller f.eks med vinterferien som en del av ferien, slik at det totale fraværet fra skolen likevel blir kortere. Det MÅ vel ikke være akkurat på bryllupsdagen, selv om det gjør det ekstra spesielt?

Jeg ser ikke om du har skrevet noe om det, men jeg ville også ha vurdert hvordan ungene ligger an faglig. Om de sliter med å holde følge ville jeg kanskje ha vurdert annerledes enn om de ligger godt an.

Observasjonen om at det er de barna som like vel gjør det godt som gjerne blir tatt ut av skolen for ferie stemmer forøvrig ikke for min del. Jeg gikk i klasse med en jente som var i "syden" hvert år i to uker. Hun slet faglig, og det ble jammen ikke bedre av at hun var borte på ferie to uker hvert skoleår, uten foreldre som evnet å hjelpe med skolearbeidet mens hun var borte.

Det må ikke bli på bryllupsdagen nei, det blir det ikke uansett. Vi tenkte først i februar med vinterferie men da regner det mye mer der så han jeg har kontakt med anbefalte veldig november. Sommeren her er vinter der.
Ungene er normalt skoleflinke, mellomste litt mer skoleflink enn største men de sliter ikke på skolen.

Gammel 01-03-11, 11:19   #37
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg ser ikke noe galt i å gjøre dette, såfremt man ikke tar ut barna hvert år.
En gang i blant mener jeg er greit. Vi gjorde det i mai i fjor, men det blir veldig lenge til neste gang.

Sist redigert av Go\jenta : 01-03-11 kl 11:41.
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 11:26   #38
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjør det!

Lærere er som regel veldig flinke til å sende med lekser.

Gammel 01-03-11, 13:16   #39
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det må ikke bli på bryllupsdagen nei, det blir det ikke uansett. Vi tenkte først i februar med vinterferie men da regner det mye mer der så han jeg har kontakt med anbefalte veldig november. Sommeren her er vinter der.
Ungene er normalt skoleflinke, mellomste litt mer skoleflink enn største men de sliter ikke på skolen.

Vi var der i mars, hadde 3 dager med regn å resen av tiden var det sol og 30 grader.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 13:30   #40
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Vi var der i mars, hadde 3 dager med regn å resen av tiden var det sol og 30 grader.

Ja det kunne være fint og men størst sjanse for fint vær i november. De hadde vært der noen ganger i februar og hadde sånn i snitt halve ferien med dårlig vær. Litt kjedelig. Har lyst at det skal være litt værsikkert. Blir denne ene gangen i livet vi reiser dit tenker jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.