|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i november
Reis! Jeg hadde mye heller tatt barna ut i 2 uker for en reise som dette, enn en uke for å reise til Mallorca. Dette blir en opplevelse for livet. Og skolearbeid underveis fikser du med glans! |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Jeg synes faktisk ikke det har noen forskjell å gjøre som forsvarer den ene turen noe mere enn det andre. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
I farta!!
|
Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i novemberVi får fri fra skolen. Flere av kompisene har vært på to ukers tur. De er heller ikke negative til det. Det er min følelse og kamel det står på.
|
|
|
#24 |
|
maler
|
Jeg tenker at som en engangsaffære bør det være en liten, søt kamel som glir glatt ned. Men som fast eller halvfast opplegg bør det være en kamelflokk.
|
|
|
#25 |
|
I farta!!
|
Ja er sant det.
|
|
|
#26 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i novemberJeg har gjort det og hadde gjort det igjen. Saken er kanskje annerledes dersom barnet henger etter faglig.
|
|
|
#27 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i novemberHvis dere forbereder denne turen god tid i forveien, planlegger skolearbeidet og er villige til å legge opp turen etter skolebarna og deres læringsutbytte, synes jeg en slik tur er fullt forsvarlig. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Jeg er også her. Har du barn som normalt henger godt med på skolen, så ser jeg virkelig ikke problemet. Ta med bøker, og kos dere litt under parasollen mens dere er på ferie, slik at de ikke blir hengende etter. |
|
|
|
#29 |
|
Ringskrømt
|
Jeg synes at reisemålet har noe å si, helt klart. Jeg er ikke i tvil om at man kan lære noe selv 2 uker på Gran Canaria, men det begrenser seg hvis strandaktivitet og Bamse-klubb blir hovedaktivitetene. Typiske turiststeder med kjøttbullar og fårikål på de rundtliggende "restaurantene" gir en ikke akkurat kultursjokk.
|
|
|
#30 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Synes det var merkelig å skrive, men kan da fint oppleve bare strand og bamseklubb på eksotiske steder også. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
Dette: |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i novemberJeg tror jeg ville reist, for en gangs skyld. Om det eventuelt blir for vanskelig kamel å svelge kan du jo vurdere om dere heller vil reise på vårparten i forbindelse med noen av alle helligdagene eller f.eks med vinterferien som en del av ferien, slik at det totale fraværet fra skolen likevel blir kortere. Det MÅ vel ikke være akkurat på bryllupsdagen, selv om det gjør det ekstra spesielt? |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ringskrømt
|
Men det sier jeg også i innlegget mitt:
|
|
|
#35 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i novemberJeg ville ha reist. Vi har tatt ungene ut til en 14-dagers tur til syden som ble brukt til strandliv og underholdning på hotellet |
|
|
|
|
|
#36 |
|
I farta!!
|
Det må ikke bli på bryllupsdagen nei, det blir det ikke uansett. Vi tenkte først i februar med vinterferie men da regner det mye mer der så han jeg har kontakt med anbefalte veldig november. Sommeren her er vinter der.
|
|
|
#37 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Ta barna ut at skolen i to uker i novemberJeg ser ikke noe galt i å gjøre dette, såfremt man ikke tar ut barna hvert år.
Snuppene mine født -99 -02 og -05 Sist redigert av Go\jenta : 01-03-11 kl 11:41. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
I farta!!
|
Ja det kunne være fint og men størst sjanse for fint vær i november. De hadde vært der noen ganger i februar og hadde sånn i snitt halve ferien med dårlig vær. Litt kjedelig. Har lyst at det skal være litt værsikkert. Blir denne ene gangen i livet vi reiser dit tenker jeg.
|
![]() |
|
|