Sv: Flypriser - MÅ man reise med Ryanair?
Jeg har flydd endel med RA og synes det har blitt verre og verre i takt med alle de særdeler kreative gebyrene og reglene som dukker opp til stadighet. Sist hele familien fløy med RA, for rundt 2,5 år siden, sparte vi 9000 kroner vs SAS. (Og ja, vi bestilte i god tid før avreise!) Det var såpass mye penger at det var greit nok. Gangen etter reiste jeg og eldstemann, og da var det såpass håpløst med innsjekk og ombordstigning at jeg ikke har brukt dem etterpå. Noe som også har sammenheng med helt på trynet idiotiske slot-tider mellom min flyplass og Stansted. I høst flyttet de torsdagsavgangen til fredag ettermiddag, og med det ble det totalt uaktuelt.
Da jeg og en venninne skulle til London på juleshopping var det 8-900 kroner som skilte SAS via OSL og RA direkte. Med SAS fikk vi to dager ekstra pga meget gunstige flygninger, og dermed sparte vi to netter på hotell. Dette må jo også tas med i regnestykket. Norwegian og RA kan overhodet ikke sammenlignes, det er milevis mellom dem selv om de begge er såkalte lavprisselskaper.
|