Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Barn og konkurranse

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-11, 17:49   #8
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barn og konkurranse

Opprinnelig lagt inn av ORG, her.

Om du/dere sov i timen da barnet ble gitt tillatelse til å begynne i klubben og delta i konkurranse, er det 100 % ditt/deres problem, ikke klubbens!

Ingen av våre barn driver kampsport, men for egen del anser jeg bestemmelsene om at barn under 12 år ikke skal bedømmes som reneste VRØVL. Derfor har vi også latt barna delta i slike aktiviteter fra før de begynte på skolen.

Enhver kan selvfølgelig mene hva man vil om dette, men man må også ta konsekvensen av det man mener og står for når man gir/ikke gir barnet tillatelse til å delta hist og her. Ikke beklage seg fordi andre mener - og derfor gjør - annerledes!

Om denne var ment til meg så tror jeg den var siktet litt feil. Mine driver ikke med kampsport. De turner og der får de ikke karakterer før det året de fyller 11. De er med og konkurerer, de møter dommere og får tilbakemeldinger på hva de har gjort bra og hva de må trene mer på.

Alle må få mene hva de vil om denne saken, men jeg har sett så mange med potensiale som har blitt knekt etter at det blir påpekt at de er dårligst og slutter. Det er også stor forskjell på hvem som er best når de er 8 år og når de er 12 år, men om du får påpekt gang på gang som 8 åring at du ikke holder mål er det veldig lett å gi seg. Det er stor forskjell i modenheten til en 6-7 åring og en 11-12 åring. Når du er 11-12 år har du mye mer moden og har forutsetninger for å forstå poenggivning enn når du er 6-7 år og verdensmester i alt.

Og ja, det telles mål i fotball og håndball (i alle fall av ungene). Målene blir aldri registrert noen plass og de blir ikke plassert i cuper. Jeg tror de ferreste går rundt og spør de andre lagene hvordan det gikk i alle deres kamper og regner seg frem til hvem som er best. Dessuten er håndball og fotball en lagidrett, der er det laget som vinner og taper i motsetning til idividuelle idretter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:52.