Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-11, 15:24   #281
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Nå "leser" jeg Hjemkomsten av Victoria Hislop. Lydbok. Nettopp gjort meg ferdig med Mofongo av Cecilia Samartin. Også lydbok.

Hvordan er den?

Gammel 30-01-11, 15:58   #282
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Hvordan er den?

Jeg aner ikke, for å være ærlig. Til nå har det vært litt dansing og beskrivelser av litt ekteskapelige problemer. Det var sånn ca dit jeg kom da jeg prøvde å lese boka. Er på CD 3.

Det siste halve året har jeg brukt lydbøker til å komme meg gjennom de bøkene som aldri fenget meg nok til at jeg leste dem. Som Mofongo. Ingen høydare, men noen fine historier og beskrivelser.

Gammel 30-01-11, 16:02   #283
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg begynte på Boktyven (lydbok) for ett par år siden. Kom ikke engang til cd 2 før jeg sluttet å høre på den. Bør kanskje gi den en sjanse til?

Gammel 30-01-11, 17:40   #284
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser Innsirkling, og har nr 2 liggende på vent allerede

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 30-01-11, 20:01   #285
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Virkelig? Jeg holdt på å spy av språket. Alt var bare sånn "his eyes were dark and wise, like God's hand over the Sahara desert at two o'clock on a Thursday in winter". Yuk.

Nå leser jeg den dessverre på norsk mens jeg venter på den engelske versjonen, men språket får meg til å se for meg det yrende livet og kaoset, så ja, jeg liker språket.

Jeg begynte på Boktyven (lydbok) for ett par år siden. Kom ikke engang til cd 2 før jeg sluttet å høre på den. Bør kanskje gi den en sjanse til?

Boktyven bør du absolutt gi en sjanse til! Den er veldig bra, synes jeg! Men så liker jeg foreløpig Shantaram også!

amylin er ikke aktiv  
Gammel 30-01-11, 20:04   #286
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Boktyven er bra, ja. Veldig gripende. Hvorfor ga du opp den, Nabojenta?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå  
Gammel 30-01-11, 20:34   #287
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan er den?

Jeg syns den var skuffende etter å ha lest Øya. Rammefortellingen og oppbygningen var helt lik i de to bøkene. Delen om den spanske borgerkrigen i Hjemkomsten gjorde dog at jeg fikk endel ut av boka likevel.

Shantaram syns jeg var veldig bra, bortsett fra kvasifilosofien. Rammefortellingen og miljøskildringen var så utrolig fascinerende at jeg var helt solgt gjennom hele boka.

Jeg har en stor ting for bøker med masse fakta om miljøer, tidsepoker, steder, historiske hendelser eller verdensdeler som er fremmede eller fjerne for meg.

Boktyven var absolutt lesverdig. Og Innsirkling 1 og 2 er noe av det beste, norske jeg har lest de siste årene.

:deltar:

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 30-01-11, 20:40   #288
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Boktyven er bra, ja. Veldig gripende. Hvorfor ga du opp den, Nabojenta?

Hadde nettopp hørt på Kuren av Mo Hayder, og da ble vel Boktyven litt døll. Eneste jeg tenkte på var å finne flere bøker av Mo Hayder.

Er nettopp ferdig med Gutten i kofferten av Kaaberbøl & Friis. Helt grei, men ikke den helt store spenningen, og jeg hadde ingen problemer med å legge boken fra meg for å vente ett par dager på å lese i den igjen.

Gammel 30-01-11, 20:57   #289
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns den var skuffende etter å ha lest Øya. Rammefortellingen og oppbygningen var helt lik i de to bøkene. Delen om den spanske borgerkrigen i Hjemkomsten gjorde dog at jeg fikk endel ut av boka likevel.

Shantaram syns jeg var veldig bra, bortsett fra kvasifilosofien. Rammefortellingen og miljøskildringen var så utrolig fascinerende at jeg var helt solgt gjennom hele boka.

Jeg har en stor ting for bøker med masse fakta om miljøer, tidsepoker, steder, historiske hendelser eller verdensdeler som er fremmede eller fjerne for meg.

Boktyven var absolutt lesverdig. Og Innsirkling 1 og 2 er noe av det beste, norske jeg har lest de siste årene.

:deltar:

Jeg liker også rammefortellingen og miljøskildringene i Shantaram!

amylin er ikke aktiv  
Gammel 01-02-11, 22:32   #290
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ferdig med Freedom på lydbok. Lang, men bra!

Er godt ute i Glass og aske av Tomasevic, men har rundt 100 sider igjen. Underholdende!

Ingvild Rishøis Historien om Fru Berg var fenglsende. Hun har en fortellerstil som jeg ikke er vant med men novellene var gripende, spesielt den siste.

Jenna er ikke aktiv  
Gammel 01-02-11, 22:37   #291
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jenna, her.

Ingvild Rishøis Historien om Fru Berg var fenglsende. Hun har en fortellerstil som jeg ikke er vant med men novellene var gripende, spesielt den siste.

Å, kanskje jeg må skaffe meg den! Jeg likte den forrige novellesamlingen hennes kjempegodt.

Her er jeg ferdig med Amal Adens Se oss, og valget står nå mellom Kallentofts Sommardöden, Legen som visste for mye av Christer Mjåset og Innsirkling 2, som jeg har hatt liggende på vent siden oktober.

Gammel 02-02-11, 00:10   #292
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Kunne ikke ha med Shantaram i veska, så jeg i dag har jeg lest Lucifers evangelium av Tom Egeland, eller jeg er ikke helt ferdig, men regner med å bli ferdig i kveld!

amylin er ikke aktiv  
Gammel 02-02-11, 22:54   #293
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Å, kanskje jeg må skaffe meg den! Jeg likte den forrige novellesamlingen hennes kjempegodt.

Her er jeg ferdig med Amal Adens Se oss, og valget står nå mellom Kallentofts Sommardöden, Legen som visste for mye av Christer Mjåset og Innsirkling 2, som jeg har hatt liggende på vent siden oktober.

Synes jeg absolutt. Jeg har den forrige liggende her, et eller annet sted. Boksamlingen er ikke alfabetisert for tiden så det er et salig kaos her. Får lete litt. Og Rishøis bøker er veldig fine å ha i veska for å lese på trikken/toget/bussen/t-banen.

Har ellers begynt å høre på Bill Brysons I´m a stranger her myself. Den er lest av forfatteren selv og er tidvis veldig morsom!

Jenna er ikke aktiv  
Gammel 03-02-11, 07:10   #294
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg begynte også på Boktyven flere ganger og ga opp. Da jeg endelig bestemte meg for å lese ut boken ble jeg helt frelst. Den er litt kjedelig i starten.

Nå leser jeg Bokens folk av Geraldine Brooks.

Gammel 03-02-11, 07:25   #295
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg liker også rammefortellingen og miljøskildringene i Shantaram!

Enig.

Gammel 03-02-11, 08:59   #296
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har begynt å lese på senga i stedet for å løse sudoku, så jeg er ferdig med "Fransk åpning" og har startet på "Hysj" - den også av Vigdis Hjort.
Som lydbok hører jeg nå på "Shatter the Bones" av Stuart McBride. Jeg oppdaget nylig at jeg startet m hans syvende bok om politimannen... Jaja. "Guards! Guards!" var fornøyelig ørelektyre, jeg skal fortsette på den serien etter hvert.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 03-02-11, 22:41   #297
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Er snaart ferdig med innsirkling og håper biblioteket har nr 2, for jeg har ikke råd til å kjøpe bøker nå *træng barneutstyr i flæng*

Vil bare legge til at lydbok kombinert med strikking er herlig (spesielt for voksende mager med bekkenløsning som tvinges i sofaen x antall timer hver ettermiddag).

Gammel 03-02-11, 23:26   #298
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det ble Legen som visste for mye, og det var et godt valg. Veldig lettlest og fengende!

Gammel 04-02-11, 09:26   #299
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Søstrene Boleyn av Phillippa Gregory. Engasjerende, men litt enerverende skrivestil.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 08-02-11, 10:21   #300
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nå lytter jeg til Lucifers Evangelium av Tom Egeland.

Hannamoren er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.