Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julekarusellen - hvem feirer med hvem

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-11, 14:03   #21
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julekarusellen - hvem feirer med hvem

Du kan forresten høre med Knerten hvordan de gjør det. Det er vel igrunnen malen.

Gammel 31-01-11, 15:17   #22
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi feirer 1 år her hjemme hos oss med svigerfar + noen ganger mine foreldre.
Året etter feirer vi hos svigerinne/svoger og en hel gjeng(22stk , da har jeg ikke regnet med oss.)
Året etter der feirer vi hos familien min 50 mil unna.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:23   #23
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Vi feirer alltid sammen med foreldrene mine og min yngre og single bror, og stort sett henger morfar på også. Det har blitt ganske skralt på min side de siste årene, vi har mistet veldig mange på kort tid, og da blir det slik. Vi har absolutt sisteprioritet hos svigermor og tar dermed ikke hensyn til henne i vår planlegging heller. Vi lar ikke folk bli prioritet for oss når vi kun er et alternativ for dem. Trist, men slik har det blitt.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 15:35   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julekarusellen var et godt ord på det, for det er akkurat sånn jeg føler at det er.

Både jeg og mannen har skilte foreldre, og det er slett ikke alle som kan kombineres med hverandre. Å ha mine eller hans foreldre i samme rom og samtidig kalle det en koselige tilstelning, vil være helt feil. I hvert fall når det kommer til en så intim setting som julaften.

Vi har holdt oss i Oslo-området alle årene etter at vi fikk barn. Jeg synes det er best. Her finnes 3 av 4 besteforeldresett, og i fjor kombinerte vi (med hell) min og mannens mor. Vi hadde julaften hjemme hos oss, og alle var riktig fornøyd.

Nå har mannen ytret ønske om at vi må reise til Nord-Norge et år. Hele jeg stritter imot, men jeg skjønner ham godt. Det er så innmari mørkt og kaldt, og ikke minst trangt. Svigerfar har ikke så stort hus, men veldig mange barn (hvorav de fleste har formert seg.)

Oppå dette komme kabalen for å sørge for at ingen av foreldreparene blir sittende alene på julaften.

Jeg kjenner at jeg blir stresset bare jeg tenker på dette.

Gammel 31-01-11, 17:14   #25
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feirer hjemme, og så kan de som vil henge seg på.

Gammel 31-01-11, 17:41   #26
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nå som jeg er alene så feirer jeg sammen med foreldrene mine og broren min og hans familie.
Mens jeg og mannen enda var sammen så varierte det litt, en gang var det bare oss, et par ganger var vi hjemme hos foreldrene mine(og da feiret vi sammen med broren min også) og et par ganger var foreldrene mine hos oss. Jeg foretrekker det når vi er sammen alle sammen i min familie.

Gammel 31-01-11, 17:49   #27
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jul?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 17:57   #28
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi feirer jul med min familie og svigers annethvert år, det har pleid å være inkludert søsken og søskens barn.

Jeg synes det er mest koselig hos min familie, der vi pleier å være mange.

Var hos svigers i fjor, og det ble nesten for stille. Var oss, foreldrene til sambo og broren (som er singel og barnløs).
I årene før når vi har feiret med dem så har det vært oldeforeldre og tanter/onkler til sambo der også, jeg synes det er koseligere med mer liv.

I år blir det hos min familie. Da blir det 4 barn i alderen 4-6år, en 1åring (mest sannsynlig), lillebror på ca 9mnd og 7 voksne.
Er lenge til jul da, så dette kan nok fort endres, men jeg håper det blir slik.
Så lenge man har en plan og de voksne er enig, så trenger det ikke bli kaos å være mange.
For 3 år siden var vi 6 barn (der 5 var under 3 år) og 9 voksne der noen overkjørte andre, og da ble det totalt kaos.
Men, jeg synes det var koselig å være samlet alle sammen allikevel.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 20:58   #29
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi feirer annethvert år med mine og hans foreldre. Når vi feirer med mine foreldre er søsteren min (den eneste jeg har) med familie også med, så da er vi 6 voksne og 5 barn. Av og til er vi hjemme hos oss, av og til hos foreldrene mine. Aldri hos søsteren min, hun vil ikke ha det hjemme hos dem.

Når vi feirer med svigers har de ganske ofte kommet nedover til oss. Det er mye enklere for dem å reise til oss enn at vi 5 med en haug julegaver skal dra til dem. Mannen min har en bror, han og familien feirer vi egentlig aldri med, da logistikken ikke er blitt slik.

Gammel 01-02-11, 10:22   #30
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Når vi feirer i Norge inviterer vi alle i min familie (den er ikke så stor), så kommer de som vil/kan. I fjor var vi 12 stykker, det var veldig koselig. Julemat (vi har pinnekjøtt) er jo ikke sånn mat som blir mer styr av at flere kommer, så lenge man har stor nok gryte.

Når vi feirer i utlandet (hvert 3 år ca) med mannens familie bryr jeg meg ikke, han og moren hans tar ansvar for det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:28   #31
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes julekarusellen blir vanskeligere og vanskeligere for hvert år som går. Vi feirer sammen med min familie. Den består av min mor og stefar, så noe stort familieselskap blir det ikke. Når man i tillegg bor i samme hus, så bli det sært å ikke skulle feire julaften sammen. Annethvert år feirer lillesøster med familie (mann og to skjønne guttebasser) også her.
Dillemmaet er at eldstejenta fyller 16 til sommeren. Jeg ønsker meg muligheten til å skape vår egen juletradisjon. Jeg ønsker at eldste skal ha en tradisjon å komme hjem til, kanskje ta med sin egen familie etterhvert. Føler meg skviset mellom egne behov for å løsrive meg fra min egen barndoms tradisjon, og skape noe eget for mine barn. Når man da er velsignet med foreldre som har større plass og som ikke ser poenget med å besøke oss, og som i tillegg bor over hodene på oss, så lar det seg ikke gjøre uten å tråkke noen på tærne.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:11.