Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-11, 09:01   #581
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er "reputation points" - særlig i forhold til røde og grønne prikker

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det er jo litt av det vi har diskutert i denne tråden. At røde prikker regnes ut ved å dele antall poeng man gir på to. Blir dette et desimaltall, så rundes det opp til nærmeste hele tall. Jeg gir ett poeng, jeg. 1/2 = 0,5. Jeg skulle altså gitt -0,5 - hadde det ikke vært for at man skal runde opp til nærmeste heltall, som er 0. Altså har jeg ikke - poengmessig - injurierende kraft.

Men hadde du lest det som også står skrevet om beregning av dette, hadde du vel også lest det jeg har lest, at man uansett har -1 når man har +1, ikke 0, men -1. Det er jeg ganske så sikker på at jeg har lest om hvordan poengene faktisk beregnes? *kan sjekke*

Gammel 01-02-11, 09:07   #582
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Denne tråden fikk meg til å drømme om prikker i natt. Spesielt røde.

Gammel 01-02-11, 09:13   #583
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg drømmer om 13650,-

en diff på en avstemming. Det GIKK OPP pr november. Alle føringene i desember går opp mot hverandre. Og det går ikke opp pr 31-12-10. Det er bare ikke teknisk mulig. Og derved må det være noe vi ikke ser. Og jeg fatter ikke hva, hverken i våken eller sovende tilstand.

Prikker tror jeg hadde vært en mer avslappende drøm...

(ser for seg det mentale bildet som ble tegnet før jul en gang, om røde og grønne prikker, i form av grønnerter og tyttebær, over middagsbordet....)

Gammel 01-02-11, 09:33   #584
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Malama:

Vi hadde en gang en kunde som hadde manipulert bankutskriften. Er det en mulighet?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 09:38   #585
Slettet bruker
Passiv

Standard

Skilp - jeg har ingen problemer med å fremstå som mer irritabel overfor Lille meg enn andre veien. Hun har irritert meg i fillebiter helt siden hun mente det var ok å kidnappe barn. Det er greit å fremstå som sur en stund etterpå da synes jeg. Sånn på generell basis så tror jeg ikke jeg fremstår som surere enn folk flest.

Eller, kanskje jeg gjør det - men det lever jeg greit med. Jeg er generelt ikke noen smørblid person jeg altså.

Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 09:42   #586
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Skilp - jeg har ingen problemer med å fremstå som mer irritabel overfor Lille meg enn andre veien. Hun har irritert meg i fillebiter helt siden hun mente det var ok å kidnappe barn. Det er greit å fremstå som sur en stund etterpå da synes jeg. Sånn på generell basis så tror jeg ikke jeg fremstår som surere enn folk flest.

Du fremstår absolutt ikke som noen sur person generelt - da hadde jeg neppe brydd meg om å påpeke at du er sur i akkurat denne sammenhengen også. Jeg svarte på uttalelsen din om at hun ofte er ute etter deg, for det er ikke slik jeg opplever situasjonen (og jeg har fulgt med en stund). Ikke synes jeg det er rimelig å referere til den tidligere tråden som at hun mener det er "ok å kidnappe barn" heller.

Gammel 01-02-11, 09:43   #587
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Malama:

Vi hadde en gang en kunde som hadde manipulert bankutskriften. Er det en mulighet?

Jeg har selv tatt ut grunnlaget, for november og desember, fra regnskapet, både hovedboken og det jeg avstemmer mot, så det skal ikke være noe manipulert her, egentlig. HAr sjekket at det ikke er ført noe på november etter at vi avstemte november også

*grave videre*

Gammel 01-02-11, 09:48   #588
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg drømmer om 13650,-

en diff på en avstemming.

Kan det være en føring som er ført på dato, men som ikke har blitt periodisert på måned? Jeg har vært borti at det skjedde en gang, og vi leita som noen idioter for å finne feilen.
Jeg har også prestert å føre på feil år.
:er helt på sidelinja i forhold til resten av tråden:

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 09:50   #589
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller 6825 som er ført feil vei?

:avsporer videre:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 09:58   #590
Malama

Malama sin avatar

Standard

avsporinger er kjekt, men problemet er at siden alle føringer altså ført på perioden ser ut til å stemme, er det jo heller ikke det at de er ført feil vei, vi har motposter for alle føringene... Men jeg dobbelt, trippel og ørtifjørtisjekker, og ser etter andre plasser det kan ha gått galt.

(føringer ført i 2011 påvirker ikke dette, og som sagt har jeg dobbeltsjekket om noe er ført på november) Men noe må det være, så jeg graver nå jeg.

(og stikker hodet inn her for å puste innimellom, jeg er frustrert!)

Gammel 01-02-11, 10:01   #591
Slettet bruker
Passiv

Standard

Malama - avfrustrerer du her?

Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:02   #592
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du fremstår absolutt ikke som noen sur person generelt - da hadde jeg neppe brydd meg om å påpeke at du er sur i akkurat denne sammenhengen også. Jeg svarte på uttalelsen din om at hun ofte er ute etter deg, for det er ikke slik jeg opplever situasjonen (og jeg har fulgt med en stund). Ikke synes jeg det er rimelig å referere til den tidligere tråden som at hun mener det er "ok å kidnappe barn" heller.

Nja. Barna var nå kidnappet og hun mente de skulle bli der de var. Jeg skal ikke hevde at jeg utrykker meg overdrevent diplomatisk her, eller der for den delen, men jeg står inne for påstanden.

Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:08   #593
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja. Barna var nå kidnappet og hun mente de skulle bli der de var. Jeg skal ikke hevde at jeg utrykker meg overdrevent diplomatisk her, eller der for den delen, men jeg står inne for påstanden.

Vi kan godt ta frem den diskusjonen igjen, altså, hvis det er det om å gjøre. Jeg tror fremdeles jeg husker omtrent hva jeg mener om både selvtekt og om det å trekke konklusjoner basert på veldig lite fakta.

Gammel 01-02-11, 10:12   #594
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har ikke tid til å ta hele den saken om igjen i dag. Ikke har hverken du eller jeg endret standpunkt heller, og jeg er aldeles for følsom til at jeg skal dit i dag kjenner jeg.

Poenget med å nevne det var igrunnen ikke noe annet enn at når det først skal nevnes at jeg har sendt flere røde prikker og er grinete av meg, så var det altså en ganske sterk uenighet som lå til grunn.

Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:21   #595
Malama

Malama sin avatar

Standard

Malama - avfrustrerer du her?

Det sier sitt om hvor frustrert jeg er, nåe dette fungerer avfrustrernede/avslappende, ikke sant?

Gammel 01-02-11, 10:24   #596
Slettet bruker
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:40   #597
Slettet bruker
Passiv

Standard

Lille meg - nå husket jeg hevnprikken. Det var om døgnåpne barnehager. Du skrev at jeg skulle hilse tilbake. I og for seg morsomt. Inntil du så i innlegg etter innlegg klaget på at du fikk røde prikker.

(Skilpy kan gjerne verifisere hvis du gidder.)

Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:42   #598
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smilefjes, Lille meg har faktisk aldri rødprikket deg.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 10:45   #599
Slettet bruker
Passiv

Standard

Øh. Men i alle dager. Da beklager jeg veldig. Da blander jeg Lille meg med et annet nick, for jeg husker godt hendelsen altså.

Lille meg - jeg beklager påstanden om akkurat den røde prikken.

Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 11:12   #600
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg har gitt deg minst 2 røde, lillemeg. Ikke i denne tråden, da.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
esmepusen, klassiker, n = 1, ryktepoeng, ryktet forteller

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:41.