|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Ah, Røtter har helt sikkert! Og de har mye annet godt også, så jeg har bare ventet på en anledning til å gå dit.
|
|
|
|
#62 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Om man drikker 20 kopper kaffe hver dag er vel ikke akkurat Nespressomaskin lønnsomt.
|
|
|
#63 |
|
Epikur
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Zoë: Vi tenker ikke at siden vi har begynt med tøybleier, så kan vi gi blanke i å kutte ned på emballasjekjøpet eller kjøpe så mye Nestlé vi orker.
|
|
|
#66 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?HV - det er fint at du er flink både med bleier og kapsler, altså. Kanskje er jeg rett og slett ikke så flink som deg, totalt sett? Eller kanskje er jeg - aner ikke, da måtte vi i tilfelle lage rimelig lange lister over alt vi driver med på hver vår kant og det gidder vi ikke.
|
|
|
#67 |
|
villende
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?
Joda, det går helt fint å gjenvinne Nespressokapslene. Det krever litt ekstra jobb, fordi man må rense gruten ut av kapslene. Men så kan de rensede kapslene legges i "glass og metall"-beholderen. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Vi har også velfungerende kildesortering, dog med to daglige nespressokapsler i restavfallet. Jeg drikker rett og slett ikke kaffe hvis det ikke har vært gjennom en espressomaskin (og jadda, jeg har forsøkt et høyt antall entusiastas' eminente presskanne-/trakte-/hvahardukaffe). Med vår hverdagslogistikk så vi at vi rett og slett ikke laget oss kaffe på den lekre Francis Francis-en vår, med det resultat at jeg kjørte innom UB hver eneste dag på vei til jobb. Det er ikke særlig økonomisk, og FF er nå på Høttah mens jeg får nesten like god kaffe hver morgen hjemme. Nesten. For det er helt klart forskjell.
|
|
|
#69 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er greia med Nespresso?Litt av problemet med "den ene kapselen ruver ikke akkurat blant all den andre embalasjen som finner vei til søplekassa mi." er jo ikke den ene kapselen hos dere, Zoë. Problemet er de utallige tonnene med kapsler som til sammen genereres av kaffedrikkende Nespresso-elskere. Hva dere gjør i ditt hushold er jo i så henseende slett ikke så viktig. (Vi har vel nesten alle svin på skogen, tenker jeg.
|
|
|
#70 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Det ville forbause meg om ikke, totalt på landet, emballasjen på vanlig posekaffe utgjør et større miljøproblem. Selv om det pr. kaffekopp blir mer for Nespresso.
|
|
|
#71 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Her er vi helt rå på sortering, og vi er flink på mye innenfor miljø. Så der gidder jeg ikke å ha dårlig samvittighet faktisk.
|
|
|
#72 |
|
Prettiest mess ever seen
|
|
|
|
#73 |
|
Glamorøs
|
Hvis du kjøper små poser med kaffesjappekvernet kaffe og oppbevarer dem i fryseren så holder det seg helt fint, hvertfall om sammenlikningsgrunnlaget er nespressokapsler. Særlig om du drikker kaffe hver dag. Men det er godt mulig det økonomiske regnestykket ikke går opp i opp.
|
|
|
#74 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Alt det Candy sa.
|
|
|
#75 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Ikke i følge min dealer, han mener kvernet kaffe ikke holder i fryseren mer enn maks to uker. Maks. Og han har vunnet noen kåringer, han også.
|
|
|
#76 |
|
Glamorøs
|
Men om du drikker kaffe hver dag så holder jo ikke en pose i 2 uker.
|
|
|
#77 |
|
Bedreviter
|
Jeg eide en slik i et par måneder, men solgte den igjen. Jeg klarte aldri å lage annet enn skvip i den, og det ble fantastisk mye oppvask pr. kopp kaffe. Det første kan meget vel være jeg som aldri fant ut hvordan det egentlig skulle gjøres, men det siste er udiskutabelt, og da utgår den uansett for min del. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Er du sikker? To espressos for dagen? Vi klarte i hvert fall aldri å bruke det opp før vi syntes det ble tamt og beskt, men vi drakk nok ikke hver morgen da. Det er flere år siden vi gikk over til å kverne hele bønner.
|
|
|
#80 |
|
Epikur
|
Sv: Hva er greia med Nespresso?Jeg har en kjekk liten kaffekvern fra De Longhi.
|
![]() |
|
|