Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hunder i barnehagegarderoben - ok?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hunder i barnehagegarderoben
Greit å ta med hunden inn 11 4,91%
Ikke greit å ta med hunden inn 213 95,09%
Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-07, 21:36   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Kan du utdype?

Gammel 26-02-07, 21:37   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kan du utdype?

Hvis hunder er så ustabile som hun beskriver, blir jeg overrasket hvis hun tør å sende barnet sitt på besøk til noen med hund.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 21:42   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis hunder er så ustabile som hun beskriver, blir jeg overrasket hvis hun tør å sende barnet sitt på besøk til noen med hund.

Jeg syns både foreldre og hundeeiere har et ansvar for å la hunder og barn møte hverandre under rolige, "kontrollerbare" forhold. Hunder er hunder og barn er barn. En barnehagegarderobe kan være et bråkete, urolig sted, og ikke egnet for slike "første møter" synes jeg, for hverken hund eller barn.

Gammel 26-02-07, 22:18   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns både foreldre og hundeeiere har et ansvar for å la hunder og barn møte hverandre under rolige, "kontrollerbare" forhold. Hunder er hunder og barn er barn. En barnehagegarderobe kan være et bråkete, urolig sted, og ikke egnet for slike "første møter" synes jeg, for hverken hund eller barn.

Jeg synes det er helt greit at barnehagen har et forbud mot hund av diverse årsaker, men jeg synes ikke det er fælt / uakseptabelt / uansvarlig å ta en hund med inn i garderoben hvis et slikt forbud ikke eksisterer.

Jeg hadde nok ikke tatt med meg PitBullen inn, for så å kjøre på hundekamp, men jeg antar at familiehunder (noe jeg antar hunden er, ettersom en bhgmamma hadde den med seg) er vant til litt bråk og støy, samt at de er disiplinerte nok til å holde seg i ro, ta imot ordre osv.

Gammel 26-02-07, 22:23   #5
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Hunder har ingenting i en BARNEHAGE å gjøre, det er jo ikke en DYREHAGE man har "plassert" barna i!

Hundene kan være så snill de bare vil, men barna vet ikke alltid hvordan de skal oppføre seg med dyr, og da kan enhver hund bite i en spisset situasjon.

Sist redigert av Pelikan : 26-02-07 kl 22:24. Årsak: Dårlig setning, som bare ble verre og verre når jeg rettet :-)
Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:26   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av perper, her.

Hunder har ingenting i en BARNEHAGE å gjøre, det er jo ikke en DYREHAGE mann har "plassert" barna i!

Kan man bare ta med hunder til dyrehagen?

Gammel 26-02-07, 23:29   #7
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Tenkte jeg ble "catch`et" For den uttalelsen der ja

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:27   #8
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker av førerhund har spesielle avtaler mht henting og levering av barn; kjenner en med førerhund som leverer og henter barnet sitt i bh. Da er evnt allergi osv avklart på forhånd. Førerhunden får også opplæring, ungene i barnehagen får lære å bli kjent med hunden, i omgivelser hvor både hund og barn er trygge.

Hund i garderoben er ikke på noen måte akseptabelt.
Jeg trives heller ikke med hunden som står bundet i porten.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:28   #9
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hunder har ikke adgang i dyrehager!

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:35   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Hunder har ikke adgang i dyrehager!

Da sliter perper.

Gammel 26-02-07, 22:28   #11
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt greit at barnehagen har et forbud mot hund av diverse årsaker, men jeg synes ikke det er fælt / uakseptabelt / uansvarlig å ta en hund med inn i garderoben hvis et slikt forbud ikke eksisterer.

Det som var ille i denne spesifikke saken synes jeg er at det har blitt gitt beskjed om at det er barn som er redde. Hvis alle synes det er fint og flott med hunden inn i barnehagen er det jo ikke noe problem.

Gammel 26-02-07, 22:36   #12
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det som var ille i denne spesifikke saken synes jeg er at det har blitt gitt beskjed om at det er barn som er redde. Hvis alle synes det er fint og flott med hunden inn i barnehagen er det jo ikke noe problem.

Jepp. Nevnte i et tidligere innlegg at hundeeieren bør ta hunden med ut hvisomatte. Og det med et smil.

Gammel 26-02-07, 22:45   #13
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hvis alle synes det er fint og flott med hunden inn i barnehagen er det jo ikke noe problem.

Vettu, jeg synes nesten ikke det er greit da engang jeg
Masse unger, kanskje i en hente-situasjon, få voksne som kanskje ikke helt har oversikten, litt mer stress enn man kanskje hadde tenkt. Selv om alle involverte mener det skal gå helt smertefritt er det fort at en overivrig hund sveiper borti en unge med halen, sleiker borti et fjes som ikke var forberedet det, eller rett og slett tar mer "plass" enn kanskje de voksne hadde forutsett. Og at barna blir skeptiske.

Jeg tror at hvis barna absolutt vil hilse på hunden, og spesielt hvis det er mange barn på en gang, kan man i det minste ta det ute Da unngås de verste trengsels-situasjonene hvertfall. Det beste er jo om det får blitt noen få barn om gangen...

(jeg har selv hatt flere - riktignok store - hunder som har vært med "overalt" både innendørs og utendørs, så er godt kjent med problemstillingen)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 20:28   #14
Tik
Trønder

Tik sin avatar

Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

Har vokst opp med hunder,så jeg vet hvor stresset hunder kan bli av små
barn.
Hvis barna itillegg er redde,så merker hundene det også,og de blir
som regel veldig ivrige på redde mennesker.
De blir en dårlig match at en ivrig, stresset hund vil bort og hilse på en
redd unge.
Mine barn er vant til hunder,men jeg stoler aldri på en hund,
uansett hvor "snill" eieren sier den er.
Så det så!

Gammel 27-02-07, 21:40   #15
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ser flere nevner det med personalet: Vi har ikke nevnt det tidligere, fordi vi første, andre og tredje gang det skjedde tok det for gitt at hun aldri ville gjøre det mer. Første gang sa jeg altså ikke fra til henne, fordi jeg måtte håndtere ungene, andre gangen var det mannen det hendte med, og han visste ikke at det hadde skjedd før, tredje gang var det meg igjen.

Personalet har nok rett og slett ikke sett det. Det har vært på relativt stille deler av dagen, med kun 2-3 barn under "leveranse" og da er det ikke voksne igarderoben, foreldrene kler av og følger barna inn.

I dag kom den assistenten som mannen snakket til og sa at hun hadde snakket med styrer om det, og ville ta det opp.

Hundedamen var der etterpå og var relaitvt kort i tonen mot min mann...

Gammel 27-02-07, 22:14   #16
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Kom hundedamen uten hund i dag da?

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 22:22   #17
Bequita
Walking in the air

Bequita sin avatar

Hvor: Oslo
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det burde være en selvfølge at dersom noen blir redde eller har allergier, må hunden vike. Men jeg har selv smertelig fått erfare at dette ikke er noe alle hundeeiere forstår. Noen hundeeiere har en tendens til å legge ansvaret hos den som blir redd, det er i deres øyne de som har et problem. Men det er viktig å huske at dette ikke gjelder flertallet av hundeeiere!

Jeg er glad i dyr, og har selv hatt hund, men jeg ville nok bundet den utenfor barnehagens område om jeg tok den med. Man vet aldri om folk er redde, og statistisk sett er jo sjansen høy for at noen er allergiske (er det ikke ca 30% i våre dager som har astma/allergi?)

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 23:02   #18
Blush
Aktiv

Blush sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blush er litt kul
Standard

Overhodet ikke greit. Som mange har nevnt: allergi, redde barn og hensyn til hunden (om feks et barn blir hysterisk redd - hvordan reagerer hunden??)

Min eldste sønn er fryktelig redd for hunder. Til tross for at vi hadde hund selv til han var 16 mnd (det husker han ikke noe av). Senest nå på søndag kom han løpende inn, strigråt og var skjelven fordi han hadde møtt en hund på veien som hadde kommet borti han (han hadde løpt, og hunden tok det som invitt til lek...). Ganske garantert en godlynt hund - men det ser ikke min sønn.

Hadde vi møtt en hund i garderoben, hadde vi ikke fått sønnen vår inn, og dagen hadde kommet veldig skjevt ut. Fordi en forelder ikke ser forbi sin egen lille verden?... ego...

At vi prøver å få vår lille lovende til å bli mer glad i dyr er helt klart på agendaen! Han liker de best på bilder...

Blush er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 23:22   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Kom hundedamen uten hund i dag da?

Ja. (Vet ikke om hun hadde den med til barnehagen, men den var i hvert fall ikke med inn)

Hun er en blid og hyggelig dame, men *litt* "blond", tror jeg, rett og slett.

Gammel 28-02-07, 00:15   #20
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I fjor var det noen som brukte vår barnehage som snarvei, de gikk gjennom det inngjerdede området med hunden sin (det er port i begge ender). De fikk tilsnakk og anmodning om å gå rundt når de hadde med hund, og de fulgte oppfordringen.
Regner med at vi aldri kommer til å treffe på noen hund i garderoben der, nei.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.