|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hunder i barnehagegarderoben | |||
Greit å ta med hunden inn |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 4,91% |
Ikke greit å ta med hunden inn |
213 | 95,09% |
Deltakere: 224. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?
Jeg syns både foreldre og hundeeiere har et ansvar for å la hunder og barn møte hverandre under rolige, "kontrollerbare" forhold. Hunder er hunder og barn er barn. En barnehagegarderobe kan være et bråkete, urolig sted, og ikke egnet for slike "første møter" synes jeg, for hverken hund eller barn.
![]() |
#4 |
Ringskrømt
|
Jeg synes det er helt greit at barnehagen har et forbud mot hund av diverse årsaker, men jeg synes ikke det er fælt / uakseptabelt / uansvarlig å ta en hund med inn i garderoben hvis et slikt forbud ikke eksisterer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Hunder har ingenting i en BARNEHAGE å gjøre, det er jo ikke en DYREHAGE man har "plassert" barna i! Sist redigert av Pelikan : 26-02-07 kl 22:24. Årsak: Dårlig setning, som bare ble verre og verre når jeg rettet :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Bruker av førerhund har spesielle avtaler mht henting og levering av barn; kjenner en med førerhund som leverer og henter barnet sitt i bh. Da er evnt allergi osv avklart på forhånd. Førerhunden får også opplæring, ungene i barnehagen får lære å bli kjent med hunden, i omgivelser hvor både hund og barn er trygge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Leser
|
Det som var ille i denne spesifikke saken synes jeg er at det har blitt gitt beskjed om at det er barn som er redde. Hvis alle synes det er fint og flott med hunden inn i barnehagen er det jo ikke noe problem.
![]() |
#12 |
Ringskrømt
|
Jepp. Nevnte i et tidligere innlegg at hundeeieren bør ta hunden med ut hvisomatte. Og det med et smil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Vettu, jeg synes nesten ikke det er greit da engang jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Trønder
Har vokst opp med hunder,så jeg vet hvor stresset hunder kan bli av små
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Ser flere nevner det med personalet: Vi har ikke nevnt det tidligere, fordi vi første, andre og tredje gang det skjedde tok det for gitt at hun aldri ville gjøre det mer.
![]() |
#16 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Kom hundedamen uten hund i dag da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Walking in the air
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Det burde være en selvfølge at dersom noen blir redde eller har allergier, må hunden vike. Men jeg har selv smertelig fått erfare at dette ikke er noe alle hundeeiere forstår. Noen hundeeiere har en tendens til å legge ansvaret hos den som blir redd, det er i deres øyne de som har et problem.
![]() |
#18 |
Aktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?Overhodet ikke greit. Som mange har nevnt: allergi, redde barn og hensyn til hunden (om feks et barn blir hysterisk redd - hvordan reagerer hunden??) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
Ja.
![]() |
#20 |
heimføing
|
![]() Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?I fjor var det noen som brukte vår barnehage som snarvei, de gikk gjennom det inngjerdede området med hunden sin (det er port i begge ender). De fikk tilsnakk og anmodning om å gå rundt når de hadde med hund, og de fulgte oppfordringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|