Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag
Så da mener du at det er bedre å hjelpe mange selvom hjelpen da ikke blir å integrere dem i landet vårt slik vi gjør i dag med relativt stor ressursbruk per hode? Det er bedre med andre løsninger hvor man kan hjelpe et betydelig antall - men kvaliteten på hjelpen er betydelig lavere?
(Det virker som om du svarer at man skal hjelpe mange med høyt nivå på hjelpen. Da rekker ikke ressursene til.)
Jeg sier ikke at du konkret kaller meg en rasist. Men du viser stadig til "folk" som i "alle" og evner ikke å se forskjell i hva andre mener. Jeg henviser til at jeg feks ikke er for full innvandring - men likevel for massiv hjelp til de som trenger det og får i retur at du spyr av holdningene og det jeg har sagt.
Du henviser også til land som Kenya og Tanzania som foregangsland på bistand til mennesker på flukt, uten å ta inn at bistanden de som er på flukt faktisk får der er ca ingenting. Jeg trenger å vite hva som er et akseptabelt minstenivå av bistand å gi til hver enkelt - for å kunne få et perspektiv på hvor mange man da kunne hjelpe istedenfor få som nå.
Og når du snakker om 42 millioner mennesker på flukt og at du er innvandringsliberal så antar jeg du mener at man ikke skal ta inn 1000 flere til Norge per år, men at du ønsker helt andre tall. Da må man se på hva man da skal tilby disse gjestene.
Når det gjelder at det er så teit å tro at folk faktisk vil til Norge så skjønner jeg ikke helt det.
En som er sulten i Afrika og som vet at man er mett i Norge vil nok mest sannsynlig ønske å komme hit om sultedøden da unngås. Eller om vilkårene er radikalt bedre. Det er ikke så innmari rart det?
|