|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Også skal det sies at i noen perioder har jeg hatt en sandsekk hengende som jeg har dengt løs på for å få ut aggresjon og frustrasjon.
![]() |
#22 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?
Nei, den evnen har jeg hatt lenge gitt!
![]() |
![]() |
#23 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kort og godt enig i denne. Jeg øver på å ikke overreagere. Stress gjør meg alt for koko, så for min del gjelder det å hindre en for stressende hverdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg kan eksplodere over alle og enhver, så det er ikke forbeholdt ungene, nei.
![]() |
#25 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg synes "brøle" dekker mer enn "rope" det å bruke høy, sint stemme og enten kjefte eller bare brøle "ÅÅÅÅÅHH!!". (Å "rope" kan jo være noe man gjør helt uten å være sint, bare for å høres på lang avstand eller noe sånt.) Og sånn sett har det hendt at jeg har brølt til sønnen min, ja. Og sannsynligvis gjorde jeg det til broren min da jeg var liten, uten at jeg kan huske det, men ellers har jeg aldri gjort det. Jeg ville kanskje sagt, før jeg fikk barn - eller før han ble, tja, tre-fire? - at jeg ikke var typen til å bli så sint at jeg ville brøle eller kaste ting.
![]() |
#26 |
Superbasinella
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?For min del har det med antall unger å gjøre. Jeg hadde aldri vært brølemamma før lillesøster var i stand til å trekke i trådene. Det er når de krangler eller begge ikke hører etter når de virkelig burde at brølemammaen kan finne på å stikke innom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Hertuginne
|
Oh yeah. Jeg har alltid vært særdeles eksplosiv, mest mot de jeg er nærmest. Og ja, jeg kan brøle høyt, hoppe opp og ned og si "aaaaarhhhhh, nå er jeg skikkelig sint!", både til mann og barn (og meg selv, for den del). Ikke min mest sjarmerende egenskap, og definitivt noe jeg prøver å begrense. Jeg prøver å lære mine to hissigpropper at det er lov å bli sint, men brøle bør man gjøre på rommet sitt og det er lov å si unnskyld for en overreaksjon. Jeg prøver å leve som jeg lærer bort.
![]() |
#28 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Dersom jeg sier at jeg har vært brølemamma, så har jeg definitivt brølt. Det er ikke noe gøy å innrømme, men jeg har blitt så sint at jeg har skreket til mine barn, grått, kastet ting i gulvet og trampet hardt i gulvet og gått ut ganske raskt (ikke alt sammen samtidig, bare en av dem hver gang). Alle gangene har jeg hatt en legitim grunn til å være sint, men ikke til å reagere så sterkt. Og, i likhet med MN, har jeg sagt unnskyld etterpå, ikke fordi jeg var sint, men fordi at jeg overreagerte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg hever stemmen, av og til til uante høyder, hvor jeg pr. definisjon nesten brøler ja |
![]() |
![]() |
#30 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg brøler forøvrig minst like ofte til mannen som til ungene |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
intro
|
Veldig ofte overfor ting, sånn som i Atle Anonsens ubetalelige sketsj (Kilde: youtube.com) Og kanskje overfor kjærester, men ingen andre, så vidt jeg kan huske. Jeg har alltid vært eksplosiv, ja, og ikke minst en forferdelig dårlig taper. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#32 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Barna mine lo veldig høyt av den Atle Antonsen-sketsjen. I wonder why.
![]() |
#33 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg har brølt, både til mann og unger. Ikke noe jeg er spesielt stolt over, og jeg prøver å begrense det så godt jeg kan. Vil anslå at jeg hever stemmen til ungene et par ganger i uken, til mannen mye sjeldnere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg kan rope (det nærmeste jeg kommer brøle) eller om jeg mangler ord blir det bare Iiiiiih! samtidig som jeg ser sånn her ut:
![]() |
#35 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg har et barn jeg brøler til og et barn som ikke trenger det. Brøle gjør man når det meste annet er prøvd. Noen ganger sier jeg unnskyld, men slett ikke alltid.
![]() |
![]() |
#36 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Og jeg tipper at både jeg (og de andre her) og bæret har ganske like og normale barn, det er vel heller oss det er forskjell på og hvordan vi reagerer. Jeg har kort lunte og eksploderer, men så går det over fort også. Kirsebær høres ut som en lugn mamma. En sånn mamma blir bare ikke jeg hele tiden, selv om jeg prøver hardt.
![]() |
#37 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Har lurt på hva det vil si å være brølemamma jeg også, oppklarende tråd.
![]() |
#38 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Jeg kan være brølemamma innimellom.. men underlig nok har jeg ikke vært det på en god stund.. når jeg tenker meg om så har jeg ikke vært det etter at jeg begynte på adhd medisiner..
![]() |
#39 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?Må jo legge til at som hissig person selv går det som regel raskt over. Innbiller meg at det må være bedre for barn å vokse opp med meg, enn med en langsint mamma som biter aggresjonen i seg og surmuler over lengre tid. Eller noe sånt...
![]() |
#40 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Hva menes egentlig med "Brølemamma"?min mor kastet en stor cola flaske etter min bror og meg en gang.. (ja, de av glass) Flasken ble stående fast i parketten 1 meter fra oss. Da hadde vi virkelig kranglet og mast hele dagen. vi var 8 og 12 år. Vi gikk bare stille til hvert vårt rom etter det. hehe.. og der ble vi resten av dagen og ikke turte komme ut. Hehe. Mamma kom og ba om unnskyldning etterpå da..
![]() |
|
|