Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen
Opprinnelig lagt inn av mammami, her.
Hilsen ReimaTec-politiet
Seriøst - klistrelapper o.l funker bra på små hull, men ikke på 20 cm lange flenger. Og det er jo en utedress - ikke en tørrdrakt.
Det er sant. Jeg kjøpte forresten ReimaTec EN gang, aldri mer. Den ble helt flurete etter en ukes bruk, og hadde småhull på knær og i rompa. Det syns jeg var for dårlig, og forsøkte å reklamere. Kjerringa i butikken bare fnyste, men sa hun isåfall måtte sende den til fabrikken i Finland. Hun så gjorde, og de sendte dressen tilbake UTEN Å REPARERE DEN, med kommentar at dette var ikke en reklamasjonsgrunn.
Året etter kjøpte jeg en Friends bretex-dress til treåringen og HH (tech) til seksåringen. Den første dressen var like vanntett som Reimadressen, og det syntes ikke at den var brukt da den var blitt for liten. Den kostet en tusenlapp mindre enn Reima sin … Det ble flenge i HH-dressen og jeg ringte til fabrikken og spurte om de kunne reparere den for meg, jeg måtte ha fjernet foret for å få det skikkelig til. Jeg fikk beskjed om å sende den inn, så skulle de se på det. Etter et par uker kom dressen i retur, med en hyggelig lapp inni. Pluss at jeg fikk refundert portoen. DET kaller jeg service. Jeg var beredt på å betale. Trenger jeg å fortelle hvilket merke jeg valgte neste gang?
Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.
En av de mindre ungene i bhg vår sitter som en prinsesse i sandkassen dag ut og dag in i sin blekrosar reimadress med blekrosa tilbehør og børster av seg sand når hun får det på klærne sine, og hyler når hun blir møkkete og vil at personalet skal vaske bort flekken. Lurer på hvor hun har det fra gitt.
Her skal du være forsiktig med å dra slutninger. Jeg var også et sånt barn, og hylgrein og måtte skifte med en gang jeg hadde fått flekk på meg. En gang hadde jeg trampet i en glohaug (jeg trodde det var bare aske) og buksen min hadde fått svimerker nederst. Da var jeg så fortvilet at mamma måtte trøste meg. Hun kjeftet aldri for flekker eller søl. Sølte søsteren min, sa hun bare: Det går an å vaske, ikke sant mamma?