Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tre dresser ødelagt i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-07, 10:47   #10
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen

Jeg er faktisk litt enig med bina denne gangen! :shock: :skummelt:

Har riktignok bare skummet gjennom tråden og ikke lest alle nyanser og toner og allverden, men at unger i barnehager utfolder seg max - og på bekostning av klær - synes jeg man får ta med seg i krigen. Slik jeg forstod det hadde barna fått beskjed om å ikke ake der det ikke var snø, men gjort det likevel? Om det var en eller 60 turer vites vel ikke. Og det var utrolig kjipt at ALLE dressene gikk fyken samtidig, og jeg skjønner at HI blir fortvilet og sint. Men de ansatte stod vel ikke og observerte dem en meter fra med armene i kors og nikket "Der kan dere se ja, nå revnet jammen dressen din også!" vel?

Jeg klarer likevel ikke å føle at barnehagens personale skal ha oppsyn både av barnas sikkerhet og sikkerheten til dressene. Det er vel kanskje en ting jeg føler at foreldrene selv må velge å gjøre til en del av oppdragelsen sin om de ønsker? En 4-åring vil vel ikke instinktivt vite at når snøen skrubbes bort og spisse steiner kommer frem under så er det stor risiko for at goretexfibre kan slites i stykker? Skal barnehagepersonalet pålegges å bruke tid og krefter på dette også? Jeg synes at det må være en foreldreoppgave. Og så får barnehagen heller gjøre sitt beste med å forhindre "høl-i-huet" adferd som klipping av klær og liming av parkdresser etc.

Å kreve erstatning synes jeg blir helt overdrevet.

Forøvrig er jeg enig med dem som nevner aldersfaktoren her. Før holdt parkdressene leenge. Nå er det forbruksvare nesten, for storesøster er endelig ikke så pysete lenger og tar igjen det tapte i akebakken, fjellskråningen og på skliene. Ingenting er skummelt lenger og da går det over stokk og stein - bokstavelig talt. Og selv om det er dyre dresser så BLIR de jo slitt med bruk og ikke minst vask selv om det ikke er synlige skader, og da tåler de jo mindre enn når de er helt nye.

Selv må jeg skjerpe meg hardt og ikke bli sur når klær og utstyr blir ødelagte i barnehagen (det blir de jo ukentlig, av alt fra skitt til lim til maling til matflekker og hull), eller å vaske parkdressene annenhver dag fordi de er så ufattelig møkkete og ekle. For det er jo bare sånn som man egentlig må regne med. Mr.Norway er mye flinkere; når barna kommer helmøkkete og fillete hjem fra barnehagen highfiver han dem og skryter av at de jammen må ha hatt det gøy idag! Nå merker jeg forresten at 6-åringen selv begynner å ta vare på klærne sine av eget ønske.

En av de mindre ungene i bhg vår sitter som en prinsesse i sandkassen dag ut og dag in i sin blekrosar reimadress med blekrosa tilbehør og børster av seg sand når hun får det på klærne sine, og hyler når hun blir møkkete og vil at personalet skal vaske bort flekken. Lurer på hvor hun har det fra gitt. En annen mamma bad en regnværsfredag om at personalet måtte passe på at regntøyet ikke ble møkkete når de var ute dagen, for de skulle rett å fjellet etterpå og da ville hun ikke at det skulle være skittent der. Dåne!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.