Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Hva synes du om klesmerkene OddMolly, Cream og ChillNorway?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Se resultatene: Hva synes du om klærne til OM, Cream og Chill?
Rett og slett elsker dem! 13 5,99%
Liker dem godt 20 9,22%
Liker dem, men har dessverre ikke selv 10 4,61%
Liker dem, men ville ikke gått med dem selv 3 1,38%
Liker noe av det 97 44,70%
For søte og snuppete for min smak 36 16,59%
Liker ikke 14 6,45%
Kunne aldri brukt penger på så dyrt tøy 48 22,12%
Småpike-tøy, ser ut som noe 7-åringen kan gå med 22 10,14%
Kjerring-tøy 24 11,06%
Annet 5 2,30%
Hva for no'? / Dustepoll 12 5,53%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-11, 09:55   #61
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva synes du om klesmerkene OddMolly, Cream og ChillNorway?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Tror rett og slett jeg er for gammel for disse klærne, det ser vel litt søkt ut med damer på 40+ i pastell med hjerter og broderier?

Jeg har en yngre kollega (under 30) som konstaterte at disse klærne passet best for de mellom 30 og 40. (Dog sagt med et glimt i øyet)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 09:55   #62
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Generelt synes jeg det er altfor dyrt. CN er det eneste som kan passe min stil, men jeg kjøper det såvisst ikke til fullpris.

Gammel 17-01-11, 10:20   #63
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Ja, det utsagnet der kan du godt få dukke for! Disse klærne er til dels vidt forskjellige, vil jeg si, og kan ikke uten videre skjæres over én kam.

Nå er det sikkert min tur til å dukke, men jeg synes egentlig denne tråden er litt teit (for å bruke et kjerringaktig og utdatert uttrykk som går overens med stilen min. ) Jeg føler meg ikke spesielt truffet, da jeg ikke er noen storforbruker av noen av merkene, men hva er egentlig vitsen med å legge til rette for direkte kritikk av klær som det utvilsomt er mange her inne som bruker mye? Det er mulig jeg er spesielt hårsår og tar klær for personlig, men jeg synes i alle fall ikke det er særlig hyggelig å lese eller høre om plagg jeg bruker at de er barnslige, "kjærringaktige", sukkersøte, dusinvare, stygge eller hva det måtte være. (Ikke at jeg alltid har holdt min sti ren på dette feltet sjøl, sikkert - ryggmargsrefleksen min var å starte en tilsvarende tråd om Jean Paul. Og kanskje jeg lagde en liknende om Odd Molly for noen år siden? Ja ja, konklusjonen får vel bli at det er på høy tid å legge seg.)

Synes det var litt hårsårt jeg. Ikke ment som noe kritikk av noen, bare hadde lyst til å se hva folk egentlig mener om merkene, - som uten vil går som en rød tråd i dette forumet.
Kunne tatt med Container også, og Desigual. Og jeg kunne laget en poll for hvert merke, ser den...
Men om noen andre ønsker å lage eksakt for merkene eller for andre merker, så er det frittfram altså

Sist redigert av ItsOnlyMe : 17-01-11 kl 11:05.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 10:21   #64
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Tror rett og slett jeg er for gammel for disse klærne, det ser vel litt søkt ut med damer på 40+ i pastell med hjerter og broderier?

Jeg syns det i all hovedsak er damer i den aldersgruppen som bruker disse klærne, jeg. Om det passer seg, er jo en annen sak.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 10:50   #65
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker heller ikke disse klærne, de er for dyre, og for snuppete. Jeg tror det er de med muffinshjem som bruker disse klærne.

Når det er sagt så synes jeg det er mange som kler å gå med slike klær, men det er ikke 'meg'

Kunne sikkert ha hatt et plagg eller to, men det har ikke falt seg slik, og å kjøpe en blondefille til 2000 kroner til full pris, det kommer ikke til å skje. Har de ikke veldig mye som ligner til 349 hos Kapp-Ahl forresten?

Gammel 17-01-11, 10:51   #66
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Muffinshjem?

Kappahl har en del som ligne, men dessverre er ikkje kvaliteten og snittet like bra.

Gammel 17-01-11, 10:53   #67
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Muffinshjem?

Gammel 17-01-11, 10:58   #68
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Liker endel fra Cream, men noe av det blir for søtt.
Elsker Chill og har mange klær fra det merket. Synes klærne er verd prisen stort sett.
Odd molly er jeg litt lei av. Det var kult den gangen jeg ikke så mine plagg på hver tredje person.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 11:03   #69
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Muffinshjem?

Muffinsbloggerhjem, antar jeg.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 11:08   #70
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Chill syns jeg er for dyrt for kosetøy og for kosete klær til å gå ute med, det er ikke kjempeflatterende for meg med masse velour føler jeg. Jeg liker det mest nøytrale av Odd Molly (ikke for mye mønstre eller forskjellige mønstre som kræsjer) og Cream har jeg ikke så mye forhold til. Har vurdert å teste ut litt da, de ser i allefall fine ut, men blir skeptisk når noen skriver at det ikke er så god kvalitet på de klærne.

Gammel 17-01-11, 11:09   #71
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Liker noe av det og kjøper det bare på salg eller second hand.

Gammel 17-01-11, 11:10   #72
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg leste muffinshjelm....

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 11:11   #73
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner bare til Odd Molly, og det kan være fint på andre, men jeg kler virkelig ikke den stilen. Men siden jeg forstår at plaggene er dyre, så hadde jeg neppe kjøpt dem uansett hvor mye jeg hadde likt dem. Jeg klarer sjelden å bruke veldig mye penger på klær.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 11:15   #74
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg bruker heller ikke disse klærne, de er for dyre, og for snuppete. Jeg tror det er de med muffinshjem som bruker disse klærne.

Muffinshjem ?

Gammel 17-01-11, 11:18   #75
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker mye fra Chill Norway, men det er dyrt og derfor kan man ikke ikke handle for mange plagg hver sesong.

Cream er ikke like dyrt og de har mye fint, men noe er bare helt feil.

Odd Molly eier jeg kun en jakke fra og den er kjøpt brukt. Dette er det dyreste merket slik jeg ser det og masse kjøper jeg ikke nettopp av den grunn. Men uansett er det ikke mange plaggene som passer m in figur så det begrenser seg selv.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 11:23   #76
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Muffinsbloggerhjem, antar jeg.

jepp, det var det jeg mente.

Og det er jo pent det også, men slettes ikke meg.

Gammel 17-01-11, 11:25   #77
Nillenalle
Aktiv

Nillenalle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

[quote=mkj;2631029] Jeg tror det er de med muffinshjem som bruker disse klærne. quote]
Hahaha, fantastisk! På kornet!

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 11:28   #78
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cream og Odd M er ikke akkurat i samme prisklasse da.

Jeg liker noe av OM, men mestparten ikke.
Jeg liker mye av Cream, for jeg synes de har mye fint til en ok pris.
Og jeg liker en del av Chill Norway, så lenge det ikke blir for søtt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 11:31   #79
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jo, jeg ser den, Elinblu, og føler derfor for å legge til: disse klærene kan være utrolig lekker på andre, men jeg kler dem ikke noe særlig. (Bortsett fra OM-strikkejakka mi, den kler jeg. ) De er for søtt for meg, jeg er mer røff enn søt.

Jeg synes også OM blir for søtt som regel, mye blonder og rysjer og alt sånn. Det er ikke meg. Men så har de noen få plagg som er helt da.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 11:48   #80
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker cream, og har mange kjoler derfra, men de to andre er ikke helt min stil eller prisklasse.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:19.