Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Et lite tankeeksperiment

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-11, 12:20   #21
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et lite tankeeksperiment

Åh! - heldiggrisen!

Gammel 16-01-11, 12:21   #22
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, det høres helt fantastisk ut! Veldig unnelig. Noe mer hadde jeg visst ikke å bidra med.

Gammel 16-01-11, 12:41   #23
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heldiggris! Heldiggris!

Ja, jeg må vel si noe mer også, men, altså: Heldiggris!

Du kan ta gratisferge til Staten Island, og dermed få sett skyline og frihetsgudine fra sjøen. Du må tusle i Central Park, og se og se og koose deg.

Gammel 16-01-11, 12:44   #24
Albertine
Passiv

Standard

Jeg har samvittighetskvaler da. Etterlate gubben alene med tre unger. Aller helst skulle vi ha reist sammen, men vi har problemer med å få satt bort alle tre for såpass lang tid. Men kvalene stikker ikke så dypt, så jeg har ingen problemer med å gjøre det, altså.

Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 12:47   #25
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

You go, girl! Tenk å sitte på gamlehjemmet og sture over at du ikke grep sjansen da du hadde den, da!

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 12:58   #26
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filippa, her.

You go, girl! Tenk å sitte på gamlehjemmet og sture over at du ikke grep sjansen da du hadde den, da!

Nemlig!

Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 14:47   #27
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Naboen her bestilte pass torsdag formiddag, det lå i posten fredag.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 15:05   #28
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du må fikse ESTA - 72 timer før avreise. Du får ESTA nr umiddelbart.
Pass går også superfort.

Vi skal til NY i påsken og har blitt anbefalt dette hotellet. Syntes dette så fint ut, veldig sentralt og ikke veldig dyrt.

Gammel 16-01-11, 15:11   #29
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Du får et nytt syn på ekorn etter et par dager. De er ikke mye pene mer - da er de rotter med hale på.

Gammel 16-01-11, 15:11   #30
Albertine
Passiv

Standard

Ok, da har jeg smelt sammen noen greier jeg ser for meg at jeg har lyst til å gjøre i NY:

- dra ut til Frihetsgudinnen. (Ja, det er sånn man må ta bilde av til ungene der hjemme.)
- ta heisen til øverste etasje av the Empire State building. (I tråd med Sleepless in Seattle)
- besøke Bloomingdale og Macy's (for å se om Rachel fortsatt jobber der)
- dra til Groud Zero (og felle noen tårer)
- se Brooklyn Bridge (og tenke på Smilefjes)
- sitte på en benk i Central Park med en bagel og kaffe fra Starbucks (og ta med litt ekornmat)
- kjøre sightseeingbuss sammen med alle de andre turistene
- spise mat fra minst fem forskjellige nasjonaliteter
- besøke Moma
- prøve å få billetter til Letterman
- se en av de mer ukjente musicalene på Broadway

Får jeg tid til dette på fire dager, tro?

Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 15:18   #31
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt meg disse bøkene:

Topp 10 New York

New York Spiralguide

og ehm.. kjenner jeg meg selv rett så blir det vel noen bøker til.. Men dette syntes jeg var en god start.

Gammel 16-01-11, 15:19   #32
Albertine
Passiv

Standard

Du, det hotellet fikk ikke mye gode tilbakemeldinger, du. Jeg tror jeg velger noe annet jeg.

Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 15:22   #33
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Du, det hotellet fikk ikke mye gode tilbakemeldinger, du. Jeg tror jeg velger noe annet jeg.

Jeg fulgte anbefalingene her inne på FP - så jeg satser på at det duger for oss.
Vi skal være veldig turister, så hotellrommet blir nok ikke mest brukt..

Gammel 16-01-11, 15:24   #34
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ekorn, her.

Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 15:28   #35
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg ville droppet Statue of Liberty faktisk. Det tar nemlig ganske så lang tid, man må ofte vente en båt eller tre pga kø, og det tar noen timer totalt. Den går via Ellis Island (heller ikke en prioritet). Jeg har vært i NY 5-6 ganger og aldri prioritert akkurat SoL, og det har gått bra med meg. Ellis var vi på, men det var mest fordi det var nytt og annerledes.

(Jeg har sirklet rundt SoL i småfly, da. Pre-sept11. )

Empire State tar du tiiidlig om morgenen første dagen, når du allikevel våkner kl 0600 pga jetlag. Da stikker du ned og er førstemann i køen når de åpner. Køen blir nemlig laaang utpå dagen. Det går an å kjøpe seg forbi køen, men det koster en hundrings mener jeg å huske. USD altså.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 15:29   #36
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Ok, da har jeg smelt sammen noen greier jeg ser for meg at jeg har lyst til å gjøre i NY:

- dra ut til Frihetsgudinnen. (Ja, det er sånn man må ta bilde av til ungene der hjemme.)
- ta heisen til øverste etasje av the Empire State building. (I tråd med Sleepless in Seattle)
- besøke Bloomingdale og Macy's (for å se om Rachel fortsatt jobber der)
- dra til Groud Zero (og felle noen tårer)
- se Brooklyn Bridge (og tenke på Smilefjes)
- sitte på en benk i Central Park med en bagel og kaffe fra Starbucks (og ta med litt ekornmat)
- kjøre sightseeingbuss sammen med alle de andre turistene
- spise mat fra minst fem forskjellige nasjonaliteter
- besøke Moma
- prøve å få billetter til Letterman
- se en av de mer ukjente musicalene på Broadway

Får jeg tid til dette på fire dager, tro?

Jada - det der går brillefint. Med forbehold om kø på Empire State. Vi dro dit sent på kvelden på lille julaften og sto ikke i kø tre sekunder engang.

Brua, ground zero og Frihetsgudinnen slår du sammen. Gidder du ikke båtkøen så har du altså en nydelig utsikt til den fra brua. (Det er brua si det der. ) Også kommer du til å le deg ihjel over at du kjenner igjen så utrolig mange av stedene fra film og sånn.

Du må se Times Square på kvelden! Ta med solbriller! Det er dødsbra!

Og den dagen du er i Central Park så tar du turen innom FAO Schwartz lekebutikk på hjørnet ned mot 5th ave. Der legger du igjen MANGE penger til ungene - du har aldri sett maken. Lover.
Central Park og Moma er perfekt å slå sammen.
Empire State kan igrunnen tas sammen med hvem som helst av de der.

Macy og Bloomingdales var jeg ikke på. Men om du rusler nedover 5th Ave så stikk innom Trump Tower og se på all blingingen. Det er ekstremt blingete. Der kan du også nyte et glass utmerket vin i chesterfieldmøbler mens bena kommer seg litt.

Kveldene er fine til show.
Mat må du ha, og bussene går hele tiden. Det er også utrolig greit å ta t-bane der borte.

Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 15:29   #37
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Empire State tar du tiiidlig om morgenen første dagen, når du allikevel våkner kl 0600 pga jetlag. Da stikker du ned og er førstemann i køen når de åpner. Køen blir nemlig laaang utpå dagen. Det går an å kjøpe seg forbi køen, men det koster en hundrings mener jeg å huske. USD altså.

100 $ pr person for å kjøre heis opp i 103 etg??

Gammel 16-01-11, 15:30   #38
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

100 $ pr person for å kjøre heis opp i 103 etg??

Puh... Free Entry with The New York Pass
Normal Entry Price: Adult: $20.00
Normal Entry Price: Child: $14.00

(jeg tror vi kjøper New York pass)

Gammel 16-01-11, 15:34   #39
Slettet bruker
Passiv

Standard

Og for Guds skyld - forsiktig med å bestille drinker. De er IKKE som her. De koster 6 USD i Greenwich village og de består av sprit med bare litt brus til pynt. En Long Island IceTea og du er full som en dupp altså. Vin er bra.

Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 15:37   #40
Albertine
Passiv

Standard

Åh, jeg tror jeg snart forgår!

Jeg kommer nok ikke til å være så døgnvill hvis jeg har fått sove på sofaen til nevnte hypotetiske venn, men jeg kan stå tidlig opp likevel jeg. Og så skal jeg notere alt det dere sier her. Og kjøpe New York Pass. Men først sjekke hva det innebærer?

Hvis dette ikke går i boks så må jeg nok legge meg ned og dø litt.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:51.