|
|||||||
| Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Jeg kaller henne vaskeengelen, rett og slett fordi hun kom som en engel inn i vårt liv - betalt hjemmehjelp som avlastning, fra kommunen. Uten henne hadde det stått langt dårligere til i hjemmet vårt, både hygienemessig, og psykohygienisk, da det lå som en mare for mannen min og meg at vi ikke eide overskudd til å klare å holde det rent rundt oss. Jo skitnere det ble, jo mer slitne og deprimerte ble vi - og jo mindre overskudd fikk vi til å gyve løs på gulvene. Når man ikke har energi til å gyve løs på gulv, blir det dessverre ofte til at man gyver løs på hverandre i stedet. Så - hun er en engel i våre liv, enkelt og greit.
|
|
|
#2 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?Jeg har ikke hørt uttrykket før nå, men jeg er enig i at det er et litt uheldig uttrykk, som om personen gjør jobben for å være snill.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?
Husmorvikar?
|
![]() |
|
|