Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ditt forhold til HC-plasser
Klart jeg parkerer på HC-plass, det er jo aldri noen som bruker den allikevel 1 0,41%
Parkerer der av og til om jeg har det travelt 1 0,41%
Nei, der parkerer jeg aldri 231 94,29%
Venter ofte på andre der, og flytter meg ikke om det kommer noen med HC-kort og skal parkere 0 0%
Venter ofte på andre der, men flytter meg om det kommer noen med HC-kort som skal parkere 6 2,45%
Jeg har HC-kort 6 2,45%
Annet (spesifiser i tråden ) 4 1,63%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 245. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-10, 19:44   #121
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tolker de to setningene helt likt.

Men bortsett fra det - jeg skal ikke kverulere mer, jeg skjønte jo egentlig hva du mente.

Den er god
Siden det kan vippe noen helt av pinnen ved å finne en parkering opptatt når har brukt alle krefter og smertefullt kommet seg avgårde, må vi funksjonsfriske ihvertfall sørge for at det ikke er pga en av oss at de må snu!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 21:54   #122
guddis
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2010
guddis har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei, har aldri gjort det! Kunne tenkt meg det som høggravid då Då hadde eg bruk for litt meir plass

guddis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:17   #123
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av guddis, her.

Nei, har aldri gjort det! Kunne tenkt meg det som høggravid då Då hadde eg bruk for litt meir plass

Skjønner hva du mener. Sist gang jeg var gravid, nektet jeg å bruke garasjen og parkerte utenfor inngangsdøra og kjørte derfra til butikken - hele 500 meter unna. Men HC-plassen brukte jeg ikke, da i hvert fall.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 22:43   #124
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Aldri.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 23:21   #125
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har jeg aldri gjort.

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det er forøvrig også fantastisk irriterende med folk som ikke tar hensyn til klistremerket i bakruta: "Rullestolbruker. Vennligst ikke parker nærmere enn 2.5 m." Du hvor gøy det er å banke på ruta til folk som står klin oppi rumpa på bilen min og be dem flytte seg - ja om de er i bilen, da. Ofte må jeg inn i bilen min og flytte den før jeg kan buksere rullestolen på plass.

Øhm. Det tror jeg sikkert at jeg kunne ha oversett. Tror aldri jeg legger merke til klistremerkene folk har på bilene sine.

Gammel 30-12-10, 19:34   #126
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har aldri gjort det, men mannen parkerte på HC-plass utenfor sykehuset da jeg skulle føde. Det var 13 minusgrader og jeg satt klissblaut i bilen med bukser og badehåndkle gjennomtrukket av fostervann.
Han hjalp meg opp på avdelingen og gikk deretter ned og flyttet bilen.

Det tror jeg kvalifiserer for bruk av HC-plass. I alle fall under enhver fornuftig tolkning av nødrett, lovens ånd vs. lovens bokstav osv osv...
(Jeg hadde i alle fall gjort det samme som mannen din uten å blunke.)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Sist redigert av Ulvefar : 30-12-10 kl 20:54.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 20:34   #127
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har aldri gjort det, men mannen parkerte på HC-plass utenfor sykehuset da jeg skulle føde. Det var 13 minusgrader og jeg satt klissblaut i bilen med bukser og badehåndkle gjennomtrukket av fostervann.
Han hjalp meg opp på avdelingen og gikk deretter ned og flyttet bilen.

Jeg tror kanskje jeg syns det var helt grei bruk av en HC-plass.

Gammel 30-12-10, 23:27   #128
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arona, her.

Om man kjører noen som trenger HC-tillatelse, er faktisk ikke dette grunn god nok til å ha/bruke tillatelse heller. Jeg har gått gjennom to svangerskap hvor jeg har vært såpass handikappet at jeg ikke har klart å gå mer enn få meter av gangen, men fordi jeg selv ikke kjørte bilen fikk jeg ikke HC-tillatelse. Begrunnelse; da kan sjåføren kjøre deg til døra, slippe deg av og så parkere. Selv om jeg ikke er enig i dette, er det altså lovverket

En sannhet med visse modifikasjoner - teksten under er tatt fra www.vegvesen.no

a) bilfører som har særlig behov for parkeringslettelser i samband med bosted, arbeid og/eller
annen aktivitet fordi vedkommende ikke kan gå eller har store vansker med å bevege seg over
noen lengde.
b) passasjer som har særlig behov for parkeringslettelser i samband med bosted, arbeid og/eller
annen aktivitet

...

Behovet for parkeringstillatelse vil imidlertid kunne være større for en forflytningshemmet fører av egen motorvogn enn for en forflytningshemmet som blir transportert av andre. Vurderingstemaene skal likeledes nyttes utfra søkers situasjon, som enten fører eller passasjer.

...og...

I forhold til passasjer som nytter rullestol, bør det som utgangspunkt kunne stilles noe strengere
krav for å få parkeringstillatelse enn for fører som nytter rullestol.

...og...

Selv om føreren av kjøretøyet kan følge passasjeren inn i butikk, legekontor o.l. og etterpå flytte motorvognen, må det for enkelte søkere uansett anses å være behov for parkeringstillatelse, eksempelvis når vedkommende vanskelig kan forlates uten tilsyn, selv for kortere tid, f.eks. sterkt psykisk utviklingshemmede, barn og andre som ikke kan ta vare på seg selv.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 11:50   #129
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke lappen, men fikk hc-kort allikevel.

Gammel 31-12-10, 12:10   #130
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Nei, aldri.

Men det hender jeg sukker litt over antallet HC-plasser hvis det er særlig mange og ingen er i bruk.

Litt av vitsen er jo at de som trenger plass skal finne plass. Ikke alltid de handler samme tid som deg.

For å svare på spørsmålet, så parkerer jeg aldri på HC-plass. Og jeg blir irritert på de som gjør det! Makan til latskap.

Gammel 31-12-10, 12:26   #131
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Aldri!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.