Sv: Parkerer du på HC-parkeringen uten tillatelse?
Godt mulig man bruker HC-tillatelsen for å hente noen som er handicappet, men akkurat i tilfellet jeg skrev om vet jeg, at dette ikke var tilfelle. Jeg vet hvem mannen er, og satt der i min egen bil å så når han kom sprettende tilbake for å slenge tillatelsen tilbake og kjøre avgårde. Da mener jeg det er misbruk.
Om man kjører noen som trenger HC-tillatelse, er faktisk ikke dette grunn god nok til å ha/bruke tillatelse heller. Jeg har gått gjennom to svangerskap hvor jeg har vært såpass handikappet at jeg ikke har klart å gå mer enn få meter av gangen, men fordi jeg selv ikke kjørte bilen fikk jeg ikke HC-tillatelse. Begrunnelse; da kan sjåføren kjøre deg til døra, slippe deg av og så parkere. Selv om jeg ikke er enig i dette, er det altså lovverket.
Har stor respekt for de som har en tillatelse, men kun bruker den når behovet virkelig er der, det finnes de som ikke gjør det men som burde.
HC-plasser og -tillatelsen til å parkere der burde virkelig være noe folk respekterte. Heldigvis gjør de fleste det.