Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg er ikke rasist, men

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-10, 22:43   #17
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Sv: Jeg er ikke rasist, men

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg har også reagert litt på holdninger hos enkeltmennesker som stemmer SV. Den litt ovenifra og ned-holdningen om at folk er for dumme til å kunne styre egne liv osv. Jeg tar meg i å håpe at det virkelig ikke er med samme arrogansen SV-politikere jevnt over ser ting med. Jeg kjenner heldigvis også mange oppegående SV-folk som fint klarer å argumentere uten å dra "folk er for dumme"-greia.

Jeg kjenner noen få som ser ut til å synes FrP er det helt store. Hyggelige folk som jeg er overbevist om egentlig ikke har skjønt greia. Så der hender det at jeg humrer litt før jeg forklarer hvorfor jeg mener de er på jordet. Ofte vet de ikke om de tingene jeg påpeker. Dette er unge folk som jeg fortsatt har tro på. De er bare fortsatt påvirket av FrP-tøffinger som har sjarmert ungdommen i senk under skolevalgene i videregående etc.

Jeg tror mange misliker det samme som meg ved de rødere partiene. Altså den "vi har bestemt hva som er best for deg"-holdningen. Når jeg har stemt på de røde partiene har dette vært en kamel å svelge hver gang. For jeg kan ikke fordra det. Men å gå fra det og til å hive seg på FrPs frieri til alle som irriterer seg over det samme, blir for dumt.

Men har noen en alternativ kanal? Svaret er nei.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:29.