Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletre - ekte eller plast?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Ekte eller fake juletre?
Gran 42 31,34%
Edelgran 55 41,04%
Furu 4 2,99%
Plast 46 34,33%
Annet 0 0%
Same same, but different 2 1,49%
Meh! 2 1,49%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 134. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-10, 23:04   #41
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletre - ekte eller plast?

Plast er no no, vi finner tre under kraft linja, tjuv hoggst er blitt en tradisjon i familien(er lov)- gran ikke mye edel.

Gammel 08-12-10, 23:05   #42
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi kjøper alltid edelgran. Jeg synes det er det fineste treet.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 23:09   #43
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Vil presisere at eg er også nøye på treet, sjølv om det ikkje skal vere ein busk Eg vil gjerne ha det slankt, men aller viktigast er at det er høgt! Det skal vere symmetrisk, og jevnt tett. Ikkje så tett som dei tettaste edelgranene - det blir berre ein grøn vegg. Eg vil ha eit skimmrande tre, der ein kan så vidt sjå gjennom og sjå pynt på andre sida også. Gaah, vanskelig å forklare. Men symmetri er det viktigaste av alt.

Nåh. Motvillig innser jeg hva du mener og at det kan være pent. Men da er det jo lysegrønt? Jeg vil helst ha litt mørkere grønt. Farge er også viktig.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 23:11   #44
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, det er nok litt lysare. Eg likar dei fine nålene på det tradisjonelle (billige) treet langt betre enn dei mørke, grove, lange på edelgrana. MEN dei små stikk noko så vanvittig mykje meir

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 23:14   #45
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Ja, det er nok litt lysare. Eg likar dei fine nålene på det tradisjonelle (billige) treet langt betre enn dei mørke, grove, lange på edelgrana. MEN dei små stikk noko så vanvittig mykje meir

Smak og behag. Og jeg har sett pene trær i kategorien du beskriver altså, så jeg tror jeg vet hva du mener, men det er likevel ikke MINE trær.

Og jeg lurer nå veldig på hvorfor jeg er så opptatt av juletær plutselig.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 23:19   #46
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

plast, er allergisk.

Gammel 09-12-10, 00:03   #47
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Edelgran. Plast er overhodet ikke aktuelt.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 00:09   #48
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skrev edelgran, men den står altså med røtter i en potte.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 00:13   #49
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Kortreist gran.

Gammel 09-12-10, 00:39   #50
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det må være gran. Når ungene var små dro vi på juletrehogst, og gikk og gikk og gikk, til vi fant ett som vi var fornøyd med.
Savner den tia litt, men enklere å kjøpe ett da.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 00:49   #51
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plast, ingen er allergiske. Vi bare syns det er mer praktisk.

Gammel 09-12-10, 01:02   #52
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her kjører vi plastikk. Veldig pjaktisk mht vanning, dryssing og dyr (altså de som bor i juletreet). Men hovedårsaken er allergi.

Gammel 09-12-10, 01:04   #53
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Plast her, har barn som reagerer på ekte.

Pleide å ha edelgran før i tiden (sikkert 10 år siden sist).

Gammel 09-12-10, 01:08   #54
kris
kross

kris sin avatar

Hvor: Bergen
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Ja, hvorfor er du det, egentlig?

Jeg er fremdeles overlykkelig for at jeg valgte å investere i et plasttre for noen år siden - det er en velsignelse. Ingen nåler som drysser, ingen katter som går bananas og velter treet daglig pga. spennende lukter, ikke noe pes med å kjøpe tre, og ikke minst; ikke noe problem å bli kvitt igjen etter jul.

kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 01:09   #55
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ekte edelgran. Jeg er nøye på treet, men Mannen er 100 ganger verre så han står for innkjøp. Han bruker gjerne en uke på å finne det perfekte treet.

Den eneste unnskyldningen i min verden for å ha plasttre er allergi. Det er vi heldigvis forskånet for, så derfor kommer ikke det inn i mitt hus.

Gammel 09-12-10, 01:28   #56
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Smak og behag. Og jeg har sett pene trær i kategorien du beskriver altså, så jeg tror jeg vet hva du mener, men det er likevel ikke MINE trær.

Jeg skulle ønske du kunne vært kvalitetskontrollør når vi henter juletre.

Vi henter gran i egen skog. I hodet mitt er de rette, tette, jevne, mørkegrønne og lekre.
Når de kommer på fot viser de seg som regel å være skjeve, lite grener på den ene siden og ikke fullt så lekre som de virket da vi dritsliten etter å ha gått i eveigheter i halvskumring i en meter snø fant dem .

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 01:31   #57
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg skulle ønske du kunne vært kvalitetskontrollør når vi henter juletre.

Vi henter gran i egen skog. I hodet mitt er de rette, tette, jevne, mørkegrønne og lekre.
Når de kommer på fot viser de seg som regel å være skjeve, lite grener på den ene siden og ikke fullt så lekre som de virket da vi dritsliten etter å ha gått i eveigheter i halvskumring i en meter snø fant dem .

Har du vurdert plast? Rett, tett og symetrisk. Kjøpes i butikken og fraktes inn og ut av boden øvrige år

Gammel 09-12-10, 01:36   #58
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Har du vurdert plast? Rett, tett og symetrisk. Kjøpes i butikken og fraktes inn og ut av boden øvrige år

Hadde det vært opp til meg ble det plast, men mannen og jentene nekter,- de vil ha ekte tre

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 07:37   #59
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Plastic fantastic.

Jeg er sånn passe allergisk og mannen er superallergisk. Vi har vært gjennom gran, edelgran og furu før vi flyttet til Junaiten og fant et flott plastikktre. Og det kommer til å flytte med oss hjem til Norge.

Lukten av ekte tre er nydelig, men ikke verd en mann som er syk jula gjennom.

Gammel 09-12-10, 13:25   #60
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Her blir det gran, søskenbarnet mitt driver juletreoppdrett, og vi får treet bragt på døra. Det er ikke så nøye om treet er übersymmetrisk, tett og FP-vakkert, bare det har personlighet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.