|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Ekte eller fake juletre? | |||
| Gran |
|
42 | 31,34% |
| Edelgran |
|
55 | 41,04% |
| Furu |
|
4 | 2,99% |
| Plast |
|
46 | 34,33% |
| Annet |
|
0 | 0% |
| Same same, but different |
|
2 | 1,49% |
| Meh! |
|
2 | 1,49% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 134. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletre - ekte eller plast?
Ah, fast tradisjon i mitt barndomshjem: Far og barna labber i vei og henter tre rett fra bonden. Stolte og bunnfrosne vender man nesen hjem - til kritikk, surmuling og grin fra mor. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Juletre - ekte eller plast?Jeg er også veldig nøye når jeg kjøper et ekte tre, det må være tett og frodig og mest mulig symmetrisk ja. Jeg er ikke den typen som bare rasker med meg et tre i farten, bruker lang tid på å finne det perfekte treet.
|
|
|
#25 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Juletre - ekte eller plast?Tid ja, der sa du det. Jeg kan gå og kikke blant de som selger i området lenge før jeg finner THE ONE. I fjor solgte de rett utenfor senter rett over veien her, og jeg gikk jo forbi hver dag. Tror jeg brukte to uker på å finne treet som altså ikke ble kjøpt før 22. desember ...
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletre - ekte eller plast?Fjellgran fra Hallingdal må det være, helst med kongler. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
sukk
Sv: Juletre - ekte eller plast?Klart man bruker tid. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Juletre - ekte eller plast?i år kjøper vi plast..
|
|
|
#29 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Juletre - ekte eller plast?Vil presisere at eg er også nøye på treet, sjølv om det ikkje skal vere ein busk |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletre - ekte eller plast?Vi har stort sett edelgran. Men i fjor hadde vi blågran, og det tenker jeg vi skal ha i år også.
|
|
|
#31 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Juletre - ekte eller plast?"plast"
|
|
|
|
#32 |
|
sukk
Sv: Juletre - ekte eller plast?Hm. Jeg liker slanke trær også, i alle fall i min lille stue. Men de må samtidig være tette, frodige og symmetriske. De kan ikke ha tynne nåler og langt mellom grenene. Ikke noe gjennomsiktighet her, gitt. Glad jeg ikke er juletreselger. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Undrande
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
Sv: Juletre - ekte eller plast?Ekte! Og gran eller edelgran. Planen er å vera tidleg ute i år, i fjor vart det eit kjipt "hjørnetre" kjøpt seint på vetlejulafta. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Juletre - ekte eller plast?Ja, bredden på treet er ikke like viktig som tetthet og symmetri - noen steder passer et virkelig bredt, busketre inn, mens andre steder er det penere om de er litt slankere.
|
|
|
#35 |
|
Trøtt
|
Sv: Juletre - ekte eller plast?Meh.
|
|
|
#36 |
|
awesom
|
Sv: Juletre - ekte eller plast?Vi har alltid hatt edelgran, selv om jeg blir snufsete av det. De siste årene har vi desverre merket at storebror blir dårlig av det og, så i år blir det vel plast. :snufs:
|
|
|
#37 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Juletre - ekte eller plast?Er vant med edelgran hjemmefra. I fjor gikk vi ut på tomten til svigerfar og hogget et grantre der. Har aldri hatt juletre hjemme siden vi ikke feirer her, men i år har vi bestemt at vi skal kjøpe plasttre. Jeg har vært skeptisk, men har sett mange fine og er overbevist om at de er greit. Færre nåler å feie opp når vi kommer hjem fra ferie, og begge to er småallergiske, så det er praktisk sånn også.
|
|
|
|
#38 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Juletre - ekte eller plast?Edelgran eller serbergran (?) inne i stua, vanlig gran i bøtte ute ved inngangspartiet. Vi kommer aldri til å velge noe annet enn ekte tre så lenge ingen av oss er allergiske. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Juletre - ekte eller plast?Denne diskusjonen har gått før tydeligvis |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletre - ekte eller plast?Vi har hatt edelgran i alle år, men i fjor klarte jeg å overtale gubben til å kjøpe plast. Du verden så mye deiligere det var for astmaen min. Det kommer nok aldri noe ekte tre inn i huset vårt igjen. |
|
|
|
![]() |
|
|