Sv: Tre dresser ødelagt i barnehagen
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Jeg har nå omsider lest hele tråden, og må innrømme at jeg er overrasket. Er det bare jeg og Tebasile som syns at ungene må få leke og bruke klærne sine, selv om de risikerer å ødelegge dem?
Leke i piggtrådgjerdet er jeg enig i at man sier nei til, men ake på rompa? Det er i mine øyne helt naturlig lek, og man sørger for at barna har dresser som er slitesterke nok til det klimaet man bor i. Har man snøfrie vintere så må man kjøpe dresser som tåler aking, klatring og sandkasselek.
Mener dere virkelig at både dere og de ansatte i barnehagen skal stå og dirigere barnas lek slik at de ikke skal risikere å ødelegge dressene sine? Hva skal de få lov til ute, da? Trille dukkevogn og sitte pent på benken?
Klart at ungnene skal få lov til å leke som de vil, men jeg synes nå virkelig at personalet har ett ansvar om å kle ungene etter forholdene og fortelle dem hvorfor de ikke kan ake akkurat der.... I bhg til gutta hender det at de av og til ikke får lov til å bruke madrassen som akebrett fordi det kan skje ulykker. Og det respekterer barna, så hvorfor skulle de ikke kunne respektere når noen sier at de ikke skal ake ett visst sted fordi klærne deres blir ødelagt .
Og når dere sier at dere ville latt 3 barn leke i naturlig lek når dere står og SER på at tøyet deres blir ødelagt ....nei, det skjønner jeg ikke. Hvor naturlig er den leken da?
Vi har også 2 dresser i bhg. Den ene er når det er snø ute og den andre er til bruk når det ikke er snø. Jeg håper da virkelig at personalet da kan kle de etter forholdene..
Mener forresten å minnes at det var Reima som selv gikk ut å sa at deres dresser ikke var optimale når det var snøfritt. Det var en som klagde på nyinnkjøpt dress... (den som ble lagt ut på finn.no for en tid tilbake).