Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dyre klær er for voksne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-10, 20:02   #21
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dyre klær er for voksne?

Jeg forstår på en måte det argumentet. Det er noe som er skjevt når barn og ungdom i en familie har mer til personlig forbruk enn foreldrene som jobber. Det tror jeg ikke er bra hverken for barn eller foreldre, kanskje aller minst for barna som må få en blåmandag når de skjønner at lommepengene er det som blir igjen etter at alt det andre er betalt. Og alt det andre er ikke så moro å bruke penger på.

Men at barna ikke skal kunne spare seg opp til eller få noe som er dyrt og delvis bortkastet er jeg ikke enig i. Hvis Drømmen er en parajumpers-jakke som i barnestørrelser koster 4500 kr eller så og ungen sparer og sparer eller får den av foreldrene istedenfor noe av det andre barn og unge typisk får, tenker jeg det er helt greit. Noen har en dyr jake, noen driver med ridning, noen har kul sykkel, noen har nytt slalåmustyr, noen har ny pc. Problemet blir når et barn/ungdom får alt det alle har til sammen. Eller enda verre når dette blir normen. Da blir det et enormt press utav det, og de unge får et mildt sagt skrudd syn på personlig økonomi.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.