|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Din favorittsuppe?
Åherregud, har jeg virkelig skrevet dette?
|
|
|
|
#42 |
|
Mother of Dragons
|
|
|
|
#43 |
|
Passiv
|
Sv: Din favorittsuppe?Hjemmelaget ertesuppe, kokt på røkt svineknoke er også smaskens godt. Servert med godt brød til. |
|
|
|
#44 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Denne må jeg bare skryte av. Noe av det beste jeg vet, og det sier mye siden jeg ikke er særlig begeistret for suppe engang! Anbefales!! |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Din favorittsuppe?Mulligatawnysuppa så smaskens ut. Den må prøves. Men, det står grillede kyllinger, mener du sånn ferdiggrillede fra varm mat-disken? De med masse grillkrydder på skinnet? Også skal det grillede kjøttet først stekes, så kokes? Skinnet da, bruker du det? Hvorfor ikke fersk kylling? Må bare være sikker på at jeg skjønte det riktig.
|
|
|
#46 |
|
er her
|
Sv: Din favorittsuppe?Jeg er så barnslig at den beste suppen jeg lager ofte er tomatsuppe, eneste bakdelen er at det setter sånn flekker om man søler. (Ja også er den enkel å lage og begge gutta spiser den, det er jo et kjempepluss.)
|
|
|
|
#47 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Din favorittsuppe?@Zulu og Ole Brumm: Jeg har gått mer og mer over til å bruke kyllingfileter selv jeg altså, og heller kjøpe god kyllingfond, sånn på flaske i stedet for kraft.
|
|
|
#48 |
|
Make it count!
Jeg tenkte på fersk, hel kylling. Å koke kraft på beina er noe av sjarmen.
|
|
|
#49 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Din favorittsuppe?Løksuppe er helt nydelig!!
|
|
|
#50 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Jeg brukte det. Det var lett å få kjøttet av beina, og så kuttet jeg kjøttet i terninger, stekte det med krydderet (ikke lenge) og hadde det i kraften. Skinn og bein kokte jeg kraft på - jeg tror det hadde lite å si for smaken at kyllingene var krydret i utganspunktet siden det skal være så mye annet krydder.
|
|
|
#52 |
|
Make it count!
Ja, det er jo et poeng at det er lettere å få av kjøttet på de ferdiggrillede enn de rå kyllingene. Jeg var bare redd for at kjøttet skulle bli tørt når det først var grillet (jeg synes det er tørt allerede da) og så stekes i panna før det havner i suppa.
|
|
|
#53 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
Sv: Din favorittsuppe?Ertesuppe definitivt. Kjøper store mengder når jeg er i Sverige. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Din favorittsuppe?Jeg tør nesten ikke si det høyt, men jeg likte ikke mulligatawnysuppa. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Off the map.
|
Jeg er redd jeg kommer til å reagere på samme måte. Karri er ikke helt i min gate.
|
|
|
#56 |
|
Kontrollfrik
Jeg er glad i indisk mat, og forsåvidt karri også, men jeg hadde nok feil forestillinger til denne suppa. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Din favorittsuppe?Men brukte dere vanlig karripulver? Er det det man skal bruke? Jeg har ikke prøvd denne suppa enda, altså. Jeg synes bare det er veldig stor forskjell på smaken på vanlig karrikrydder (det man bruker på fiskeboller, liksom) og ordentlig currypulver fra innvandrersjapper, evt. currypaste. Jeg liker ikke så godt den fiskebollekarrismaken.
|
|
|
#58 |
|
Kontrollfrik
Det skulle vel være litt vanlig karripulver i, men det var vel mer den indiske kryddersammensetningen jeg ikke hadde forventet i den grad. Jeg tror kanskje jeg ikke hadde fått helt med meg hvordan en mulligatawny egentlig skal smake. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes den var grei, men mannen likte den ikke. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Fortynnet
|
Sv: Din favorittsuppe?Her liker vi veldig godt mulligatawnysuppen til Esme, har laget den flere ganger. Bruker som regel fileter og fond på flaske. Men en ting jeg alltid stusser på i oppskriften: 250 g smør til å steke i? Det har jeg aldri vært i nærheten av å bruke. Er det tastefeil? |
|
|
|
![]() |
|
|