Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-10, 17:25   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg synes det -ea- skrev angående lærere var noe av det smartere jeg har lest på FP i historien, faktisk. Det illustrerte ekstremt godt FRP-logikken og generaliseringene vi ser en del av her i tråden, blant annet; "Vi har et holdningsproblem hos trygdede og uføre". Bytt det ut med "innvandrere", så er vi hos FRP. Det overrasker meg at du tar det -ea- skriver fornærmende og bokstavelig rine.

.

Jeg vet ikke hva jeg blir mest overrasket og sjokkert over her: At -eas- innlegg er noe av det smarteste du har lest på FP, (gigantisk fornærmelse til de fleste FPere, ikke bare lærere, vil jeg tro!) eller at du kaller mitt innlegg for Frp-logikk? Jeg tror (og mange med meg) at årsaken til økte trydeutbetalinger skyldes dårlige holdninger, ikke blant syke, men blant alle andre som prøver å få sin bit av kaka og kreve sin "rett", uansett. Overrasker det deg at jeg tok -eas-innlegg personlig? Det var jo myntet på meg ?! Det burde vel heller overraske deg at diverse uføretrygdede og syke i denne tråden tar mer eller mindre generelle utsagn dypt personlig.
Og så synes jeg snart vi bør finne på en annen hersketeknikk enn "det høres Frp ut." Den passer ikke alltid, selv om man prøver å plotte inn ordet "innvandrere" for å gjøre utsagnene enda styggere.

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg snakker om sykmeldinger. Mistrivsel i jobben er vel ikke en sykmeldingsårsak? .

Her tar du veldig, veldig feil, Kie. I dag er det jo til og med nærmest stuerent å bruke sykemeldinger som en aksjonsform. (les politiet) og det er svært naivt å tro at ikke sivile også benytter denne lett tilgjengelige utveien når ting går litt trått på arbeidsplassen. Jeg vet at du ikke er fan av historier fra virkeligheten som "bevis", men jeg vet om mange. Mer enn fem.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
arbeidsavklaringspenger, holdninger, kroniker, nav, syk, trygd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:44.