|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Off the map.
|
![]() Sv: Julegaver til egne barn
Litt sånn er det her også. Jeg kjøper ikke dyrt bare for å kjøpe dyrt, men stort sett så gjemmer jeg unna ting jeg kjøper inn før jul, så summen blir vel ganske høy, men det MÅ ikke være en dyr ting nei.
![]() |
#42 |
~~~~~~~
|
Min eldste er 11 år, så jeg tenker mer på type kunstnersett e.l. også er det flere typer blyanter som selges i ulike sett som er lurt å kjøpe - har jeg skjønt idag *egen tråd*
![]() |
#43 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er kanskje litt vel hårsår, men husker for godt barndommen der enkelte fikk i bøtter og spann, mens vi, som hadde liten slekt hvor ingen hadde spesielt god råd, fikk småtterier. Joda, man skal ikke tenke sånn, men jeg merker at jeg uansett gjør det. Samtidig vil jeg ikke fylle huset med ræl, så det må være gaver med vits i, og som blir ønsket (etterhvert).
![]() |
#44 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Julegaver til egne barnVi gir gutta noe de ønsker seg, men det behøver ikke være dyre greier. De bryr seg ikke om priser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Julegaver til egne barnFordelen med liten familie er jo at man kan bruke pengene på egne barn i stedet. Og da kan man kjøpe ting de ønsker seg og trenger istedetfor "ræl". Skjønner godt at man kompenserer litt, om man har råd til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Passiv
|
Sånn i julesammenheng så var den kommentaren der litt Marie Antoinette synes jeg. Det er mange følelser rundt jul. Og det er ikke så artig bestandig å se at det ikke er så mange i verden som ønsker å glede barnet ens på julaften. |
![]() |
![]() |
#47 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Jeg husker nå det som ganske sårt å sitte på skolen og høre på hvor mye fint (ræl eller ikke) de andre hadde fått til jul da jeg var liten. Vi hadde hverken stor familie eller god økonomi. Mamma klarte stortsett å ordne noe fint til oss og vi var veldig takknemlige barn altså, men alikevel ...
![]() |
#48 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegaver til egne barnHer blir det mobil til -02erne, mens vesla har vi vel egentlig ikke funnet noe til ennå. Det blir da enkle billige mobiler til 399 uten abb, rett og slett fordi jeg er ganske sikker på at de vil bli ødelagt eller mistet ganske fort. De kommer nok til å bli ekstatiske. Vil helst ha en leke/duppeditt, praktiske ting ønsker vi oss heller av besteforeldre o.l.
![]() |
#49 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Julegaver til egne barnVi har heller ikke så stor familie, men minde foreldre pleier alltid å kjøpe ordentlige og fine julegaver, både klær og en leke de ønsker seg. Jeg pleier nok å svi av noen tusen jeg også, og det blir gjerne flere presanger. Jeg ser det har en tendens til å bli dyrere jo eldre barnet er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Julegaver til egne barnUngene får noe de ønsker seg, de største ønsker som regel klær, de minste ønsker leker. Vi kjøper ikke masse store ting, de får det de trenger ellers i året og mangler absolutt ingenting.
![]() |
#51 |
Off the map.
|
Det var jo et godt poeng. Ungene mine får ikke fra så utrolig mange, men det mange nok til at det blir et pakkeberg. Særlig besteforeldrene gir utrolig mange gaver. Hadde det ikke vært noen andre hadde jeg helt sikkert tenkt som deg. (og helt sikkert planlagt sånn at dyre innkjøp har blitt lagt til jula, sånn at man faktisk har hatt noe skikkelig å kjøpe)
![]() |
#52 |
Kom ut av tellinga.
|
Den skuffelsen ønsker jeg å skåne mine for også. For jula er først og fremst for barna. Jeg elsker stjernene i øynene deres, og takknemligheten de utviser.
I love you!
![]() |
#53 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegaver til egne barnVår skjønner seg ikke på priser, og er for liten til å åpne mange gaver uten å bli sliten, så hun får Duplo-søppelbil under treet av oss, ny bilstol (nå, ikke til jul) som hun selvfølgelig ikke skjønner noe av, og påfyll med eventuelt "manglende" klær fra ønskelista etter jul. Duplo-søppelbilen er kjøpt med omtanke, hun liker kjøretøy-leker veldig godt, og dessuten er søppelhentinga den virkelig store begivenheten i barnehagen hver uke, så jeg tror det blir veldig godt likt. Når hun blir større kommer vi nok til å tenke annerledes, men enn så lenge kjøper jeg ikke bare for å kjøpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|