|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegaver til egne barnMin største får slalomski av far og stemor. Jeg syns ikke jeg skal prøve å overgå den, for å si det sånn. Foreløpig har jeg kjøpt et par skikkelige skihansker til 400 kr, men er usikker på hva jeg skal spe på med...... Hun får veldig mye siden hun har 2 bonusfamilier (stemor/stefar med familier)..... samtidig har bestemor begynt å samle på bunadssølv (som er kjedelig i følge prinsessa
![]() |
#22 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegaver til egne barn
God ide! Det hadde nok min største også likt
![]() |
#23 |
Passiv
|
![]() Sv: Julegaver til egne barnJepp. Det må de faktisk. Julaften skal være forventninger som er så store og så spennende at det er vondt i magen nesten - for så å eksplodere i at de innfris når papiret tas av. Mine druknes i gaver og de elsker det og fortjener hver eneste en. Og jeg - jeg elsker å kjøpe dem. Drammen også. |
![]() |
![]() |
#24 |
Weeeee
|
![]() Sv: Julegaver til egne barnJeg kan med hånden på hjertet si at vi ikke MÅ gi noe stort dyrt bare for å gi.
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre. Sist redigert av Vito : 17-11-10 kl 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegaver til egne barnJeg har ikke gjort det. I fjor fikk jenta mi en Barbie hun ønsket seg, og gutten et bankebrett. Jeg satte inn penger på kontoene deres i tillegg. De får veldig masse pakker (stor familie), og så lenge det ikke er noe spesielt de ønsker seg eller trenger syns jeg det blir litt tullete å gi dyre, flotte gaver. Når de blir større kan jeg nok komme til¨å gjøre det annerledes, |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegaver til egne barnDet er en balansegang hvert år mellom hva ungene trenger, og hva de ønsker seg. Trenger de noe stort, så får de en ny sykkel til jul. Eller en ny utedress. Får de en myk pakke slenges det gjerne med noe lite hardt også, for de blir ikke overlykkelige av klær lenger.
![]() |
#27 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Julegaver til egne barnVi sparer som oftest innkjøp av noe utstyr ungene uansett trenger, til jul og bursdag. Ski, skøyter, rattkjelke, sykkel og denslags. Og så dukker det gjerne opp noe småtteri i tillegg - en salig blanding av ting som ungene virkelig trenger (votter, ullundertøy og sånt) og ting de bare ønsker seg (gjerne leker).
![]() |
#28 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Julegaver til egne barnTidligere har vi bare kjøpt små ting. Men i år blir det DSi. Vi tipset besteforeldrene om at dette hadde vert en grei gave til han siden han har alt han trenger av leker, men elsker spill, men interessen fra besteforeldre var labert så da kjøpte vi det selv. Litt for å minimere anntall leker som kommer i noen år fremover. Nå kan en del kjøpe spill istedenfor. Blir vel 10 gaver fra svigermor som vanlig så leker får han nok av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
By the Sea
|
![]() Sv: Julegaver til egne barnMine gutter er utrolig opptat av leker og de leker veldig mye med lekene de har. Året rundt følger de med på alt nytt som kommer og hver gang de ønsker seg noe, sier vi "det kan du ønske deg til jul" eller "Det kan du ønske deg til bursdag".
![]() |
#30 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Julegaver til egne barnJeg gir ikke ungene ullundertøy, parkdresser eller votter til jul. De får en sånn overflod av gaver, at det å pakke inn noe som de ikke synes er spennende å få og ville fått uansett, ser jeg ikke vitsen med. Vi har som mål å holde antallet gaver nede, og da utgår ullstilongs med høye kneløft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Julegaver til egne barnDe må ikke få det nei, og får det heller ikke hvert år. Jeg kjøper ikke klær som de likevel ville fått og pakker inn. Litt større ting som akebrett og ski kjøper som regel besteforeldrene, så det får de heller ikke fra meg.
![]() |
#32 |
Passiv
|
![]() Sv: Julegaver til egne barnI fjor gikk lillefrøkena lei, lenge før alle pakkenen var pakket opp. Og da hadde vi t.o.m fordelt gavene litt utover dagen, og et par dager før selve julaften. I år blir hun jo selvfølgellig et år eldre 2,5år. Men har tenkt til å gjøre det samme ang å fordele gavene litt. Hva hun får fra oss er jeg litt usikker på? Men tenkte å kjøpe henne en dukkevogn på Biltema som koster rundt kr 350,- |
![]() |
![]() |
#33 |
trenger lading
|
![]() Sv: Julegaver til egne barnDet varierer her. Jeg gir gjerne "trenger" ting.
![]() |
#34 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Julegaver til egne barnUngene mine er tydeligvis rare. De kan gjerne ønske seg skihansker, termos eller nytt ullundertøy til jul.
![]() |
#35 |
I farta!!
|
![]() Sv: Julegaver til egne barnKjøper ikke dyre ting hvis det ikke er noe spesielt. I fjor fikk de Ipod touch så da ble det dyr gave. I år blir det småting for ca 5-600 på hver. De har ønskelister som vi plukker fra så vet de ønsker seg alt. Trenger ikke koste allverden.
![]() |
#36 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Julegaver til egne barnDe får alt ettersom hva de ønsker seg. Iår er det ski, lego, klær, småting, osv på programmet. Syns det er gøy og gi de endel, samtidig skal det ikke bli en overflod. De har også 2 bonusfamilier de får av så nok gaver blir det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Julegaver til egne barnJeg synes det er viktig at jenta mi får noe stort til jul. Jeg er nok preget av å vokse opp i en bitteliten familie med dårlig råd (bare med mor og lillesøster). Mamma jobbet hardt for at vi skulle skulle få noe fint til jul og bursdag ettersom vi fikk veldig lite ellers i året.
![]() |
#38 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Julegaver til egne barnNei, det er ikke viktig for oss. Som regel overlater vi sånt til besteforeldrene, for det er viktigere for dem å få kjøpe noe "stort og spennende". Så tar vi det vi synes han trenger, eller så.
![]() |
![]() |
#39 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Julegaver til egne barnJeg har tenkt å kompensere så det holder, for selv har jeg bortimot ikke-eksisterende slekt, og mannens slekt er liten, og det skal ikke snuppa svi for. Nå er hun foreløpig så liten at det nok blir med en leke (muligens gåbil eller Wheely Bug), og noe klær jeg har sett meg ut til henne, men det blir nok mer etterhvert, kan jeg tenke meg.
![]() |
#40 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Julegaver til egne barn
Svi for..? Vi har til dels stor familie (på gubbens side), og jeg ser vel heller på det som en ulempe enn en fordel sånn gavemessig. Barna får alt for mange gaver, og etterhvert som det blir en del å fordele på så får de mye ræl også.
![]() |
![]() |
|
|