|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?
Den ser jeg, det er ikke alle delt omsorg funker for, og det er ikke alle foreldre som funker alene.
![]() |
#22 |
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Joda, jeg ser det. Men akkurat slik ståa er nå, er jeg glad for at jeg slipper dette.
![]() |
#23 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?Jeg kan godt forstå den andre forelderen som gjerne vil ha delt omsorg.
![]() |
#24 |
Vaklende
|
![]() Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?Det er sikkert vanskelig å kjenne hva du tror er riktig for dere nå, i en så turbulent og vanskelig tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men hvordan vil du gjøre en slik avtale uten å bli sittende fast i den? Skal det da samtidig avtales at du alene bestemmer om du synes det fungerer, og hvis du sier det ikke fungerer så får du omsorgen? Med noen annen formulering blir man jo avhengig av at begge parter blir enige, både om at dagens ordning ikke fungerer og om hvordan en ny ordning skal være. Hva hvis Star ikke synes det fungerer og at barna bør bo hos henne, mens eksmannen mener det fungerer og vil fortsette, eller at det ikke fungerer og barna bør bo hos ham?
![]() |
#26 |
Vaklende
|
Det er gode spørsmål og viktig å avklare. Jeg hadde ikke turt å ta dette uten en advokat inn i bildet, nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Mmm, skeptisk
Kan man ikke da skrive en tidsavgrenset samværskontrakt og hvis man ikke kommer til enighet, ta mekling hos f.eks familievernkontoret?
![]() |
#28 |
Bare sær
Og hvis man ikke kommer til enighet på meklingen?
![]() |
#29 |
Mmm, skeptisk
Da blir vel det å få seg advokat og i verste fall prøve saken hos rettsvesenet. Men da tror jeg situasjonen skal være rimelig ille før man tar det så langt.
![]() |
#30 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?Jeg tenkte bare å uttale meg om 14 dagers periodene. For mine barn, som fylte 7 år i sommer og blir 4 denne vinteren, er 14 dager hos en av oss litt i overkant. Etter en uke gleder de seg veldig til å se den andre forelderen igjen, og iblant lengter de også etter pappa når de er hos meg. Det gjelder i grunnen begge to, selv om hun på 7 kanskje savner mindre enn lillebror.
![]() |
#31 |
Bare sær
Ja, og dermed sitter man fast i det som skulle være en prøveordning. Jeg tror ikke det er lurt, sett fra Star sin side. Hvis hun har omsorgen alene kan hun fortsatt styre en prøveordning med annenhver uke hos far, men da har hun kontrollen over hva som skjer hvis det ikke fungerer.
![]() |
#32 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?Pappan kommer ikke til å skifte jobb, det er helt klart. Han kan nok prøve å fæ ny jobb innen samme yrke og få litt mer stabilitet, men det igjen kan være sisikabelt. For barna er det ikke rart at pappan er borte over lang tid, meg har de ikke vært borte fra mer enn noen dager.
![]() |
![]() |
#35 |
På (opp?)tur
|
![]() Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?Vet om ett barn som har to uker hos hver og trives. Der bor foreldrene rett ved hverandre og barnet treffer begge hele tiden.
![]() |
#36 |
bits and pieces
|
For å ha de mest mulig regner jeg med.
Kommer aldri til å ha råd til å bo rett ved pappan. Det er leiligheter lenger opp i gata, men de er fryktelig populære og borettslag så har nok nada sjangs.
Sist redigert av star : 03-11-10 kl 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?Da har vi vært på mekling. Han la fram sine ønsker og jeg la fram mitt med ønske om hovedomsorgen fordi jeg syns 2 uker borte er aaaalt for lenge. Det var damen på FVK helt enig med meg om, og ikke trodde hun mannen ville få igjennom det i retten heller. Altså hvis han absolutt stod på sitt for jeg vil nekte på det.
![]() |
![]() |
#38 |
Passiv
|
Og da sitter man jo i det også. Da må man leve med det som er ganske ille fremfor å være i forkant med å tenke før man signerer og heller kunne velge løsninger som kan virke bedre. |
![]() |
![]() |
#39 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Delt bosted, hvor lenge hos hver?Kommer dere til å få mer hjelp fra FVK? Det høres nyttig ut i hvert fall for deg. Å få hjelp til å sortere tanker i den sånn situasjon er aldri dumt.
![]() |
![]() |
#40 |
bits and pieces
|
Ja vi har ny time neste fredag
![]() |
![]() |
|
|