Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du et katte- eller hundemenneske?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du et katte- eller hundemenneske?
Jeg liker best katter 71 39,66%
Jeg liker best hunder 50 27,93%
Liker de like godt 31 17,32%
Liker ingen av delene 27 15,08%
Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-10, 01:39   #41
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du et katte- eller hundemenneske?

Hunder.

Jeg liker enkle sjeler.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 01:54   #42
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg er hundejente. Vi hadde en aldeles fantastisk sheltie hjemme hos mamma og pappa. Skulle gjerne hatt hund nå, men mellomsten er allergisk, så det blir det ikke noe av. Mellomsten håper på snillere reptilregler, slik at han kan få en skjeggagam eller to.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 08:40   #43
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg stemte katter.
Sannheten er at jeg er veldig glad i alle slags dyr, men kunne aldri selv eid noe annet enn en selvstendig og majestetisk katt.
Ingenting er verre enn siklende, skvettende, hoppende, bjeffende, tiggende hunder. Jeg kjenner alt for mange mennesker som skaper slike "plageånder" og ønsker ikke å bli en slik selv.
Katter oppdrar mer eller mindre seg selv.

Gammel 10-11-10, 08:51   #44
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er veldig glad i både katter og hunder. De er sjarmerende herlige på hver sin måte. Dessverre ble jeg allergisk mot katter i voksen alder etter å ha hatt katter i hele oppveksten. Fryktelig trist, savner å ha katt. Jeg har tenkt på å skaffe meg hund, men er redd for at er man allergisk mot et pelsdyr, har man større sjans for å bli allergisk mot et annet om man blir eksponert over tid. Kan det stemme?

Kunne aldri hatt dyr i bur. Stakkars, stakkars, jeg hadde hatt så vondt av dem.

Gammel 10-11-10, 09:05   #45
Left
Passiv

Standard

Glad i dyr, men har i skrivende stund bare akvarium. Det holder. Gubbe superallergisk mot katt, men vi har hatt katt tidligere, og det gikk bra i og med at han var så mye borte. Jeg har stort sett alltid hatt katt i hele mitt voksne liv.
Hund hadde vi flere av da jeg vokste opp, og hadde det ikke vært for at jeg er så inderlig lat, så hadde vi hatt en Hårek

Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 09:13   #46
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har vokst opp med huset fullt av dyr, katter, hunder og et par skilpadder hadde vi også. Faren min er helt tussete når det gjelder dyr, og flere katter som ellers ville blitt avlivet, fikk et svært godt hjem hos oss. Kan vel si at det har gått i arv, og jeg er veldig glad i både katter og hunder, så det er vanskelig å si hva jeg liker best.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 09:46   #47
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Kunne aldri hatt dyr i bur. Stakkars, stakkars, jeg hadde hatt så vondt av dem.

Det kommer jo veldig an på størrelsen på buret tenker jeg. Er buret stort nok så synes jeg burdyr er helt OK. Det å ha de fritt inne er jo i realiteten bare et større bur. (Når det er sagt så synes jeg det er en helt annen aksept i dagens samfunn for innekatter enn da jeg vokste opp, da var det nesten opplest og vedtatt at det var dyreplageri. I tillegg til at tiden har gått har jeg også flyttet og bor i et annet strøk enn jeg gjorde da jeg var barn. )

Gammel 10-11-10, 09:58   #48
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Ingen av delene.
Er alergisk mot alt med pels.

Og liker ikke ekkle pelsdotter som går over alt inne, og når man har vært på besøk hos noen med pelsdotter så må man ta sånn tape å rulle over klærne for å få bort alle de ekkle dyrepelshårene som ellers ikke går av i vask.Og så går man å nyser og tror det er noe nytt man er alergisk for å så er det bare restene av en halv pelsdott man har på klærne for at man har sittet i en sofa der pelsdottene boltrer seg

Sist redigert av Honda : 10-11-10 kl 10:07.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 10:12   #49
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det kommer jo veldig an på størrelsen på buret tenker jeg. Er buret stort nok så synes jeg burdyr er helt OK. Det å ha de fritt inne er jo i realiteten bare et større bur. (Når det er sagt så synes jeg det er en helt annen aksept i dagens samfunn for innekatter enn da jeg vokste opp, da var det nesten opplest og vedtatt at det var dyreplageri. I tillegg til at tiden har gått har jeg også flyttet og bor i et annet strøk enn jeg gjorde da jeg var barn. )

Derfor er jo katt med egen kattedør ideelt, så er de frie til å komme og gå som de vil. Og innekatter er dyreplageri. Man kan vel i det hele tatt spørre seg hvor bra husdyrhold er for dyrene selv.

Gammel 10-11-10, 10:46   #50
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Krysset av på begge, men tåler dessverre ikke katt, så i praksis er jeg hundemenneske.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 10:49   #51
him
Leser

him sin avatar

him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Derfor er jo katt med egen kattedør ideelt, så er de frie til å komme og gå som de vil. Og innekatter er dyreplageri. Man kan vel i det hele tatt spørre seg hvor bra husdyrhold er for dyrene selv.

Kjæledyr har det uten tvil mye bedre enn nyttedyr. Det kan jeg ikke tenke meg at noen er uenig i.

Jeg synes heller ikke at innekatter er dyreplageri, men for meg som er vokst opp med utekatt (hvor det gjalt å ha den største og tøffeste katta - gjerne ei som kunne banke en rev. ) syntes jeg at det var uvant med innekatter, og siamesere var jo pussige dyr.

Gammel 10-11-10, 11:05   #52
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Standard

Kjæledyr har det uten tvil mye bedre enn nyttedyr. Det kan jeg ikke tenke meg at noen er uenig i.

Jeg synes heller ikke at innekatter er dyreplageri, men for meg som er vokst opp med utekatt (hvor det gjalt å ha den største og tøffeste katta - gjerne ei som kunne banke en rev. ) syntes jeg at det var uvant med innekatter, og siamesere var jo pussige dyr.

Mange kjæledyr blir nok skjemt bort og får masse kjærlighet av sine eiere, og disse har det sikkert veldig godt. Verre er det for nyttedyrene, ja.

Husker noen jeg kjente hadde en perser som aldri fikk lov å gå ut. Stakkar, husker han satt lengselsfullt i vinduet og kikket ut på andre katter. Og hver gang noen åpnet ytterdøren, pilte han mot døren og prøvde og smette ut. Han klarte å rømme flere ganger, men ble raskt hentet inn igjen. Skjønner ikke hvorfor ikke eierne bare kunne la ham gå ute, de var kanskje redd han skulle forsvinne, sikkert ikke en billig katt. Huff, trist. Tror katter blir lykkeligere av å få leve ut villdyret i seg, selv om de risikerer å komme hjem med avrevne ører. Jeg har hatt noen katter oppigjennom hos dyrlegen med dype kjøttsår etter slåsskamper.

Gammel 10-11-10, 11:10   #53
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vokst opp med både katter og hunder, og liker nok begge deler like godt- på hver sin måte.

Jeg har hatt utekatt i mange år, og har nå innekatt. Katten har aldri noensinne vært ute, og stortrives. Den er nok mindre "kattete" enn en utekatt, den elsker å leke med barna, bli påkledd, trillet i barnevogn, lære seg små triks som sitt og hopp, men jeg tror ikke den er mindre lykkelig enn en innekatt av den grunn.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 11:41   #54
him
Leser

him sin avatar

Standard

Tror katter blir lykkeligere av å få leve ut villdyret i seg, selv om de risikerer å komme hjem med avrevne ører.

Ja, dette er nok grunnen til at vi er uenige. Jeg tenker at enten må dyre være ville - med det det medfører. Eller så må dyr være "som mennesker" i den forstand at de lever ikke-ville liv. Jeg og du kunne jo også i prinsippet levd ville liv.

Gammel 10-11-10, 11:53   #55
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Husker noen jeg kjente hadde en perser som aldri fikk lov å gå ut. Stakkar, husker han satt lengselsfullt i vinduet og kikket ut på andre katter. Og hver gang noen åpnet ytterdøren, pilte han mot døren og prøvde og smette ut. Han klarte å rømme flere ganger, men ble raskt hentet inn igjen. Skjønner ikke hvorfor ikke eierne bare kunne la ham gå ute, de var kanskje redd han skulle forsvinne, sikkert ikke en billig katt. Huff, trist. Tror katter blir lykkeligere av å få leve ut villdyret i seg, selv om de risikerer å komme hjem med avrevne ører. Jeg har hatt noen katter oppigjennom hos dyrlegen med dype kjøttsår etter slåsskamper.

Stakkars liten, katter bør få være ute ja. Men de slåss som regel mye mindre om de er kastrerte, og det å kastrere dem er jo uansett et must synes jeg, for å få ned bestanden av villkatter.

Gammel 10-11-10, 12:01   #56
Albertine
Passiv

Standard

Med mindre man har rasekatter som skal brukes i avl skal ALLE katter steriliseres/kastreres. Det er så mange uønskede katter i landet som ikke lever verdige liv, og det er hjerteskjærende å se hvordan de lider, spesielt om vinteren. Dessverre er det mange som ikke er seg sitt ansvar bevisst, og det er i mine øyne et større overgrep enn å la katta drite i naboens blomsterbed.

Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 12:05   #57
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Standard

Jeg og du kunne jo også i prinsippet levd ville liv.

Ja, tilbake til naturen. Helst på en strand på Bali.

Gammel 10-11-10, 12:07   #58
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Jeg elsker katter, og avskyr hunder.

Men allergisk, det er jeg mot begge artene.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 12:07   #59
him
Leser

him sin avatar

Standard

Ja, tilbake til naturen. Helst på en strand på Bali.

Ja, jeg tror jo det også hadde blitt et pes uten shampoo og solfaktor. Men jeg er jo klar over at folk føler forskjellig på hva som er ok. Her i Norge har vi jo en mann som har levd ett år i naturen, tøfft gjort synes jeg! (Men ikke noe jeg vil gjøre.)

Gammel 10-11-10, 12:27   #60
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Standard

Ja, jeg tror jo det også hadde blitt et pes uten shampoo og solfaktor. Men jeg er jo klar over at folk føler forskjellig på hva som er ok. Her i Norge har vi jo en mann som har levd ett år i naturen, tøfft gjort synes jeg! (Men ikke noe jeg vil gjøre.)

Nei, når jeg tenker meg om, jeg med min bleke hud i tropisk klima. Jeg kunne kanskje funnet en palme å sitte under. I Norge hadde det hvertfall vært uaktuelt. Men all respekt til de som klarer det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.