|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Er du et katte- eller hundemenneske? | |||
| Jeg liker best katter |
|
71 | 39,66% |
| Jeg liker best hunder |
|
50 | 27,93% |
| Liker de like godt |
|
31 | 17,32% |
| Liker ingen av delene |
|
27 | 15,08% |
| Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Er du et katte- eller hundemenneske?Jeg er hundejente. Vi hadde en aldeles fantastisk sheltie hjemme hos mamma og pappa. Skulle gjerne hatt hund nå, men mellomsten er allergisk, så det blir det ikke noe av. Mellomsten håper på snillere reptilregler, slik at han kan få en skjeggagam eller to. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du et katte- eller hundemenneske?Jeg stemte katter.
|
|
|
#44 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du et katte- eller hundemenneske?Jeg er veldig glad i både katter og hunder. De er sjarmerende herlige på hver sin måte. Dessverre ble jeg allergisk mot katter i voksen alder etter å ha hatt katter i hele oppveksten. Fryktelig trist, savner å ha katt. Jeg har tenkt på å skaffe meg hund, men er redd for at er man allergisk mot et pelsdyr, har man større sjans for å bli allergisk mot et annet om man blir eksponert over tid. Kan det stemme?
|
|
|
#45 |
|
Passiv
|
Sv: Er du et katte- eller hundemenneske?Glad i dyr, men har i skrivende stund bare akvarium. Det holder. Gubbe superallergisk mot katt, men vi har hatt katt tidligere, og det gikk bra i og med at han var så mye borte. Jeg har stort sett alltid hatt katt i hele mitt voksne liv. |
|
|
|
#46 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Sv: Er du et katte- eller hundemenneske?Har vokst opp med huset fullt av dyr, katter, hunder og et par skilpadder hadde vi også. Faren min er helt tussete når det gjelder dyr, og flere katter som ellers ville blitt avlivet, fikk et svært godt hjem hos oss. Kan vel si at det har gått i arv, og jeg er veldig glad i både katter og hunder, så det er vanskelig å si hva jeg liker best.
|
|
|
#47 |
|
Leser
|
Sv: Er du et katte- eller hundemenneske?
Det kommer jo veldig an på størrelsen på buret tenker jeg. Er buret stort nok så synes jeg burdyr er helt OK. Det å ha de fritt inne er jo i realiteten bare et større bur. (Når det er sagt så synes jeg det er en helt annen aksept i dagens samfunn for innekatter enn da jeg vokste opp, da var det nesten opplest og vedtatt at det var dyreplageri. I tillegg til at tiden har gått har jeg også flyttet og bor i et annet strøk enn jeg gjorde da jeg var barn.
|
|
|
#48 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Er du et katte- eller hundemenneske?Ingen av delene.
Sist redigert av Honda : 10-11-10 kl 10:07. |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Magisk
Derfor er jo katt med egen kattedør ideelt, så er de frie til å komme og gå som de vil. Og innekatter er dyreplageri.
|
|
|
#50 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Er du et katte- eller hundemenneske?Krysset av på begge, men tåler dessverre ikke katt, så i praksis er jeg hundemenneske. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Leser
|
Kjæledyr har det uten tvil mye bedre enn nyttedyr. Det kan jeg ikke tenke meg at noen er uenig i.
|
|
|
#52 |
|
Magisk
Mange kjæledyr blir nok skjemt bort og får masse kjærlighet av sine eiere, og disse har det sikkert veldig godt. Verre er det for nyttedyrene, ja.
|
|
|
#53 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Er du et katte- eller hundemenneske?Jeg har vokst opp med både katter og hunder, og liker nok begge deler like godt- på hver sin måte.
|
|
|
#54 |
|
Leser
|
Ja, dette er nok grunnen til at vi er uenige. Jeg tenker at enten må dyre være ville - med det det medfører. Eller så må dyr være "som mennesker" i den forstand at de lever ikke-ville liv. Jeg og du kunne jo også i prinsippet levd ville liv.
|
|
|
#55 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Stakkars liten, katter bør få være ute ja. Men de slåss som regel mye mindre om de er kastrerte, og det å kastrere dem er jo uansett et must synes jeg, for å få ned bestanden av villkatter.
|
|
|
#56 |
|
Passiv
|
Sv: Er du et katte- eller hundemenneske?Med mindre man har rasekatter som skal brukes i avl skal ALLE katter steriliseres/kastreres. Det er så mange uønskede katter i landet som ikke lever verdige liv, og det er hjerteskjærende å se hvordan de lider, spesielt om vinteren. Dessverre er det mange som ikke er seg sitt ansvar bevisst, og det er i mine øyne et større overgrep enn å la katta drite i naboens blomsterbed. |
|
|
|
#58 |
|
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er du et katte- eller hundemenneske?Jeg elsker katter, og avskyr hunder. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Leser
|
Ja, jeg tror jo det også hadde blitt et pes uten shampoo og solfaktor. Men jeg er jo klar over at folk føler forskjellig på hva som er ok. Her i Norge har vi jo en mann som har levd ett år i naturen, tøfft gjort synes jeg! (Men ikke noe jeg vil gjøre.)
|
|
|
#60 |
|
Magisk
Nei, når jeg tenker meg om, jeg med min bleke hud i tropisk klima. Jeg kunne kanskje funnet en palme å sitte under. I Norge hadde det hvertfall vært uaktuelt. Men all respekt til de som klarer det.
|
![]() |
|
|