Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Innstramming av fraværsregler

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-10, 09:56   #10
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innstramming av fraværsregler

Det er HR hos oss som driver prosessen, så jeg vet ikke til punkt og prikke hvordan dette foregår eller hvorfor det gjøres som det gjør. Blir man ansatt blir alle vitnemål, tom vgs, lagt inn i våre systemer så bedriften kan søke ut aktuelle kandidater til prosjekter og andre profiler i bedriften. Men der jeg har vært deltagene er på vegne av avdelingen, og da har det vært noen som har meget lang erfaring fra samme type arbeid avdelingen gjør og atter andre med bachleor eller Master men færre år i arbeidslivet. Vgs blir jo ikke brukt til noe rent faglig, men man ser på fravær i de tilfeller man ikke har vedkommene inne i bedriften fra før. Fravær er en meget stor kost for bedrifter, så jeg er ikke sjokkert over at man ser på det for å si det sånn.

Ellers er jeg enig i at man endrer seg mye etter vgs, så det som står i de papirene er kanskje ikke så veldig relevant. Men har man to likeverdige kandidater, så kan jo fravær tippe lasset for den ene.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.